موسیقی روح و جوهره زندگیست و در تمام دوران‌ها بخشی اساسی در عرصه هنر داشته است. به همین دلیل آهنگ‌های زیادی در سراسر دنیا ساخته شده و همچنان ساخته می‌شود و بعد اشتراک‌گذاری شده، گوش داده می‌شوند و در نهایت به صورت آنلاین در دسترس همه قرار می‌گیرند. با این که در صنعت موسیقی، آهنگ‌های باکیفیت زیادی ساخته می‌شوند اما سرویس‌هایی که چنین آهنگ‌هایی را میزبانی می‌کنند بسیار کمتر از حد انتظار است. ما در این مقاله بهترین سرویس‌های موسیقی آنلاین در خدمات و اشتراک‌گذاری معرفی خواهیم کرد.

۱- Spotify

Spotify

Spotify یک سرویس پخش موسیقی بسیار محبوب با رابط کاربری جذاب و ویژگی hi-fi است که برای سیستم‌عامل‌های متعددی همچون سیستم عامل ویندوز، Xbox و پلی‌استیشن و … عرضه شده است. به علاوه برنامه به طور مرتب به روزرسانی شده و امکان استفاده رایگان را به شما می‌دهد. اما اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری باشید باید از اشتراک آن استفاده کنید. همچنین به صورت هفتگی فهرستی از آهنگ‌های برتر را به اسم Weekly به مدت ۱۲۰ دقیقه به شما پیشنهاد می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید آهنگ‌هایی که می‌خواهید را جستجو کرده و هر ژانری که بخواهید را با بهترین کیفیت ممکن گوش کنید. با تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم این سرویس در برخی از نقاط مانند هند و چین در دسترس نیست.

۲- Pandora

Pandora

پاندورا یک سرویس استریم و پخش موسیقی آنلاین است که با استفاده از الگو‌های رفتاری و تجزیه و تحلیل انتخاب‌های شما، سلیقه موسیقی‌تان را تشخیص داده و به سرعت آهنگ‌های مشابه را به شما پیشنهاد می‌کند. برخلاف اسپاتیفای، پاندورا تنها بر روی سیستم عامل اندروید، سیستم عامل iOS، ویندوز و وب کار می‌کند. با این همه استفاده از آن رایگان و همراه با تبلیغات است. ویژگی محبوب این سرویس امکان شخصی‌سازی و سرویس AMPcast است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا برای طرفدارن خود پیام صوتی ارسال کنند. متاسفانه با تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم این سرویس تنها در آمریکا در دسترس است.

۳- Google Play Music

Google Play Music

Google Play Music یک سرویس استریم و پخش آنلاین و ذخیره موسیقی است. شما با این سرویس امکان دسترسی به گالری موسیقی‌تان را با اینترنت یا بدون آن، و با هر دستگاهی خواهید داشت. این سرویس نیز مانند دو مورد فوق رایگان و همراه با تبلیغات انترنتی عرضه شده است. با این حال، بر خلاف اسپاتیفای، Google Play Music تنها در اندروید، iOS و وب در دسترس است. شما می‌توانید تا سقف ۵۰ هزار آهنگ را دانلود و با هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید و این بدان معناست که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای سرویس ابری موسیقی خودتان را داشته باشید. همچنین می‌توانید فهرست پخش مورد علاقه‌تان را ایجاد و ذخیره کنید. با این همه ویژگی‌هایی همچون اجازه دانلود آهنگ و حذف تبلیغات تنها در نسخه پولی آن دردسترس قرار گرفته است.

۴- Apple Music

Apple Music

Apple Music یک سرویس استریم و پخش موسیقی محبوب بین کاربران اپل است. در این مجموعه ۴۵ میلیون آهنگ ذخیره شده که با iTunes در اندروید، سیستم عامل مک، iOS، Sonos، Windows و وب در دسترس کاربران قرار گرفته است. برخلاف دیگر سرویس‌های بالا، Apple Music عرضه رایگان ندارد اما ممکن است گه گاه بتوانید نسخه‌های آزمایشی آن را پیدا کنید. شما می‌توانید آهنگ‌ها را از این سرویس دانلود کرده و بعد در حالت آفلاین نیز گوش کنید. همچنین دارای ویژگی بخش آخرین آهنگ‌های پخش شده، لیست آهنگ روزانه، حساب کاربری و دنبال کردن آهنگ‌های دیگران نیز هست. این سرویس هم مانند گوگل پلی با استفاده از ویژگی همگام‌سازی به شما این امکان را می‌دهد تا از هر دستگاهی به گالری موسیقی خود دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید تنها برای سه ماه از این سرویس به رایگان استفاده کنید اما بعد از آن باید از نسخه پولی بهره ببرید.

۵- Amazon Music

Amazon Music

این سرویس تقریبا جدیدتر بوده و مجموعه‌ای بیش از ۲ میلیون را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از سرویس آمازون بر روی سیستم‌عامل‌های همچون اندروید، ویندوز، Fire OS، macOS، iOS و وب استفاده کنید. البته Amazon Music نیز همانند Apple Music نسخه رایگان نداشته و برای استفاده از آن ملزم هستید اشتراک تهیه کنید. به طور کلی شما بدون داشتن اشتراک تنها می‌توانید از نسخه ۳۰ روزه آن به رایگان استفاده کنید. در ضمن آرشیو آهنگ‌های آن در مقایسه با سرویس‌ها بالا بسیار کوچک‌تر هم هست.

۶- SoundCloud

SoundCloud یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین پلتفرم‌های شناخته شده موسیقی است که هنرمندان می‌توانند آهنگ‌های خودشان را در آن قرار دهند. این سرویس بر روی سیستم‌عامل‌های همچون اندروید، iOS، Sonos، Xbox One و وب در دسترس کاربران قرار گرفته است. شما در این سرویس می‌توانید به موزیک‌های جدید و محبوب گوش دهید و یا لیست آهنگ‌های خودتان را ایجاد کنید و آن‌ها را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. با این همه SoundCloud بیشتر شبیه به شبکه‌های اجتماعی سرگرمی موسیقی است که خواننده‌های غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای بتوانند کارهای خودشان مثل آهنگ‌ها، ریمیکس‌ها یا پادکست‌ها را با دنیا به اشتراک بگذارند.

همچنین امکان کسب درآمد از بارگذاری آهنگ‌ها می‌توان کسب درآمد کرد و بازخورد آن‌ها را از جامعه موسیقی‌دوستان دریافت نمود. در آخر SoundCloud سرویس به اسم Go ارائه می‌دهد که به واسطه آن می‌توان می‌توانید آهنگ‌ها را دانلود کرده و در حالت آفلاین آن‌ها را گوش دهید. هنرمندان در نسخه پولی این سرویس، امکانات بیشتری همچون سقف بالاتر برای آپلود آهنگ‌ها و ابزارهای کنترل‌کننده بهتری استفاده کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *