با استفاده از سیری روزهای شما به عنوان یک Muggle به پایان می‌رسد. با استفاده از چند کلمه ساده و جادوهای هری پاتر می‌توانید گوشی هوشمندتان را تبدیل به یک چوب جادوگری کنید. سه طلسم اصلی برای سیری تعریف شده که با گفتن آن می‌توانید از آیفون به عنوان چوب جادوگری استفاده کنید. البته می‌توانید طلسم‌های دیگری نیز از طریق برنامه Shortucts برای سیری تعریف کنید که در ادامه طریقه استفاده از وردها و ساختن ورد اختصاصی برای آیفون را آموزش خواهیم داد.

وردهای هری پاتر در Siri

برای استفاده از جادوهای هری پاتر در گوشی اپل ابتدا لازم است که برخی تنظیمات سیری را بررسی کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که Hey siri فعال است. برای مطمئن شدن از این موضوع وارد تنظیمات ایفون شده سپس Siri & Search را انتخاب کنید سپس در این بخش گزینه listen for “hey siri را روشن کنید پس از طی کردن تنظیمات و فعال شدن سیری گزینه Allow siri when locked را نیز روشن کنید. با فعال کردن این گزینه در صورت قفل بودن صفحه‌نمایش نیز سیری دستورالعمل‌های خواسته شده را انجام می‌دهد.

روشن کردن چراغ قوه گوشی با ورد Lumos

لوموس در هری پاتر برای تبدیل چوب دستی به چراغ قوه استفاده می‌شد و با گفتن این طلسم نوک چراغ جادوگر شروع به درخشش می‌کرد. لوموس در ایفون وردی برای روشن کردن چراغ قوه است. برای این کار کافی است تنها عبارت Hey siri, lumos را بگویید سپس چراغ قوه گوشی مانند مشعلی کوچک روشن می‌شود.

خاموش کردن چراغ قوه ایفون با ورد Nox

ناکس طلسمی برای خاموش کردن چراغ قوه است و دقیقا عملکردی برعکس لوموس دارد. با گفتن Hey siri, Nox چراغ قوه گوشی خاموش می‌شود.

باز کردن برنامه‌ها با استفاده از ورد Acio

اکیو در فیلم هری پاتر طلسمی بود که برای کشیدن اشیا به سمت جادوگر استفاده می‌شد. با استفاده از این ورد در سیری می‌توانید برنامه مورد نظرتان را باز کنید. برای این کار تنها کافی است تا ورد Hey siri, Acio Instagram تا برنامه مورد نظر اجرا شود. برای مثال هنگامی که می‌خواهید برنامه اینستاگرام را باز کنید باید بگویید هی سیری اکیو اینستاگرام تا این برنامه به سرعت باز شود.

آموزش ساختن وردهای هری پاتر با استفاده از شورتکات

اگر از طرفداران واقعی هری پاتر باشید می‌دانید که محدود شدن تنها با سه طلسم می‌تواند نا امید کننده باشد. ساختن وردهای اختصاصی برای ایفون علاوه بر اینکه موضوعی سرگرم کننده است می‌تواند مفید نیز باشد؛ زیرا دسترسی سریع‌تری به برخی عملکردهای گوشی می‌دهد. در ادامه قصد داریم نحوه ساختن طلسم‌های هری پاتر را از طریق برنامه Shortcuts آموزش دهیم.

ساختن ورد لوموس ماکسیما با استفاده از برنامه شورتکات آیفون

با استفاده از ورد هری پاتر در آیفون می‌توانید چراغ قوه گوشی را با بالاترین میزان نوردهی روشن کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه Shortcuts را باز کنید و روی All Shortcuts بزنید سپس با زدن + وارد منوی ساخت شورتکات اختصاصی می‌شوید.
  • در نوار بالای صفحه نام طلسم را وارد کنید. در این بخش باید بنویسید Lumos Maxima.
  • سپس پس از مراحل فوق در قسمت وسط صفحه روی Add Action بزنید و در منوی باز شده گزینه Scripting را انتخاب کنید.
  • منوی باز شده را به سمت پایین رفته و روی گزینه Set Flashlight بزنید.
  • بعد از مرحله فوق منو بسته می‌شود، در این بخش کافی است روی نواری که اکشن در آن قرار گرفته بزنید و گزینه Brightness را روی آخرین درجه قرار دهید.
  • در پایین صفحه روی علامت پلی بزنید تا درستی طلسم را تست کنید. سپس از روی گزینه Done بزنید و از منو خارج شوید.
  • با هر بار گفتن Hey siri , Lumos Maxima چراغ قوه گوشی با بالاترین میزان نوردهی روشن می‌شود.

ساختن ورد هری پاتر Silencio با استفاده از برنامه شورتکات

سایلنسیو می‌تواند تمامی اعلان‌ها و پیام‌های شما را بی صدا کند. این کلمه در زبان اسپانیای به معنای سکوت کامل است. با گفتن کلمه Hey siri, silencio می‌توانید تمامی آلارم‌های گوشیتان را خاموش کنید؛ همچنین می‌توانید از این ورد به جای فعال کردن حالت Do not Disturb استفاده کنید. همانند مراحل قبلی برنامه شورتکات را باز کنید. اسم شورتکات را Silencio بگذارید و روی گزینه Add action بزنید.

سپس از موارد نمایش داده شده گزینه Set Focus را انتخاب کرده و در مستطیل پیش رو را روی On بگذارید. با هر بار گفتن Hey siri, silencio حالت مزاحم نشوید فعال می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *