یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سایت‌های وردپرسی می‌توان به آن اشاره کرد، تعامل و مشارکت کاربران در زمینه ارسال مطلب برای سایت شما است که می‌توانید آنها را در سایت خود منتشر کنید و به ترافیک و بازدید سایت خود کمک کنید. از طرفی می‌توانید برای مطالب ارسال‌شده از طرف کاربران امتیازی را درنظر بگیرید که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را تشویق به ارسال مطلب برای سایت خود کنید. در مقاله قبلی به معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه بخش‌های افزونه‌ای که توسط آن قادر به ایجاد بخش ارسال مطلب توسط کاربران با تنظیمات دلخواه خود خواهید بود، می‌پردازیم.

تنظیمات عمومی

در این بخش تنظیمات عمومی مربوط به نمایش فرم ارسال مطلب توسط کاربران قابل تنظیم است که برای نمایش فرم باید این بخش را نیز پیکربندی کنید.

  • ایجاد پست مهمان وردپرس با افزونه User Submitted Posts
  • شکل سبک: در این بخش می‌توانید شکل و سبک نحوه نمایش فرم در سایت خود را انتخاب کنید.
  • فرم HTML5 + CSS پیش‌فرض: با انتخاب این گزینه از استایل‌های مربوط به افزونه که به صورت CSS و تکنولوژی HTML5 است استفاده خواهد شد.
  • فرم HTML5 + غیر فعال کردن CSS: با استفاده از این گزینه فرم شما تنها با HTML5 نمایش داده خواهد شد و بارگذاری CSS غیرفعال می‌شود که به افزایش سرعت بارگذاری صفحه ارسال مطلب در وردپرس کمک زیادی خواهد کرد. البته اگر سایت شما سرعت لود بالایی دارد و استفاده از CSS تاثیر  زیادی در سرعت بارگذاری صفحه مربوط به ارسال مطلب ندارد، پیشنهاد می‌کنیم جهت زیباتر شدن فرم ارسال مطلب این گزینه را استفاده نکنید.
  • فرم سفارشی + سفارشی CSS: با انتخاب این گزینه آدرس فایل‌های CSS به شما نمایش داده می‌شود که به راحتی می‌توانید استایل مربوط به نمایش فرم ارسال مطلب در وردپرس را شخصی‌سازی کنید.
  • شامل جاوا اسکریپت: با انتخاب این گزینه می‌توانید لود شدن فایل‌های JS را در سایت خود فعال کنید تا فرم‌ها با استایل زیباتری نمایش داده شوند! البته این گزینه می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سرعت بارگذاری سایت داشته باشد که پیشنهاد می‌کنیم پس از فعال‌سازی سرعت بارگذاری را بررسی کنید. همچنین اگر سرعت بارگذاری سایت شما به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرد این گزینه را غیرفعال کنید تا در رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر زیادی نداشته باشد.
  • بارگذاری هدفمند: در این بخش می‌توانید آدرس یکی از فایل‌های خود را وارد کنید تا آن فایل در تمامی صفحات سایت شما که فرم مربوط به این افزونه درج شده است، برای کاربران سایت وردپرسی شما بارگذاری شود. اگر نیازی به چنین کاری ندارید این گزینه را خالی بگذارید؛ همچنین توجه داشته باشید که اگر فایل شما سنگین باشد، بر روی سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت و سبب کاهش رتبه سایت شما در بین نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل خواهد شد. این بخش معمولا برای شخصی‌سازی استایل و کدهای جاوا اسکریپت فرم استفاده می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم فایل‌های خود افزونه را ویرایش و کدهای موردنظر خود را اضافه کنید
  • نوع پست: در این بخش باید نوع پست‌تایپ وردپرس خود را انتخاب کنید تا افزونه پس از دریافت مطلب ارسالی توسط کاربران را به بخش برگه‌ها یا نوشته‌ها منتقل کند.
  • افزونه‌های کاربردی برای مدیریت گروهی سایت‌ وردپرس را بشناسید – بخش سوم

  • وضعیت پست: در این بخش می‌توانید نوع انتشار مطالب توسط افزونه را مشخص کنید؛ می‌توانید آنها را در حالت انتظار قرار دهید تا پیش از انتشار در سایت بتوانید آنها را بررسی کنید. همچنین با انتخاب گزینه‌هایی نظیر انتشار پس از ۱۰ مطلب تایید شده کاربرانی که ۱۰ مطلب ارسال می‌کنند و آن مطالب توسط شما تایید می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به بررسی و تایید شما مطالب را در سایت شما منتشر کنند.
  • تغییر آدرس URL: با استفاده از این بخش می‌توانید در سایت وردپرسی خود برگه‌ای را برای تشکر از کاربران ایجاد کنید تا کاربران بتوانند پس از ارسال مطالب خود توسط افزونه آن به آن صفحه منتقل شوند؛ تقدیر و تشکر از کاربران یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبب جلب رضایت کاربران می‌شود و با استفاده آن می‌توانید کاربران خود را تشویق به ارسال بیشتر مطالب کنید. همچنین می‌توانید به کاربرانی که مطالبی را برای شما ارسال می‌کنند، امتیازاتی بدهید که آنها بیشتر ترغیب به ارسال مطالب برای سایت شما شوند و شما با بروزرسانی مداوم سایت به افزایش درآمد و رتبه سایت خود کمک کنید.
  • پیام موفقیت: در این بخش می‌توانید پیام ارسال مطلب توسط افزونه و انتقال آن به سایت وردپرسی خود را به کاربران اطلاع دهید! برای اینکار کافی است این بخش و متن مربوط به آن را شخصی‌سازی کنید.
  • پیغام خطا: در این بخش می‌توانید پیغام خطای مربوط به ارسال مطلب توسط کاربران را شخصی‌سازی کنید تا در صورتی که ارسال مطلب با مشکل خاصی مواجه شد، این پیغام به کاربران نمایش داده شود.
  • ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در وردپرس با افزونه Custom Post Type UI – بخش اول

  • محتوای دلخواه: با استفاده از این بخش می‌توانید در ابتدای فرم و پیش از آنکه کاربران فرم را تکمیل کنند، محتوای موردنظر خود را به کاربران نمایش دهید! به طور مثال می‌توانید قوانین نگارشی یا سایز تصاویر ارسالی توسط کاربران را مشخص کنید و از آنها بخواهید این قوانین را رعایت کنند.
  • ویرایشگر متن توانمند: اگر می‌خواهید به جای استفاده از ویرایشگر ساده فرم ارسال مطلب از یک ویرایشگر حرفه‌ای در صفحه ارسال مطلب توسط کاربران و در بخش فرم مربوط به آن استفاده کنید، کافی است این گزینه را تیک بزنید تا WP Edit Rich Text برای شما فعال شود.
  • عنوان های منحصر به فرد: این قابلیت از افزونه به شما کمک می‌کند تا از ارسال عنوان‌های تکراری توسط کاربران خود جلوگیری به عمل آورید و این کار یک مزیت بسیار مهم و منحصر به فرد محسوب می‌شود! زیرا ارسال مطالب تکراری و انتشار آنها در سایت سبب می‌شود تا گوگل سایت شما را اسپم تشخیص دهد و رتبه تمامی صفحات مربوط به سایت شما را کاهش دهد که گاهی با جریمه گوگل نیز همراه خواهد بود.
  • غیر فعال کردن مورد نیاز: با انتخاب این گزینه تمامی فیلد‌هایی که به صورت ضروری انتخاب شده‌اند، ضرورت تکمیل آنها غیرفعال می‌شود! گاهی کاربران فراموش می‌کنند که محتوای مربوط به برخی از فیلدهای ضروری را پر کنند که در اینصورت با خطای افزونه مواجه می‌شوند! این گزینه در چنین مواقعی بسیار مفید است و البته گاهی سبب می‌شود محتوای ارسالی توسط کاربران ناقص باشد که در اینصورت آنها باید محتوای خود را تکمیل کرده و مجددا فرم را پر کنند.
  • راهنمای ایجاد پست‌های خصوصی در وردپرس
  • غیرفعال کردن پیگیری IP: این افزونه وردپرس تمامی مطالبی را که از کاربران دریافت می‌کند به همراه IP آنها دریافت می‌کند که در اینصورت می‌توانید برخی از نویسندگان خاطی را شناسایی کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید دریافت آیپی از کاربران را غیرفعال کنید تا آنها بتوانند با خیالی راحت مطالب و محتوای نگارشی را برای شما ارسال کنند! البته آنها نمی‌توانند متوجه دریافت خودکار آیپی توسط افزونه شوند و مشکلی را برای شما بوجود نخواهد آورد.
  • فعال کردن کد کوتاه: با استفاده از این گزینه می‌توانید کد کوتاه مربوط به تمامی افزونه‌هایی که در بخش ارسال مطلب توسط کاربران فعال است را فعال کنید! با فعال‌ کردن این بخش تمامی پلاگین‌های فعال در سایت شما در صورتی که در صفحه ارسال مطلب توسط کاربران فعال‌شده باشد، نمایش داده خواهد شد.

در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های افزونه‌ای برای ایجاد فرم ارسال مطلب توسط کاربران در وردپرس پرداختیم که در مقاله‌ای دیگر به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *