صفحات بارگذاری به صفحاتی گفته می‌شود که هنگام بازدید از صفحات یک سایت، تا زمانی که تمامی بخش‌های یک صفحه به صورت کامل بارگذاری نشده باشند دیده می‌شود. این صفحات به شما نمایش می‌دهند که چند درصد از یک سایت بارگذاری شده است و چند درصد از آن باقی‌مانده است! وجود چنین صفحاتی در سایت‌های مختلف از جهات مختلفی حائز اهمیت است که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم. همچنین در مطالب قبلی به بررسی افزونه LiteSpeed Cache برای افزایش سرعت بازگذاری سایت پرداختیم حال به معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس می پردازیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد صفحه بارگذاری برای سایت وردپرسی خود خواهید بود.

مزیت‌های استفاده از صفحات بارگذاری در سایت

استفاده از ابزار گوناگون در سایت‌های مختلف باید دارای مزیت‌های خاص خود باشند و اگر نتواند نیازی را برای شما برطرف کند، نه تنها یک مزیت محسوب نمی‌شود بلکه می‌تواند یک اشکال برای سایت شما باشد. اگر صفحه بارگذاری شما سبک باشد و باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شما نشود، می‌توان دو مزیت را برای آن درنظر گرفت:

  • افزایش محبوبیت سایت شما با نمایش یک صفحه یا تصویر زیبا به کاربران
  • نمایش درصد بارگذاری‌شده از یک سایت و اطلاع‌یافتن کاربران از آن

همچنین اگر استفاده از چنین صفحاتی به صورت بهینه‌‌شده نباشد و سبب کاهش سرعت بارگذاری سایتی شود، ممکن است برای دیده‌شدن سایت توسط کاربران زمان زیادی نیاز باشد که مورد رضایت کاربر نخواهد بود؛ در اینصورت ممکن است کاربر از سایت شما بازدید نکند و به سراغ سایت‌های دیگری برود که در واقع نرخ تبدیل سایت شما کاهش می‌یابد. همچنین با اینکار ممکن است رتبه سایت شما در موتور جستجو کاهش زیادی پیدا کند که در اینصورت نمی‌توانید رتبه‌های اول گوگل را به خود اختصاص دهید؛ دلیل این امر نیز وجود سرعت بارگذاری یک سایت در فاکتورهای اساسی سئو برای رتبه‌بندی‌ سایت‌ها است. بنابراین استفاده از این صفحات با هدف جلب توجه کاربران و اطلاع‌رسانی به کاربر با نمایش میزان بارگذاری یک صفحه است اما اگر این صفحه‌ها باعث کند شدن بارگذاری صحفه‌های سایت شما شود، نباید از آن در سایت خود استفاده کنید. وجود افزونه‌های گوناگون در این زمینه کاربران را تشویق به استفاده از چنین صفحات می‌کند اما باید توجه داشته باشید که صفحات شما بیش از حد سنگین نباشد! بنابراین سعی کنید در صفحات خود تنها از متن،استایل‌های CSS و کدهای js استفاده کنید و کدهای مورد استفاده را تا حد امکان فشرده‌سازی کنید تا بتوانید زمان لود آن را به حداقل کاهش دهید.

افزونه Loading Page with Loading Screen

اگر از کاربران وردپرسی سایت پرشین‌تولز هستید، در این بخش از مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربدی برای وردپرس را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد صفحه بارگذاری در سایت وردپرسی خود خواهید بود. افزونه Loading Page with Loading Screen یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد صفحات بارگذاری در وب‌سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه کاربردی در دو نسخه رایگان و تجاری ارائه شده است که نسخه رایگان آن در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است. نسخه رایگان این افزونه توانسته است از میان +۹,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه Loading Page with Loading Screen

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا این افزونه را از طریق مخزن وردپرس یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس بر روی سایت وردپرسی خود نصب و فعال‌سازی کنید. پس از نصب این افزونه بخشی به نام Loading Page در پیشخوان وردپرس شما دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید وارد بخش تنظیمات این افزونه شوید.

Loading Screen

در این بخش تنظیمات مربوط به ظاهر صفحه بارگذاری مشاهده می‌شود که باید متناسب با سلیقه خود آن را تنظیم کنید.

  • Enable loading screen: با استفاده از این گزینه می‌توانید صفحه بارگذاری را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.
  • Remove the loading screen in the window onload event: با انتخاب این گزینه می‌توانید صفحه بارگذاری سایت خود را دیرتر از دید کاربر حذف کنید؛ برای جلوگیری از کاهش سرعت بارگذاری پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را تیک نزنید!

Display the loading screen on

در این  مورد باید بخش تنظیمات مربوط به زمان فعال بودن صفحه بارگذاری را اعمال کنید.

  • Always: با انتخاب این گزینه صفحه بارگذاری همیشه برای کاربران فعال است.
  • once per session: با انتخاب این گزینه برای هرکاربر تنها یکبار صفحه بارگذاری دیده می‌شود.
  • once per page: با انتخاب این گزینه تنها یکبار برای هر صفحه یکبار صفحه بارگذاری مشاهده می‌شود.

Display loading screen in

با استفاده از این بخش می‌توانید موقعیت نمایش صفحه بارگذاری را انتخاب کنید.

  • homepage only: با انتخاب این گزینه صفحه بارگذاری تنها در صفحه اول سایت دیده می‌شود و کاربرانی که مستقیما به صفحات دیگری سایت شما نظیر مطالب از طریق موتورهای جستجو یا تبلیغات اینترنتی صورت گرفته وارد می‌شود، این صفحه را مشاهده نخواهند کرد.
  • all pages: با انتخاب این گزینه صفحه بارگذاری در تمامی صفحات سایت دیده می‌شود؛ با انتخاب این گزینه تمامی کاربران و ترافیک‌های ورودی به صفحات مختلف سایت صفحه بارگذاری را مشاهده می‌کنند.
  • the specific pages: در این بخش می‌توانید ID صفحاتی را که می‌خواهید صفحه بارگذاری تنها در آنها نمایش داده شود را درج کنید؛ اگر نیاز به استفاده از چندین برگه و مطلب دارید، کافی است ID آنها را با استفاده از کاما (,) جدا کنید تا قادر به درج بی‌نهایت ID در این بخش باشید.

تمامی بخش‌های موجود در این مقاله مربوط به بخش‌های رایگان این افزونه است که به راحتی برای تمامی کاربرانی که افزونه را از طریق مخزن وردپرس دانلود کرده باشند، قابل دسترسی است.در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های افزونه پرداختیم و در مقاله بعدی بارگذاری تنبل یا Lazyload در وردپرس با افزونه Loading Page with Loading Screen  را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *