اکنون زمان مناسبی برای خرید کروم‌بوک است چرا که سیستم‌عامل کروم رو به پیشرفت است و سازندگان کروم‌بوک هم روز به روز محصولا بهتری به بازار عرضه می‌کنند.

عمر بالای باتری، حمل و نقل راحت، استفاده‌ی آسان، عملکرد قوی و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید از جمله مواردی هستند که این دستگاه را برای تمامی افراد به محصولی مناسب تبدیل می‌کنند.

در صورتی که قصد خرید کروم‌بوک دارید ولی نمی‌دانید کدام مدل را انتخاب کنید، شما را به خواندن ادامه‌ی این مطلب دعوت می‌کنیم.

 ASUS Chromebook Flip C302CA

کروم‌بوک به صورت کلی ارزش بالایی در قیاس با قیمت خود دارد؛ اما مدل مذکور این ویژگی را به سطح متفاوتی رسانده‌است. مدل ASUS Chromebook Flip C302CA قیمتی متوسط با کیفیتی بسیار بالا دارد.

این کروم‌بوک هم به شکل نسخه‌های پنتیوم و هم نسخه‌های Intel Core عرضه شده‌است. مدل Intel Core m3 آن با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه و مدل Intel Core m7 آن هم با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه در دسترس عموم قرار گرفته‌است. البته علی‌رغم قدرت بالاتر مدل m7، در صورت تمرکز بر نسبت ارزش به قیمت دستگاه، نسخه‌ی m3 ارزش بالاتری دارد.

مانیتور این دستگاه ۱۲.۵ اینچی بوده و کیفیت ۱۰۸۰ دارد. همچنین چرخاندن این مانیتور آن را به تبلتی زیبا تبدیل می‌کند که برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار مناسب است.

در نهایت نیز باید به یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه اشاره کنیم که چیزی نیست جز بدنه‌ای از جنس آلومینیوم که در این قیمت واقعا نایاب است!

Samsung Chromebook Pro برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی

این دستگاه صفحه‌ای ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ دارد و برای کارهای روزمره و متمرکز بر اپلیکیشن فوق‌العاده است. نکته‌ی مثبت این مدل نسبت به ASUS Flip C302CA، همراه بودن آن با قلمی مخصوص و نیز برخورداری از رزولوشنی بالاتر است که لذت کار با اپلیکیشن‌ها را بالا می‌برد.

ضمنا سخت‌افزار این دستگاه شامل پردازشگر Intel Core m3، رم ۴ گیگ و حافظه‌ی ۳۲ گیگ است که در کنار وزن پایین آن قدرتی بسیار مناسب عرضه می‌کند.

Acer Chromebook 14 با قیمتی مناسب

قیمت این مدل به ۳۰۰ دلار نمی‌رسد و بدین‌ترتیب می‌توان آن را یکی از بهترین کروم‌بوک‌ها از نظر قیمت دانست.

این دستگاه علی‌رغم قیمت پایین خود، صفحه‌ای ۱۴ اینچی، IPS و رزولوشن ۱۰۸۰ دارد که قیمت آن را به غیرقابل‌باور می‌کند! همچنین این مدل پردازشگر Intel Celeron N3160، رم ۴گیگابایت و حافظه‌ی ۱۶ گیگ دارد که قدرت آن را به سطح قابل قبولی می‌رسانند. ضمنا باتری این دستگاه نیز ۱۲ ساعت کارکرد مداوم دارد که عددی فوق‌العاده به حساب می‌آید.

تنها ضعف این مدل را می‌توان وزن بالای آن دانست که حمل و نقل مداوم آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ASUS Chromebook C202SA کروم‌بوکی برای سفر

شاید تصور کنید که هدف در این بخش معرفی مدلی با وزن پایین است؛ اما در حقیقت مهم‌ترین فاکتور برای سفر، اندازه‌ی کوچک دستگاه است که منجر به جا شدن آن در کیف‌های با ابعاد متفاوت می‌شود. ASUS Chromebook C202SA صفحه‌ی ۱۱.۶ اینچی و وزنی سبک دارد که آن را برای سفر به موردی بسیار مناسب تبدیل می‌کند. این کروم‌بوک، ظاهری زیبا و مستحکم دارد که در کنار کیبورد مقاوم به مایع خود، ارزش برای سفر را چندین‌ برابر بالا می‌برد.

البته این مدل از نظر قدرت در حد متوسط است و رمی ۴ گیگابایتی، حافظه‌ای ۱۶ گیگی و عمر باتری معادل ۱۰ ساعت دارد که البته همه‌ی این موارد برای دستگاهی با هدف حمل و نقل آسان کاملا قابل قبول هستند.

Acer Chromebook 14 for Work کروم‌بوکی برای کار

در گذشته ۵۰۰ دلار مبلغی بالا برای کروم‌بوک محسوب می‌شد چرا که هدف از ساخت این دستگاه‌ها، ارائه‌ی لپ‌تاپی با قدرت نسبتا ضعیف با قیمت یک تبلت بود. اما امروزه دیگر اینگونه نیست چرا که کروم‌بوک‌ها پیشرفت کرده و از پس کارهای متفاوت بر می‌آیند.

کروم‌بوک Acer Chromebook 14 for Work دارای پردازشگر Intel Core i5 و رم ۸ گیگابایت است که برای این نوع لپ‌تاپ‌ها سخت‌افزاری بسیار قوی‌ محسوب می‌شوند. همچنین عبارت for Work در اسم این مدل به معنای مقاومت آن در برابر ضربه و نیز برخورداری از عمر باتری بالا است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *