در دنیای امروز که ابزارهای وبی جایگاه خاص خود را به دست آورده‌اند، تمامی ما که زندگی روزمره‌مان به دنیای اینترنت گره خورده، حتما از برخی از آن‌ها بهره می‌بریم. مهم نیست کاربر مک باشید یا ویندوز، حتما گوشه‌ای از مرورگر شما به Gmail، گوگل داکز یا امثالهم اختصاص پیدا کرده است.

برای تمامی این ابزارها نیاز به پنجره‌ها و برگه‌های متفاوتی در مرورگر هستند که گاهی با کارهای روزمره یکی شده و یک کلاف سردرگم را ایجاد می‌کنند. راه‌هایی برای ادغام بعضی کارها وجود دارد اما به نظر ما استفاده از Wavebox از هر راه دیگری برایتان بهتر است.

یک رابط کاربری برای حکومت بر همه‌ی آن‌ها

بر خلاف استفاده‌ی بی‌ربط از دیالوگ‌های “ارباب حلقه‌ها”، Wavebox واقعا شبیه به یک حلقه‌ی قدرت است که همه‌ی ابزارهای وبی را زیر سلطه خود و در یک جا جمع کرده. شما به راحتی می‌‌توانید اعلان‌ها را در این برنامه برای ابزارهای مختلف تنظیم کنید و بازه‌ای گسترده از انواع تنظیمات شخصی سازی را در اختیار خواهید داشت و مهم‌تر از همه، با یک طراحی عالی، همه‌ی این ابزارها در رابط کاربری به بهترین شکل چیده شده و به راحتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

تنظیمات دلچسبی به صورت پیش فرض در برنامه گنجانده شده که در بسیاری از موارد کار شما را راحت‌تر می‌کند. برای مثال وقتی شما اکانت گوگل خود را در آن وارد می‌کنید، از شما می‌پرسد که آیا دوست دارید از این اکانت در دیگر برنامه‌های گوگل نیز استفاده شود و اگر آره، کدام برنامه‌ها. البته یکی از مشکلات اساسی در رابط کاربری Wavebox استفاده از آواتر اکانت  وارد شده برای آن برنامه‌ی به خصوص است که گاهی باعث می‌شود بعضی اوقات سرویس‌ها قابل تمایز نباشند.

خوبی‌های متعددی در Wavebox وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت و البته امنیت بالای آن اشاره کرد. این برنامه مدت‌ها بر پایه الکترون کار می‌کرد اما به تازگی پایه آن را به کرومیوم تغییر داده‌اند. بر همین اساس، شما می‌توانید تمامی افزونه‌های کروم را روی Wavebox نیز نصب کنید تا از این منظر نیز مشکلی نداشته باشید. با این حساب، ابزارهای وبی و افزونه‌های کروم همگی در کنار هم و به صورت مرتب شده در بخش‌های مختلف مرورگر وجود داشته و می‌توانید به راحتی و با تمرکز بالا از آن‌‌ها بهره‌مند گردید.

از طرفی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید بعضی از ابزارها و سایت‌ها را برای مدتی غیر فعال کنید یا حداقل کاری کنید که اعلان‌های آن‌ها ظاهر نشود. به این ترتیب وقتی درگیر انجام کاری مهم هستید، خود را از وسوسه چک کردن توییتر، یوتیوب یا سایت‌های این چنینی در امان نگه داشته و پیغام‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی نیز برایتان به نمایش در نمی‌آید.

البته در مورد اعلان‌ها یک ایراد بزرگ در Wavebox وجود دارد. برای مثال گاهی می‌بینید که توییتر یک اعلان برای شما گذاشته و وقتی وارد سایت سایت می‌شوید، خواهید دید که همه چیز به روز است. این مشکل برای این به وجود می‌آید که گاهی اعلان‌ها یک یا چند دقیقه طول می‌کشند تا از ظاهر ابزارها ناپدید شوند که این در بسیاری موارد شما را سردرگم می‌کند.

نکته دیگر این که بعضی ابزارها با هر بار باز و بسته شدن مرورگر نیاز به ورود دوباره دارند، در Wavebox اما همه چیز همیشه لاگین است و شما تنها با چند کلیک به خواسته خود خواهید رسید و وقتی از شما هدر داده نمی‌شود. از طرفی می‌توانید در بعضی از ابزارهای همچون Gmail با چند اکانت ورودهای متفاوت بسازید و مثلا دو اکانت کاری و شخصی خود را جدا کرده و هر دو را در یک مرورگر همراه داشته باشید.

البته همه‌ی این‌ها باعث می‌شود که به این فکر کنید، حتما در استفاده از Wavebox باید مسائل امنیتی را رعایت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که Wavebox برای سیستم عامل ویندوز، مک و سیستم عامل لینوکس عرضه شده و همه می توانند از وجودش بهره ببرند.

نسخه مربوط به سیستم عامل خود را از سایت رسمی Wavebox دانلود کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *