با این که موس و کیبورد برای خیلی از کاربران PC، انتخابی مناسب‌تر برای بازی به حساب می‌آید، اما نباید فراموش کرد که خیلی از عناوین هستند که انجامشان با دسته لذت‌بخش‌تر خواهد بود و البته عناوینی هم هستند که اصلا بدون دسته نمی‌توانید آن‌ها را بازی کنید.

به همین دلیل است که ما امروز 5 مورد از بهترین انتخاب‌ها از میان دسته‌های بازی بدون سیم را در این نوشته برایتان بر خواهیم شمرد.

ویژگی‌های مهم در انتخاب یک دسته بازی بی‌سیم

  • چینش: شکل‌های مختلفی از دسته‌ها در بازار وجود دارد که هر کدام چینش دکمه‌هایشان با دیگری متفاوت است. البته یک چینش استاندارد کلی وجود دارد که خیلی از دسته‌ها از آن استفاده می‌کنند و برای بعضی بازی‌های خاص همچون بازی‌های مبارزه‌ای، باید به دنبال چینش متفاوتی باشید. پس این مورد کاملا به سلیقه و بازی‌هایی که انجام می‌دهید مرتبط خواهد بود.
  • باتری: یکی از ویژگی‌های مهم در مورد دسته بی‌سیم، طول عمر باتری است. بعضی از دسته‌ها باتری‌های تعویض شونده دارند که در نهایت دست شما را برای انتخاب باتری خوب باز می‌گذارند و بعضی باتری‌های داخلی دارند که باید حتما مناسب مدت زمانی باشند که در طول روز به بازی مشغول می‌شوید.
  • DirectInput یا XInput: در حال حاضر این دو سیستم، APIهایی هستند که ویندوز از آن‌ها برای شناختن دسته استفاده می‌کند. XInput مدرن‌تر بوده و ویندوز خیلی راحت‌تر می‌تواند آن را شناسایی کند اما دسته‌هایی همچون دسته‌های کنسولی مثل DualSense از DirectInput استفاده می‌کنند. برای این که این دسته‌ها در همه‌ی بازی‌ها به خوبی کار کنند، باید از طریق تنظیمات کلیدها را برای کارهای مختلف تنظیم کرد که کمی زمان بر است. البته برای این مهم نیز اگر از استیم استفاده کنید، ابزارهایی برای تکرار نکردن آن وجود دارد.
  • امکانات اضافی: اگر چه کلیدهای اضافه، جوی استیک‌های بیشتر یا امکانات این چنینی نکات اساسی نیستند، اما برای بعضی بازیکن‌ها (مخصوصا بازیکن‌های رقابتی) بودن آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. البته نباید فراموش کرد که چنین دسته‌هایی عموما یک نرم‌افزار راه‌اندازی هم دارند که بدون نصب آن‌ها، نمی‌توانید دکمه‌های گفته شده را برنامه‌ریزی کنید.

بهترین انتخاب‌ها در میان دسته‌های بی‌سیم بازار

 Xbox Wireless Controller

دسته‌های Xbox همیشه به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای PC به شمار می رود و آخرین مدل از این دسته‌ها نیز، کاملا مطابق سلیقه بسیاری از بازی‌خورها طراحی شده است. طراحی بدنه آن عالی بوده و چینش آن نیز کاملا استاندارد است و به خوبی روی دست می‌نشیند. همین باعث می‌شود در هنگام بازی احساس راحتی داشته باشید. برای اتصال دسته به PC هیچ مشکلی نخواهید داشت و باتری آن نیز دو عدد باتری AA است و اگر از باتری‌های خوب استفاده کنید، به راحتی می‌توانید تا 30 ساعت از دسته استفاده کنید. همچنین دسته در چند رنگ عرضه شده و از این نظر نیز دست شما را باز می‌گذارند. البته یک نکته مهم این است که Xbox Wireless Controller از طریق بلوتوث وصل می‌شود و اگر شما آداپتور مخصوص را خریداری کنید، می‌توانید با WiFi استفاده بهتری از دسته ببرید.

Xbox Wireless Controller

 DualSense Wireless Controller انتخابی متفاوت

بر خلاف دسته‌های Xbox، هیچ وقت دسته‌های پلی‌استیشن به خاطر مشکلاتی که در اتصال به PC داشتند، برای انجام بازی روی دستگاه‌های خانگی پیشنهاد نمی‌شدند. اما حالا DualSense  را می‌توان به راحتی به PC متصل کرد و از طراحی فوق‌العاده زیبا و راحتش لذت برد. البته هنوز هم بعضی از کارکردهای منحصر به پلی‌استیشن، روی PC در دسترس نخواهد بود، اما با این حال باز هم داشتن DualSense  روی PC ارزشش را دارد. این دسته از باتری‌های داخلی استفاده می‌کند که با یک بار شارژ بسته به بازی، بین 5 تا 12 ساعت برایتان کار خواهد کرد. این را هم در نظر داشته باشید که امکان اتصال دسته‌های PS4 به PC را هم دارید که قیمت پایین‌تری نسبت به دسته‌های جدید دارند.

DualSense Wireless Controller

 Logitech Gamepad F710 مقرون به صرفه

ظاهر عجیب F710 شاید خیلی شبیه به دسته‌های جدید نباشد، اما وقتی آن را در دست می‌گیرد، بیشتر حس دسته‌های قدیمی‌تر کنسولی را به شما می‌دهد. مدل چینش آنالوگ‌های دسته شبیه به دسته پلی‌استیشن است و برای اتصال به دستگاه باید دانگل USB آن را ابتدا به PC وصل کنید. دسته بدون نصب کار خواهد کرد، اما برای شخصی سازی آن باید از برنامه‌ی Profiler لوجیتک استفاده کنید.

Logitech Gamepad F710

 8Bitdo Sn30+ Pro کیفیتی منحصر به فرد

8Bitdo یکی از بهترین شرکت‌های ساخت دسته بازی در دنیاست بیشتر تمرکز خود را بر روی ساخت دسته برای کنسول‌های نینتندو گذاشته است. اما Sn30+ Pro یک محصول درخشان است که برای PC عرضه شده و کیفیتی عالی دارد. شمایل این دسته‌ی بی‌سیم کاملا شبیه به دسته‌های نینتدو بوده و آن طراحی کلاسیک را می‌توان به وضوح تماشا کرد. برای شخصی‌سازی این دسته نیز یک برنامه‌ منحصر به فرد به نام Ultimate ارائه شده است و باتری داخلی آن نیز حدود 18 ساعت برای شما کار خواهد کرد. یکی از نکات جالب دسته ارائه رنگ‌های جذاب برای آن است که دسته را شبیه به دسته‌های SNES، Super Famicom و چند مورد دیگر از کنسول‌های کلاسیک می‌کند.

8Bitdo Sn30+ Pro

 8Bitdo Arcade Stick برای بازی‌های مبارزه‌ای

آن‌هایی که خیلی اهل بازی‌های مبارزه‌ای هستند، می‌دانند که دسته‌های مناسب این نوع بازی، به کل با دسته‌های معمولی فرق می‌کند. اما بهترین گزینه در این رابطه نیز از طرف شرکت 8Bitdo ارائه شده که یک دسته بسیار عالی برای بازی‌های مبارزه‌ای است. چینش این دسته به شکل کلاسیک مناسب برای این نوع بازی‌هاست و هر دکمه چراغ LRD مخصوص به خود را دارد که می‌‌توان آن‌ها را برای نمایش عنوان عملکرد برنامه‌ریزی کرد. این دسته هم به صورت بلوتوث وصل می‌شود و هم می‌توانید آداپتور آن را وصل کنید تا به صورت WiFi عمل کند و باتری داخلی آن نیز تا 30-40 ساعت کار خواهد کرد.

8Bitdo Arcade Stick

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *