ساخت وب‌سایت و بسط و گسترش آن در دنیای امروز، برای همه کسب و کارها از واجبات محسوب می‌شود. اما در همین وبسایت‌ها مسئله امنیت و ایجاد فضایی قابل اعتماد در میان کاربران، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. ارائه راهکارهای به روز و به روزرسانی مسائل امنیتی و همچنین توضیح مباحث به کاربران، مهم‌ترین بخش این اعتماد سازی به شمار می‌رود.

اعتماد سازی

ساخت مکانی برای توضیحات مربوط به تلاش‌های شما در مسائل امنیتی و شرح سیاست‌های وبسایت در این زمینه برای کاربران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث اعتماد سازی میان شما و کاربران خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که مطلب مورد نظر شما کم‌تر به سمت و سوی مسائل فنی پیش برود و با گفتاری ساده به شرح مسائل بپردازید.

HTTPS نسبتا برای سئو مناسب است

مدتی می‌شود که گوگل از وبسایت‌ها می‌خواهد که به سیستم کدگذاری HTTPS روی بیاورند. اما پیشتر در سال ۲۰۱۴ که گوگل این سیستم را ارائه کرده بود، گفته‌های زیادی وجود داشت که می‌گفت این سیستم بر روی سئو تاثیری منفی به جا می‌گذارد.

  • پرشین تولز در راستای برقرای ارتباط امن کاربر و وب سایت با همکاری شرکت‌های اروپایی اقدام به فروش گواهینامه SSL برای  وب سایتهای ir یا دامنه های gtld می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید.

نیل پاتل یکی از متخصصان سئو به همین منظور آزمایشاتی را در خصوص وضعیت سئودر پروتکل HTTPS، متوجه این موضوع شد که تاثیرات منفی این پروتوکل آنقدر ناچیز است که تقریبا تاثیری در روند سئوی شما نخواهد گذاشت. در واقع استفاده از سیستم HTTPS تنها یک تاثیر بسیار مهم در وبسایت شما به جا می‌گذارد: آن را امن‌تر می‌کند!پس بهتراست روش‌های انتقال سایت به HTTPS را یاد بگیرید.

زمانی که شما از این سیستم بهره نبرید، کاربران در مرورگرهایی همچون مرورگر کروم، عبارت مخصوص به معنی امن نبودن را در بالای سایت مشاهده خواهند کرد که خود می‌تواند باعث کم شدن اعتماد در میان کاربران شود. البته نیازی نیست در سایت‌هایی که تنها برای معرفی محصولات یا کارهایی از این دست استفاده می‌شود، از HTTPS بهره برد، اما اگر کاربران شما برای خرید یا استفاده از خدمات نیاز به ثبت نام و فعالیت بر روی پایگاه شما را دارند، حتما باید به سراغ کمک گرفتن از این سیستم کدگذاری بروید.

کاربران بیشتر

برای بسیاری سایت‌ها، تعداد ثبت‌نام کنندگان در وبسایت و آن‌ها که در خبرنامه عضو می‌شوند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما اگر قرار باشد که شما اعتماد کاربران را جلب کنید باید به این باور برسند که شما به حریم خصوصی‌شان احترام می‌گذارید و این کلید رشد سایت شما خواهد بود.

سیاست‌های مخصوص حریم خصوصی از جمله نفرستادن ایمیل‌های مدام و دراختیار گذاشتن لیست ایمیل‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی را حتما در بخش مخصوص شرح سیاست‌های امنیتی سایت بگنجانید.

فرصت‌های بیشتر

در بعضی زمینه‌ها، امنیت بهتر باعث رشد سایت و رشد کسب و کار نیز می‌شود. مثلا در زمینه سایت‌های خبری، داشتن یک فضای امن بسیار حائز اهمیت است، چون از دست رفتن اطلاعات می‌تواند به فاجعه‌ای برای سایت و کارکنانش بیانجامد. همین زمینه در رابطه با سایت‌های علمی که در کار تحقیقات هستند نیز وجود دارد، جایی که قرار نیست اطلاعات مربوط به تحقیقات لو برود.

سایت‌های فروش، سایت‌های اشتراک گذاری فایل و عکس و سایت‌های فروشگاه‌ ساز یا وبلاگ ساز از دیگر نمونه‌هایی هستند که امنیت بیشتر در آن‌ها عملا به کاسبی بهترشان ربط پیدا می‌کند.

استفاده از سیستم‌های امنیتی بهتر برای اعتماد سازی بیشتر

اگر سایت شما اطلاعات بسیار مهمی از کاربران را ذخیره می‌کند یا با مسائل مالی در ارتباط است، همیشه می‌توان به سمت استفاده از پروتکل‌های امنیتی بهتر هم پیش رفت. برای مثال استفاده از رمز عبور ورود دو مرحله‌ای، یکی از این گزینه‌هاست که می‌‌تواند تفاوتی آشکار در امنیت و در نهایت اعتماد بیشتر کاربران ایجاد کرده و به رونق کسب و کار شما بیانجامد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *