نسخه‌ی جدید HP Pavilion 15 یک لپتاپ میان رده‌ی بسیار جذاب است که با قیمتی مناسب و کارایی بالا، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند یک لپتاپ عالی در سال جدید برای خود تهیه کنند. این محصول ترکیبی جالب از امکانات مختلف است و البته ضعف‌هایی هم دارد که در این نوشته می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

HP Pavilion 15

اولین چیزی که در مورد HP Pavilion 15 به چشم می‌آید، پردازنده قوی نسل چهارم رایزن است. در مجموع این محصول با توجه به قیمتی که دارد، امکانات خیلی خوبی به شما ارائه می‌کند که گاهی از حد یک لپتاپ میان رده بالا می‌رود. در ظاهر شاید به اندازه Dell XPS 13 با کلاس نباشد، اما ظاهر شیک و خوبی دارد. قیمت این محصول برای مشخصاتی که در پایان نوشته ذکر می کنیم، 699 دلار است اما شما می‌توانید با پردازنده ضعیف‌تر این محصول را نیز تهیه کنید که حدود 70 دلار ارزان‌تر خواهد بود. با این حال پیشنهاد ما این است که حتما مدل 700 دلاری را بخرید که پردازنده AMD’s Ryzen 4700U دارد چون نقطه قوت مهم این لپتاپ، همین پردازنده آن است.

طراحی و کیبورد HP Pavilion 15

این محصول با بدنه آلومینیومی که دارد، اصلا شبیه به یک لپتاپ میان رده نیست و اگر از نورهای RGB در آن استفاده شده بود، می‌شد حتی طراحی آن را نزدیک به محصولات مخصوص به بازی به حساب آورد. HP Pavilion 15 شیک و زیباست اما همانطور که قبلا گفتیم، یک محصول خیلی باکلاس و متفاوت نیست. وزن 1.75 کیلوگرمی آن نیز یک استاندارد متوسط بوده و خیلی راحت می‌توانید آن را به هر جا که خواستید، حمل کنید.

HP Pavilion 15 دارای یک وبکم 720p خوب است که برای کنفرانس‌های ویدیویی عالی خواهد بود. کیبورد این محصول نیز بسیار نرم و راحت بوده و پاسخگویی سریعی دارد و با توجه به فاصله‌ی مناسب بین کلیدها، بعید است که کلیدی را به اشتباه فشار دهید. از نظر پورت‌ نیز تنوع خوبی در HP Pavilion 15 رعایت شده و شم جز درگاه‌های USB-A و Thunderbolt 4 و Type-C، پورت‌های HDMI، جک هدفون و اسلات کارت حافظه micro-SD را نیز در اختیار خواهید داشت.

نمایشگر

نمایشگر 1080p این لپتاپ با نسبت تصویر 16:9 ارائه شده که یک نسبت استاندارد است و در مجموع نمایگشری عالی به حساب می‌آید که برای فیلم دیدن و کارهای گرافیکی نیز عالیست و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت، قدرت روشنایی نه چندای بالای آن است که 250 نیت بوده و در جاهای پرنور کمی به مشکل بر خواهید خورد.

عملکرد فنی

این لپتاپ به صورت کلی برای کارهای روزمره ارائه شده و در این زمینه نیز با توجه به داشتن یک SSD حجم بالا، پردازنده‌ای بسیار خوب و رم 16 گیگ، عملکردی بسیار خوب از خود به جای می‌گذارد. کارت گرافیک آنبورد این لپتاپ نیز آنقدر قوی هست که بتوانید بازی‌های متوسط را با آن به خوبی انجام دهید، اما به فکر بازی‌های گرافیک بالا نباشید.

اگر به نتایج تست‌های مربوط به این لپتاپ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که عملکرد آن از بعضی مدل‌های گران‌قیمت‌ نیز بهتر است و این‌جا دقیقا نقطه‌ای است که Pavilion 15 خودنمایی می‌کند.

زمان کار با این لپتاپ می‌توانید چندین و چند تب کروم باز کنید و هم با نرم‌افزارهای دیگر همزمان به کار بپردازید. بازی‌هایی همچون ماینکرفت به راحتی و با فریم ریت بالا در لپتاپ اجرا می‌شوند اما وقتی Football Manager را در لپتاپ اجرا کردیم، کمی با مشکل مواجه شد. در نهایت باید بدانید که HP Pavilion 15 برای بازی طراحی نشده است.

عمر باتری

و یکی از ضعف‌های دیگر این لپتاپ عمر نسبتا پایین باتری آن است. در واقع هر چقدر که در موارد مختلف در حد یک اولترابوک عرض اندام کرده اما در اینجا کاملا به اصل میان رده‌ بودن خود بر می‌گردد و به طور میانگین، عمر باتری در حد 7 ساعت و نیم است که برای کارهای روزمره تعیین شده و اگر بخواهید بازی کنید یا کارهای سنگین گرافیکی انجام دهید، این مقدار بسیار پایین‌تر نیز می‌آید.

  • نکات مثبت: پردازنده بسیار خوب برای کارایی روزمره |  نمایشگر بسیار خوب | ظاهر عالی و کیفیت ساخت بالا
  • نکات منفی: باتری نسبتا ضعیف  |  نمایشگر می‌توانست کمی روشن‌تر باشد  |  کیبورد دارای نور پس زمینه نیست

امکانات کلیدی:

  • نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن 1920!1080
  • پردازنده AMD Ryzen 4700U
  • 16 گیگابایت رم DDR4
  • کارت گرافیک آنبورد رادئون
  • 512 گیگابایت SSD
  • ابعاد: 17.9 × 234 × 360 میلی‌متر
  • وزن: 1.75 کیلو

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *