بدون شک Internet Download Manager با فاصله زیادی برترین برنامه مدیریت دانلود است، اما با توجه به اینکه بسیاری ما علاقه داریم از برنامه‌های رایگان برای انجام کارهایمان استفاده کنیم، بهتر دیدیم چند برنامه دیگر در این دسته، اما رایگان را به شما معرفی نماییم؛

Ninja Download Manager

Ninja Download Manager

عمر این برنامه شاید به اندازه دیگر رقبایش نباشد، اما عملکرد آن عالی‌ست و خیلی زود در حال رشد و به دست آوردن کاربران بیشتر است. ظاهر تیره و نینجاوار برنامه به همراه امکاناتی که در خود دارد نیازهای شما را کاملا رفع می‌کند.

Ninja Download Manager با اتصال چندگانه برای دانلود فایل‌ها و امکان دانلود فایل‌ها از چند میزبان مختلف سرعت بسیار مناسبی را به همراه دارد و در کنار امکانات معمول برنامه‌های مدیریت پولی، امکان دانلود از یوتیوب و ویمئو را نیز فراهم می‌آورد.

Free Download Manager

Free Download Manager

FDM هم همانطور که از اسمش پیداست کاملا رایگان است و روز به روز و با یک شیب ملایم به امکاناتش می‌افزاید. از مهم‌ترین امکانات این برنامه، کلاینت بیت‌تورنت بودن آن و امکان پیش‌نایش فایل‌های ویدیویی و صوتی است. همچنین ابزارهایی برای مدیریت ترافیک مصرفی و برنامه‌ریزی برای دانلود در این برنامه در نظر گرفته شده که برنامه‌های حرفه‌ای دانلود پهلو می‌زند.

Download Accelerator Plus

Download Accelerator Plus

قدیمی‌تر‌ها آشنایی بیشتری با Download Accelerator را دارند و این برنامه از جمله پرطرفدارترین برنامه‌های مدیریت دانلود بود قبل از اینکه سر و کله IDM پیدا شود. البته که کلیت برنامه پولی است اما خوشبختانه نسخه رایگان آن چیزی کم از برنامه‌های قدرتمند دانلود ندارد. دانلود امن، دانلود از چند منبع مختلف، پیش‌نمایش فایل‌های ویدیویی، اتصال چندگانه و … از نمونه امکاناتی هستند که Download Accelerator در نسخه رایگان به کاربران هدیه می‌کند.

JDownloader

JDownloader

با توجه به ظاهر و امکانات JDownloader، شاید این برنامه را بیشتر بتوان مختص حرفه‌ای‌ها دانست. یک اجتماع بزرگ پشت نرم‌افزار وجود دارد که همه روزه با ارائه پلاگین‌های مختلف سعی در ارتقای آن دارند. جدا از امکانات اولیه که ابزارهای کاملی برای دانلود در اختیار شما قرار می‌دهد، پلاگین‌ها نیز امکان‌هایی همچون جستجو در پسوردهای پراستفاده، استفاده از OCR برای رد شدن از بعضی کپچاها، بازکردن خودکار فایل‌های RAR و موارد اینچنینی نیز به اپلیکیشن اضافه می‌کند.

EagleGet

EagleGet

جدا از امکانات اولیه، همیشه باید نقطه اتکا و وجه تمایزی برای هر برنامه قائل بود. این تفاوت برای EagleGet در انعطاف‌پذیری آن جهت دانلود فایل‌های چند رسانه‌ای از صفحات وب است. برنامه ظاهر زیبا و مدرنی دارد و با استفاده از الگوریتم‌های درونی به صورت خودکار فایل‌ها را از حیث وجود بدافزار بررسی می‌کند و با استفاده از اتصال چندگانه سرعت بالایی برای دانلود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه افزونه EagleGet برای تمام مرورگرهای مهم عرضه شده که باعث سرعت بخشیدن به دانلود  از صفحات وب‌سایت‌ها می‌شود.

اگر شما هم برنامه‌ای می‌شناسید که فکر می‌کنید می‌توانست در این لیست قرار بگیرد، آن را با ما در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *