موضوع مهم دیگری که باید در مورد اهمیت تولید محتوا ذکر کرد این است که محتوا باید مرتبط بوده و کپی برداری شده از سایت های دیگر نباشد. این موضوع باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ و … رتبه ی خوبی بدست بیاورد و در صفحه اول موتور جستجو قرار گیرد. پس در مورد اهمیت تولید محتوا باید حتماً متذکر شویم که اگر محتوا کاملاً یا حتی بخشی از آن از سایت یا منبعی دیگر کپی برداری شده و در بخش سئو قرار گیرد، نه تنها باعث بهبود سایت نشده، بلکه بالعکس موتورهای جستجو این موضوع را تشخیص داده و باعث نمره ی منفی برای سایت شما می شود و حتی ممکن است سایت شما در جستجوها نمایان نشود. پس با این اوصاف اهمیت تولید محتوا کاملاً قابل درک بوده و باید در تولید محتوا دقت لازم را به خرج بدهید و در صورت امکان آن را به متخصصین این کار بسپارید تا از این بابت نگران از دست رفتن زحماتتان برای سایت و کسب و کار نباشید.

اهمیت سئو و محتوا در بازاریابی خدمات و محصولات

اگر شما به عنوان مدیر یک سایت، هدفی را در سایت دنبال می کنید که عموماً هدف، معرفی کسب و کار یا فروش محصول و خدمتی است و به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید، با استفاده از یک محتوای جذاب و کاربردی می توانید محصول خود را معرفی نموده و ویژگی ها و کیفیت آن را ذکر کنید و در نهایت مخاطبی که جذب محتوا می شود می تواند تبدیل به یک خریدار واقعی گردد. در اینجا هم اهمیت تولید محتوا قابل درک است و به نوعی با محتوا بازاریابی انجام داده ایم. اگر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی خاصی رونق بیشتری دارد، با معرفی کسب و کار و محصول و تولید محتوای خوب و لینک گذاری در شبکه های دیگر می توان مخاطب را به سمت شبکه اجتماعی مورد نظرتان هدایت کرد. پس هدف در سئو، موتور جستجو و کاربران می باشد و باید تولید محتوا بر اساس سئو انجام شود تا وب سایت به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر شناخته شده و باعث رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و بازدید مجدد کاربران از وب سایت شود.

چرا محتوا پادشاه است؟ چرا بدون محتوا نمی‌توان در دنیای وب پادشاهی کرد!

بارها و بارها گفته‌ایم و شنیده‌ایم که محتوا پادشاه است! این جمله‌ حاصل تحولات دنیای امروز است. در گذشته ای نه چندان دور، بازاریابی محتوا، شیوه ای برای تمایز کسب و کارها از رقبایشان بود، اما اکنون برای هر برند تجاری لازم و ضروری است. این روزها همه مردم قبل از خرید و یا شروع فعالیتی مهم، ابتدا به گوگل و وبسایت ها مراجعه می کنند. در این وب سایتها به دنبال پاسخ سوالات خود هستند؛ می خواهند اخبار جدید در مورد موضوع مورد نظر را بدانند و با اطمینان اقدام کنند. در واقع این وبسایت ها مشاوران همه ما در تمام مسائل روزمره هستند؛ محتوای این وبسایت ها ابزار این مشاورند. وبسایت بدون محتوا، حرفی برای گفتن ندارد و مخاطبی را جذب نمی کند و اصلا مفهوم و هدفی ندارد. از سوی دیگر کسب و کارهای اینترنتی و رقابت آنها روز به روز در حال افزایش است. اکثر وبسایت ها از طریق محتوای تولیدی خود کسب درآمد می کنند و یا در رونق کسب و کارهای مختلف و ارتقاء آنها اثر گذارند.

بسیاری از کاربران به دنبال خرید و دریافت خدمات نیستند و صرفا برای کسب اطلاعات وارد سایت ها می شوند، با تولید محتوا، بازدید از وب سایت بالا می رود. محتوا کسب وکار شما را توسعه می دهد. تحقیقات نشان می دهد جذب بازدید از طریق بازاریابی محتوا، نرخ تبدیل کاربر را به مشتری دو برابر می کند(۶ درصد به ۱۲ درصد) در واقع، تولید محتوای کارآمد، ارتباط و اعتماد متقابل بین صاحب کسب و کار و کاربر ایجاد می کند. بازاریابی محتوا در قلب موفقیت آمیز ترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. پشت هر نام تجاری بزرگ، ثروتی از محتوای با ارزش و مرتبط است که به طور واقعی با مخاطب شرکت ارتباط دارد. امروزه محیط بازاریابی در حال تغییر است و هدایت این تغییرات توسط مصرف کنندگان انجام می‌شود. اگر آنها برای شما وقت می گذارند، باید چیزی ارزشمند، نصیبشان شود. یکی از مهم ترین نکات در بازاریابی محتوا، کیفیت ساختار محتوا است. در بازار دیجیتال پرمشغله‌ی امروز، بدست آوردن اعتماد مشتریان ضروری است. ایجاد اعتماد می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا اعتبار نام تجاری خود را بالا ببرید. تولید محتوای عالی می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان کمک نماید. هنگامی که مصرف کنندگان محتوای شما را می‌خوانند، آنها شروع به ایجاد یک رابطه با نام تجاری شما می‌کنند. اگر محتوائی که پیدا می کنند جذاب، آموزشی و ارزشمند باشد، پس آنها به چیزهایی مشابه شما فکر می‌کنند. اهمیت بازاریابی محتوا هنگامی که به نقش تولید محتوا در کمک به بهبود سئو کمک می‌کند، واضح تر می‌شود. SEO نقش مهمی در بهبود دید شدن کسب و کار شما در بستر اینترنت دارد.

با این حال، اگر می‌خواهید سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید، باید محتوای بهینه تولید کنید. تولید محتوا، موثرترین تکنیک سئو است. در واقع، سایت های کسب و کار که مطالب مرتبط در وبلاگ خود منتشر می‌کنند، به طور متوسط ​​۳۴ درصد بیشتر نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، در صفحات اول گوگل نشان داده می‌شوند. محتوای بیشتر باعث می‌شود که صفحات بیشتری از وب سایت شما در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرد و بنابراین در نتایج جستجو بیشتر پیشنهاد شود. در اینجا به کار بردن کلمات کلیدی مهم است. به این دلیل که نتایج جستجو، حاصل کلمات کلیدی است که کاربران به دنبال آنها بوده اند. البته باید توجه داشته باشید که انگیزه های بسیاری در انتخاب محتوا به عنوان ابزاری برای بازاریابی اینترنتی دخیل است! در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین راه ارتباط با مخاطب، تولید محتوا است و از طرفی اعتمادسازی مهمترین مساله در بازاریابی اینترنتی است. سایتی که دارای محتوا است و محتوای آن برای مخاطب مفید باشد، نیاز کاربر را به سرعت رفع می کند. در نتیجه اعتماد به سایت بیشتر می شود و کاربر مدت زمان بیشتری در سایت خواهد ماند. از طریق محتوای خوب و جذاب در بخش های مختلف سایت که برای مخاطبان با نیازها و سلیقه های مختلف تولید شده است، وبسایت، مخاطب هدف خود را جذب کرده و بعد از اعتماد سازی، کاربر این وبسایت را به دلیل محتوای تخصصی و مفیدش به عنوان مرجع خود انتخاب می کند و باز هم به آن مراجعه می کند تا از طریق خدمات، محصولات و مطالب سایت نیاز خود را برطرف کند.  مراجعه کاربر به یک وب سایت به دلیل محتوای مناسب آن است و هوش مصنوعی گوگل این مطلب را تشخیص می دهد. گوگل به محتوای خوب و مفید که کاربر از آن رضایت دارد، علاقمند است و این امر یکی از معیارهای آن برای رتبه بندی محسوب می شود. تولید محتوا در رشد و توسعه بازارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی ایفا می کند؛ نیازهای مخاطبان گوگل از طریق محتوای تولیدی سایت ها تأمین می شود. محتواهای جذاب، مخاطبان بیشتری را جذب گوگل می کند و به این ترتیب درآمد گوگل روز به روز افزایش می یابد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *