هنور تا رویداد بزرگ اپل در روز سه‌شنبه زمان باقیست اما اطلاعات فاش شده، تصویر خوبی از آن چه که قرار است رونمایی شود فراهم می‌کنند. با وجود اینکه به دلیل لو رفتن‌های متعدد فریم‌ور‌های اسپیکر هوم‌پاد تا کنون دانسته‌های زیادی را راجع به آیفون بعدی به دست آورده‌‌ایم، اما نسخه نهایی iOS 11 که به تازگی به بیرون درز ‌یافته بازهم جزئیات بیشتری راجع به این محصول فاش کرده!

بر همین مبنا وبسایت ۹to5Mac گزارش می‌دهد که آیفون ۸ (یا هر نام دیگری که اپل برای آن انتخاب کند) شامل قابلیت‌ تشخیص هویت از طریق چهره یا Face ID است که احتمالا جایگزین تشخیص هویت از طریق اثر انگشت می‌شود و همچنین اموجی‌های متحرک و نیز تغییراتی در نوار وضعیت هم از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌گردند.

Face ID

 در نسخه آتی سیستم عامل موبایلی شرکت اپل از Face ID نام برده شده و به نظر می‌رسد که این نام رسمی روش جدید باز کردن قفل آیفون ۸ از طریق چهره مالک آن است. انیمیشن تنظیمات این قابلیت نشان می‌دهد که صاحبان آیفون ۸ باید صورت خود را در برابر دوربین‌های جلویی گوشی حرکت دهند تا صورت آنها اسکن شده و سپس الگوی به دست آمده از این اسکن در دفعات بعدی برای باز کردن قفل دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

 

Animoji

اپل همچنین قابلیت جدیدی به نام Animoji را اضافه کرده که نسخه‌های متحرکی از اموجی‌های محبوب‌تر هستند که در iOS 11 گنجانده شده‌اند. Animoji احتمالا از قابلیت سخت‌افزاری اسکن صورت در آیفون ۸ استفاده می‌کند تا نسخه‌های شخصی‌سازی شده سه بعدی از اموجی‌ها را براساس حالات چهره شما بسازد.

اپل Animoji را به این صورت توصیف می‌کند: پیام‌های متحرک شخصی‌سازی شده که از صدای‌تان استفاده نموده و منعکس کننده حالات صورت شما هستند. این اموجی‌ها در اپلیکیشن پیام‌رسان قرار دارند. براساس این نسخه از سیستم عامل، اپل در حال کار بر روی مدل‌های مختلفی از نمونه‌های سه بعدی اموجی‌هاست که شامل چهره‌های میمون، گربه، سگ و موارد دیگر است.

 تغییرات در نوار وضعیت

با این که تقریبا به صورت قطعی می‌دانیم که آیفون ۸ نمایشگری تقریبا بدون حاشیه دارد اما در مورد نحوه نمایش آیکون‌های نوار وضعیت نظرات مختلفی وجود داشته است.

نسخه فاش شده آیفون ۸ نشان می‌دهد که انیمیشن‌ها در دو طرف فضای دوربین جلو به نمایش اطلاعات خواهند پرداخت

سمت چپ نوار وضعیت، زمان و اطلاعات مکان و سمت راست، اتصال Wi-Fi، قدرت سیگنال و وضعیت باتری را نشان می‌دهد. حالت این انیمیشن‌ها عوض می‌شود تا اطلاعات مربوط به بلوتوث را نیز نمایش دهند.

هنوز نمی‌دانیم که توسعه‌دهندگان دقیقاً چگونه می‌توانند از نوار وضعیت درiOS 11 استفاده کنند یا قادرند آن را مخفی نمایند؛ اما به نظر می‌رسد که اپل از چنین امکانی در نسخه بعدی سیستم عامل موبایلیش پشتیبانی می‌کند.

ایرپادهای به روزرسانی شده

آخرین نکته فاش شده توسط نسخه جدید iOS 11 نشان‌دهنده نسخه‌ جدید هدفون‌های وایرلس اپل یعنی ایرپاد است. مطابق گزارش‌ها این به روزرسانی خیلی عمده نبوده و به نظر می‌رسد که تنها چراغ شارژ به قسمت بیرونی قاب محافظ گوشی‌ها منتقل شده تا بدون باز کردن قاب بتوان وضعیت باتری را بررسی کرد. تصاویر جدید ایرپادها نشان می‌دهد که طراحی جدید تقریبا مشابه نسخه قبلی است.

 

منبع: The Verge

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *