با توجه به تغییراتی که سیستم عامل‌های جدید داشته‌اند و کمپانی‌های بزرگ نیز دیگر علاقه‌ای به برگرداندن عنوان‌های کلاسیک ندارند، انجام بازی‌های قدیمی سخت و سخت‌تر شده است. اما همیشه راه‌هایی وجود دارد تا شما بتوانید بازی‌های مورد علاقه‌ی خود در دوران بچگی را بار دیگر بدون داشتن کنسول‌های خاک خورده انجام دهید.

اگر از کاربران مک باشید، ما امروز یک راه حل عالی برایتان داریم تا به وسیله یک نرم افزار، که شبیه ساز بخش زیادی از کنسلو‌های قدیمی را در خود دارد، بازی‌های کلاسیک را به خوبی اجرا کرده و از انجام دوباره آن‌ها لذت ببرید. اگر شما هم طرفدار سوپر ماریو یا زلدا یا دیگر بازی‌های قدیمی هستید، در ادامه همراه ما باشید.

OpenEmu، همه فن حریف دوست داشتنی

OpenEmu در سال 2013 عرضه شده بود و در اول کار یک شبیه ساز نبود و هنوز هم نیست. در واقع این نرم‌افزار جامع، مجموعه‌ای از شبیه‌ سازها را به گونه‌ای در خود جای داده تا شما نگران مسائل فنی نباشید و به راحتی رام بازی مورد نظر خود را وارد کرده و به بازی مشغول شوید.

این نرم‌افزار مجموعه‌ای بزرگ از عکس بازی‌ها را دارد که می‌توانید آن‌ها را بر اساس پلت‌فرم‌های مختلف لیست کنید یا لیست‌های مخصوص به خود را بسازید و بازی‌هایی که دوست دارید را در یک مجموعه بگذارید. کار کردن با OpenEmu بسیار ساده است و هیچ پیچیدگی ندارد.

برای کار با این نرم‌افزار، کافی است آن را به صورت کاملا رایگان از سایت اختصاصی‌اش دانلود کنید و رام خود را از یکی از سایت‌های دانلود تهیه نمایید. حتی اگر مطمئن نباشید که رام شما برای NES است یا Nintendo 64، کافی است رام را وارد کنید، خود برنامه به صورت خودکار آن را شناسایی و اجرا می‌کند.

لینک سایت به این آدرس است و دکمه دانلود را نیز در عکس بالا به شما نمایش داده‌ایم.

دانلود رام‌ها

اگر چه این نرم‌افزار بستری عالی برای اجرای بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما به خاطر مشکلات کپی‌رایت، بازی‌ها در آن قرار داده نشده و شما باید رام بازی‌ها یا همان فایل آن‌ها را از جای دیگری تهیه کنید. در هر حال رام این بازی‌ها به خاطر حق نشر، خارج از سیستم خرید قانونی نباید ارائه شوند و برنامه‌ها نیز برای این که جایگاه خود را از دست ندهند، آن‌ها را ارائه نخواهند کرد.

اما جاهای زیادی هستند که شما می‌توانید به راحتی به دانلود رام‌هایی که گفتیم بپردازید. از جمله سایت‌های معروف برای دانلود رام بازی‌های کنسول‌های قدیمی نینتندو، پلی‌استیشن یا حتی آتاری می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید می‌توان به romsgames.net و romsmania.cc اشاره کرد. حجم این بازی‌ها اغلب بسیار کم است و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

کنسول‌هایی که OpenEmu پشتیبانی می‌کند

همانطور که احتمالا در عکس‌ها دیده‌اید، تقریبا تمامی کنسول‌های قدیمی نینتندو در این برنامه پشتیبانی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به  Nintendo DS و  Nintendo 64 اشاره کرد. اگر دوست دارید بازی‌های قدیمی سگا را دوباره بازی کنید، این امکان را در OpenEmu دارید و از کنسول‌های پلی استیشن نیز نسخه اصلی و PSP در دسترس است. اما در هر حال، تعداد این کنسول‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توان یک به یک از آن‌ها یاد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *