شبکه‌های اجتماعی یکی از پربازدیدترین و پرمخاطب‌ترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است که با جذب میلیون کاربر توانسته‌اند محبوبیت زیادی را در میان سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی بدست آورند که از این محبوبیت نمی‌توان غافل بود؛ حتما تاکنون مشاهده کرده‌اید که سایت‌های بزرگی اقدام به اشتراک‌گذاری مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و حتی گاهی محتوای اختصاصی برای کاربران شبکه‌اجتماعی خود تولید می‌کنند که این موارد قطعا امتیاز‌هایی را برای آنها داراست.

اشتراک‌گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی

موتور‌های جستجو در سال‌های اخیر به شبکه‌های اجتماعی و میزان فعالیت سایت شما در آنها اهمیت بسیار زیادی را می‌دهند به‌گونه‌ای موتور جستجوی نظیر گوگل یکی از فاکتورهای اساسی خود برای رتبه‌بندی سایت‌ها را بر اساس میزان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند. با وجود اینکه اهمیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی در رتبه‌بندی سایت‌ها امری کاملا واضح و مشهود است، اما هنوز هم نمی‌توان به صورت کامل از نحوه تاثیرگذاری موتورهای جست‌وجو در زمینه رتبه‌بندی سایت‌ها اظهارنظر کرد!

طبق بررسی‌های اخیر مشخص شده است سایت‌هایی که میزان فعالیت و لینک‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است، رتبه‌های بهتری را نیز به خود اختصاص داده‌اند. اگر چه تعداد لینک‌ها به صورت مستقیم در این الگوریتم تاثیر ندارند، اما طبق بررسی‌ها می‌توان گفت گوگل از تعداد لینک‌ها نیز به صورت غیر مستقیم در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کند که باید به آن توجه زیادی کرد.

البته باید به این مورد نیز توجه داشت که شرکت اروپایی Moz این تاثیرپذیری را بسیار کم بیان کرده است و گوگل نیز تاثیر تعداد لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی سایت‌ها را نیز رد کرده است.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در افزایش بازدید و فروش محصولات

شبکه‌های اجتماعی را نیز می‌توان از منظر دیگری نیز بررسی کرد؛ اگر توجه کرده باشید قطعا متوجه شده‌اید که بسیاری از کاربران در طول شبانه‌روز چندین بار شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند و این بررسی‌ها در سایت‌ها بسیار کمتر است؛ به‌طور مثال ممکن است کاربری از شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر در طول روز چند بار بازدید کند اما وب‌سایت مورد علاقه خود را در طول هفته تنها یکبار بازدید کند! این مورد در شبکه‌های اجتماعی بسیار شایع است که باید به آن اهمیت زیادی بدهید. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توان مطالب حائز اهمیت خود را با کاربران شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت تا در صورت رضایت کاربران و جلب توجه آنها بتوان آنها را به بازدید از سایت ترغیب کرد؛ از طرفی به جرات می‌توان گفت که یکی از راه‌های فروش محصولات سایت استفاده از شبکه‌های اجتماعی است تا کاربران و مخاطبان شما بتوانند از انتشار محصولات شما آگاه شوند و آن را تهیه کنند.

افزونه‌های اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی برای وردپرس

اشتراک‌گذاری دستی مطالب در شبکه‌های اجتماعی ممکن است کاری بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده باشد که این کار ممکن است پس از مدتی شما را از ترغیب اشتراک‌گذاری مطالب باز دارد اما به لطف افزونه‌های اشتراک‌گذاری خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی این‌کار برای شما بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری خودکار مطالب با افزونه Social Networks Auto Poster

افزونه Social Networks Auto Poster یک افزونه رایگان و حرفه‌ای برای وردپرس است که توسط آن قادر به تنظیم اشتراک‌گذاری خودکار مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی خواهید بود تا در زمان مشخص با محتوای دلخواه شما از آن مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. این افزونه حرفه‌ای که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است، توانسته است در میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود موفق به اخذ امتیاز ۴ از ۵ و به یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین افزونه‌های موجود در این زمینه تبدیل شود. قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، بلاگر، توییر، لینکدین، پینترست، گوگل پلاس و… از جمله دلایل محبوبیت این افزونه است؛

هم‌خوان کردن مطالب در اینستاگرام

با اشتراک‌گذاری مطالب در تقریبا تمامی شبکه‌های اجتماعی حائز اهمیت می‌تواند کمک زیادی به صرفه‌جویی در وقت شما کند. برای استفاده از این افزونه می‌توانید از طریق مخزن وردپرس اقدام به نصب و فعال‌سازی آن کنید و با اعمال تنظیمات مربوط به آن اقدام به اشتراک‌گذاری مطالب سایت وردپرسی خود در شبکه‌های اجتماعی به صورت خودکار کنید.

اشتراک گذاری خودکار مطالب با افزونه Social Auto Poster

یکی دیگر از افزونه‌های وردپرس که به شما در زمینه اشتراک‌گذاری خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی یاری می‌رساند، افزونه Social Auto Poster  است که یک افزونه تجاری است و برای تهیه آن می‌توانید از طریق مارکت‌های وردپرس اقدام کنید. این افزونه نیز به فراهم آوردن بستر اشتراک‌گذاری خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی به شما کاربران وردپرسی یاری می‌رساند که برای استفاده از آن کافی است آدرس فن‌پیج‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر بلاگر، فیسبوک، توییر، لینکدین، پینترست، گوگل‌پلاس و… را در آن ثبت کنید تا این افزونه با توجه به تنظیمات اعمال شده برای شما اقدام به اشتراک‌گذاری مطالب کند و از این طریق کاربران شبکه‌های اجتماعی را از انتشار مطالب جدید در سایت مطلع سازد.

همچنین برای اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توان از افزونه Share Buttons by AddThis که یک افزونه حرفه‌ای برای وردپرس است نیز می توان استفاده کرد. که برای اطلاعات تکمیلی می توانید به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

نتیجه گیری: در سال‌های اخیر رشد شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان میلیونی، توانسته است آنها را از اهمیت بسیار بالایی برخودار کند  و نظر میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند. از طرفی وب‌مستران و مدیران سایت‌ها نیز از اهمیت شبکه‌های اجتماعی غافل نیستند! بنابراین با این راه‌های ساده و در کوتاه‌ترین زمان مطالب خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *