پاورپوینت یکی از ابزارهای بسیار پر استفاده در مجموعه مایکروسافت آفیس است که امکانات بسیار زیادی برای ساخت یک فایل پرزنتیشن پاورپوینت در اختیارتان می‌گذارد که در بعضی موارد ممکن است از آن‌ها بی‌خبر باشید. برای مثال ، می‌دانستید می‌توانید تصویر پس‌زمینه‌ی خود را برای اسلاید‌ها تنظیم کنید؟ اگر نه که ما در ادامه این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

اما قبل از هر چیز باید بدانید، عکسی که انتخاب می‌کنید در طول صفحه کشیده می‌شود و اگر عکس شما کوچک باشد، با این کار از کیفیت می‌افتد. پس بهتر است قبل از شروع، عکسی با کیفیت خوب و همچنین متناسب با کادر خود انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید.

حالا که عکس مناسب خود را پیدا کردید، برای اضافه کردن این عکس به پس‌زمینه‌ اسلایدها، فایل پاورپوینت مورد نظرتان را باز کنید. سپس به برگه Design بروید تا به تنظیمات طراحی صفحه دسترسی داشته باشید.

در بخش Customize، روی دکمه‌ی Format Background کلیک کنید.

حالا بخش Format Background برای شما ظاهر می‌شود که قبلا در یک نوشته دیگر به شما گزینه‌هایی از آن را آموزش داده بودیم. این بار شما به سراغ Picture Or Texture Fill در زیر مجموعه Fill بروید.

بعد از انتخاب این مورد، چند گزینه برای شما به نمایش در می‌آید. در زیر Picture Source حالا باید روی Insert کلیک نمایید.

بعد زدن این دکمه می‌بینید که پنجره‌ای برای اضافه کردن عکس برایتان به نمایش در می‌آید. شما چند گزینه دارید که  هر کدام را به صورت مجزا در زیر به شما معرفی می‌کنیم.

From a File

در این حالت شما عکس را از روی دستگاه آدرس می‌دهید و این کار بعد از کلیک به وسیله File Explorer در ویندوز یا Finder در مک انجام می‌شود. کافی است آدرس عکس خود را پیدا کرده و روی آن دبل کلیک کنید یا این که عکس را انتخاب نمایید و سپس روی Insert کلیک کنید.

 Online Pictures

بعد از این که این گزینه را انتخاب کردید به بخش جستجو برای عکس به صورت آنلاین می‌روید که از سرویس جستجوی Bing متعلق به مایکروسافت استفاده می‌کند. شما عبارت مورد نظر خود را در بخش جستجو که در عکس زیر می‌بینید وارد کرده و سپس عکس مورد نظر خود را پیدا می‌کنید و با زدن روی Insert به عنوان پس زمینه انتخاب می‌نمایید.

 From Icons

با انتخاب این گزینه به لیست بزرگی از آیکون‌های مختلف موجود روی ویندوز می‌روید. شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما انتخاب آیکون‌های ساده بعضی اوقات بهترین انتخاب برای پس زمینه یک اسلاید به حساب می‌آید.

در نهایت با استفاده از هر کدام این روش‌ها، در نهایت عکس بلافاصله به عنوان پس زمینه اسلاید نمایان می‌شود.

همانطور که می‌بینید در حالت عادی عکس با میزان شفافیت ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود که در اکثر موارد باعث می‌شود اسلاید شما دیگر خوانا نباشد، به همین خاطر شما باید گزینه‌ی Transparency را کاهش دهید تا میزانی که بهترین نمایش را برایتان به همراه داشته باشد.

با تغییر Transparency نتیجه کار بهتر خواهد شد اما نمی‌توان عدد یکتایی را برای همه‌ی عکس‌ها مشخص کرد و باید آن را تغییر دهید تا برای هر عکس به میزان مورد نیاز برسید.

این مورد مهم را هم بدانید که بعد از انجام کار، این عکس تنها در اسلایدی که انتخاب کرده‌اید ثبت می‌شود و نه در تمامی اسلایدها.

اگر می‌خواهید این عکس در تمامی اسلایدها با همین تنظیمات اعمال شود، گزینه‌ی Apply To All زیرمجموعه Format Background را انتخاب نمایید.

حالا باید اسلایدهای شما به این صورت باشد:

Join the Conversation

7 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *