با توجه به قیمت‌ ارز، بازی‌های کامپیوتری قیمت‌های بالایی پیدا کرده‌اند و با توجه به این که بسیاری از بازی‌ها، دارای بخش آنلاین هستند، باید این عناوین را به صورت قانونی خریداری کرد. تخفیف‌های بزرگ استیم، یکی از بهترین روش‌ها برای خرید بازی‌های مختلف با قیمت مناسب به حساب می‌آید و نباید آن‌ها را از دست دهید.

بهتر است با تخفیف‌های استیم، زمان تخفیف‌های بزرگ و بسیاری از چیزهای این چنینی آشنایی داشته باشید تا بتوانید، به موقع برای خرید بازی مورد علاقه خود برنامه بریزید. برای مثال، یکی از موضوعات مهم، تخفیف‌های فصلی هستند، مخصوصا تخفیف‌های تابستانه که بهترین زمان برای خرید عناوین مختلف به شمار می‌آیند و حتی بازی‌های قدیمی با قیمت ناچیزی در این ایام به فرش می‌رسند. البته فراموش نکنید که همیشه قیمت‌هایی که در تخفیف‌های بزرگ مشاهده می‌کنید، بهترین قیمتی نیستند که می‌توانید به دست بیاورید. در ادامه با هم نگاهی کامل به تخفیفات استیم و شرایط می‌اندازیم.

استفاده از Wishlist استیم

شما بازی‌هایی که قصد خرید آن‌ها در آینده را دارید می‌توانید در Wishlist استیم اضافه کنید. خیلی‌ها این قابلیت را نادیده می‌گیرند اما در واقع این گزینه، ابزاری کارآمد در فروشگاه استیم است. به این ترتیب که وقتی شما عنوانی را به Wishlist اضافه می‌کنید، اگر برای این بازی تخفیف در نظر گرفته شود، ایمیلی برای شما ارسال شده و شما را از این موضوع با خبر می‌کند.

این موضوع از این جهت اهمیت دارد که افت قیمت همه عناوین موجود در Wishlist در نظر گرفته شده و تمام تخفیف ها با هر مبلغی به شما اطلاع داده میشود. برای مثال، وقتی بازی Psychonauts 2 منتشر شد، تولیدکنندگان بازی، نسخه اول آن را با تخفیف سنگینی در استیم ارائه کردند، این تخفیف برای زمان محدودی در یک بازه زمانی خارج از تخفیفات بزرگ استیم بود و بدون اطلاع رسانی از طریق Wishlist، بعید بود کسی از آن با خبر شود.

سیستم نمایش بازی‌ها در استیم به گونه‌ای است که خیلی راحت نمی‌توانید از بازی‌های تخفیف خورده اطلاع پیدا کنید و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، بازی‌های مورد نظر خود را در Wishlist اضافه نمایید.

تخفیف‌های مخصوص ناشران و باندل‌ها

همان‌طور که درباره Psychonauts مثال زدیم، تخفیف‌های ناشران یکی از بهترین راه‌ها برای خرید با تخفیف خوب است. برای مثال، بعضی از ناشران، برای مدتی، یک فرنچایز کامل را تخفیف می‌دهند. برای مثال سری Fallout برای مدت زمانی کوتاه، تخفیف خوبی خورده بودند و همین حالا هم سری Age of Empires با تخفیف بالا به فروش می‌رسند.

البته برای پیدا کردن چنین تخفیف‌هایی یا باندل‌های فروش، باید ناشران مختلف را در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا توییتر دنبال کنید. در مورد باندل‌ها یک موضوع بسیار خوب وجود دارد و آن این است که اگر بازی خاصی را در لیست باندل، از قبل خریداری کرده باشید، قیمت این بازی از قیمت کل آن کسر می‌شود.

دنبال کردن قیمت بازی‌ها با استفاده از برنامه‌های جانبی

همه‌ی ما از ضعف‌های استیم در زمینه لیست کردن و دسته بندی بازی‌ها آگاهی داریم. اما برای پیدا کردن بازی‌های تخفیفی، حتما نباید روی استفاده از استیم پا فشاری کنید و برنامه‌های جانبی دیگری هم هستند که می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده نمایید. برای مثال، CamelCamelCamel یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقایسه قیمت‌ها در پلت‌فرم‌های مختلف و همچنین پیدا کردن تخفیف‌های خوب روی استیم است. البته یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن تخفیف در میان عناوین استیم، IsThereAnyDeal بوده که حتما پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده نمایید.

تخفیف‌های مهم استیم

سه تخفیف فصلی بزرگ در سال 2023 در پیش خواهید داشت که تخفیف تابستانه مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. تاریخ دقیق تخفیف‌های فصلی به شرح زیر است:

  • تخفیف تابستانه: از 29 جون تا 13 جولای
  • تخفیف پاییزه: از 21 نوامبر تا 28 نوامبر
  • تخفیف زمستانه: از 21 دسامبر تا 4 ژانویه

همچنین یک سری فستیوال‌های فروش نیز استیم در نظر گرفته که گزینه‌هایی تایید شده آن‌ها به ترتیب زیر است:

  • فستیوال پازل: 24 آوریل تا 1 مِی
  • فستیوال ورزشی: 15 مِی تا 22 مِی
  • فستیوال “بعدی”: 19 جون تا 26 جون
  • فستیوال ویژوال نول: 7 آگوست تا 14 آگوست
  • فستیوال استراتژی: 28 آگوست تا 4 سپتامبر
  • فستیوال SCHMUP: 25 سمتامبر تا 2 اکتبر
  • فستیوال هالووین: 26 اکتبر تا 2 نوامبر

جایگزین به صرفه استیم

با تمام این اوصاف، همیشه خود را محدود به استیم نکنید و به از دیگر فروشگاه‌های آنلاین بازی‌های کامپیوتری نیز استفاده کنید. اپیک یکی از این گزینه‌هاست که نصب داشتن آن‌ را شدیدا پیشنهاد می‌کنیم. نه تنها برای انجام بازی‌هایی مثل فورتنایت به آن احتیاج دارید، بلکه این فروشگاه، هر هفته، حداقل یک عنوان پولی را به صورت رایگان ارائه می‌کند که بعضا در میانشان بازی‌های خیلی خوبی ارائه می‌شود.

همچنین در برخی از روزهای خاص سال، بازی‌های بیش‌تری نیز به صورت رایگان در استیم ارائه می‌شود. مثلا در کریسمس، هر روز یک بازی ارائه شده و حتی یک سال، تمامی بازی‌های بتمن آرکهام و لگو بتمن به مناسبت روز بتمن، رایگان در این این فروشگاه برای دانلود گذاشته شد و کسانی که آن بازی‌ها را به اکانت خود اضافه کنند، برای همیشه آن را در اختیار خواهند داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *