اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی نکات آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

روش هفتم: به دنبال کیفیت بیشتر باشید!

تمرکز بر دنبال‌کنندگان با کیفیت به جای دنبال‌‌کنندگان بیشتر بسیاری از بازاریابان اینستاگرام معتقدند که داشتن تعداد زیادی دنبال‌کنندگان اینستاگرام برای ساخت بهینه پروفایل اینستاگرام خیلی مهم است.  خب بالاخره، هر چه تعداد دنبال‌کنندگان یک پیج اینستاگرام بیش‌تر باشد، اغلب قابل باور به نظر می‌رسد. با بررسی پروفایل متعلق به شرکت‌های معتبر و بزرگ دنیا متوجه می شوید که کیفیت دنبال‌کنندگان مهم‌تر از تعداد آن‌ها است. تعداد بیشماری از پروفایل­های بی محتوا با صدها هزار و یا حتی میلیون‌ها فالوور وجود دارد. این پروفایل­ها فالوور بیشتری از نسبت به خیلی از برندها و شرکت­های مشهور دارد. با این حال علیرغم فالوور پایین همچنین شرکت­هایی مانند SalesForce ، هیچ عقل سلیمی فکر نمی­کند که این­هاشرکت­های دست پایینی باشند.بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید بر توسعه یک استراتژی که مخاطبان را هدف قرار دهد تمرکز کنند نه فقط افزایش تعداد دنبال‌کنندگان جهت حفظ اعتبار.

برخلاف سایر پلتفرم‌های شبکه‌ اجتماعی، اینستاگرام مشخصات پروفایل را پنهان نمی‌کند. در اینستاگرام می‌توان به راحتی همه پست‌هایی که در چند ماه اخیر پست شده‌اند را مشاهده کرد (نه پست تمام سال‌های گذشته). بازاریابان باید این نکته را در ذهن داشته باشند که باید محتوای پیوسته و مرتب ارائه دهند که سبب می‌شود تا کاربران درک قابل فهمی از برند داشته باشند.

روش هشتم: نوتیفیکیشن خود را فعال کنید!

مطمئن شوید که شما و تیم‌تان در شرایطی هستید که در زمان سریع پاسخ مشتریان هدف‌تان را که در یک لحظه که نوتیفیکیشن می‌آید را جواب دهید. نشان دادن اینکه برند شما همیشه در دسترس است یک راه عالی برای ایجاد احساس برند و افزایش تعامل با کاربران است. بسیاری از مشتریان انتظار دارند تا در انواع سیستم‌های عامل به صورت سریع پشتیبانی شوند. علاوه‌براین، به طور متوسط افرادی که تجربه ناموفق خود را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. همانطور که محبوبیت اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند. این مسئله خیلی مهم است که کسب‌وکارها با بزرگ شدن اندازه‌هایشان بتوانند پشتیبانی کاربران را نیز بهبود بخشند و خدمات رضایت بخشی به مشتریان ارائه دهند. از آنجایی که اکانت‌های تجاری اینستاگرام به کاربران این اجازه را می‌دهد که به راحتی و با لمس یک دکمه به صورت مستقیم با کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند. سرویس‌های درخواستی کاربران می‌تواند به راحتی در هر ساعت از شبانه‌روز بیان شود. با توجه به این واقعیت، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید یک نفر را جهت نظارت بر پیغام‌های رسیده کاربران از طریق اینستاگرام در ساعت‌های مختلف انتخاب و منصوب کند.

روش نهم: یک نام کاربری مناسب انتخاب کنید!

فرض کنیم که شما هنوز مشخصات پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل نکرده‌اید. برای انتخاب نام کاربری مناسب زمان صرف کنید. انتخاب نام کاربری مناسب، بهترین راه ایجاد فالوورهای وفادار است. اگر نام کاربری که مد نظر دارید از قبل گرفته شده است می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مالک دسته‌بندی مورد نظر خود شوید.

روش دهم: انتخاب تصویر پروفایل مناسب بر اساس رویدادهای مختلف

اکثر کسب‌وکارها و بازاریابان اینستاگرام درباره تغییر تصویر پروفایل پیج خود فکر نمی‌کنند. اما انجام این کار می‌تواند یک راه عالی باشد که سبب مرتبط نگه‌داشتن پروفایل متناسب و به روز باشد. اضافه کردن تغییرات لوگو یا طرح خاص یک کمپین می‌توانند دنباله‌کنندگان را تشویق کند تا صفحه مشخصات پیج شما را بیشتر از حالت معمولی بررسی کنند.

روش یازدهم: اگر می‌توانید تیک آبی دریافت کنید

همانند توییتر، اینستاگرام به برندهای معتبر پیشنهاد می‌دهد که علامت آبی که نشان‌دهنده حساب تایید شده است را دریافت کنند.

علامت آبی، به کاربران اینستاگرام آرامش خاطر می‌دهد. این علامت به کاربران این اطمینان را می‌دهد که این پیج متعلق به کسب‌وکار شماست و صدای برند شما است. اینستاگرام به صورت عمومی به افراد و کسب‌وکارها بیان نمی‌کند که این علامت را دریافت کنید.

روش دوازدهم: نحوه نمایش پروفایل اینستاگرام را در موبایل‌ها و دستگاه‌های مختلف تست کنید!

اینستاگرام همانند فیس‌بوک، یک شرکت است که در ابتدا یک شرکت موبایلی بوده است. اینستاگرام مانند فیس‌بوک یک شرکت موبایل-فرست است. یعنی اولویت اصلی اینستاگرام و فیس‌بوک بر روی موبایل است. قبل از اینکه نسخه دسکتاپ یا تب‌لت برای اینستاگرام داشته باشند، در ابتدا نسخه آیفون و سپس نسخه اندورید این پلتفرم وجود داشت. بازاریابان اینستاگرام باید مشخصات کسب‌وکار خود را بر روی انواع دستگاه‌های مختلف بررسی کنند. تا اطمینان حاصل کنند که این تجربه در تمامی دستگاه‌ها مثبت و سازگار است.

روش سیزدهم: اطمینان حاصل کنید که به یک وب‌سایت واکنش‌گرا برای موبایل لینک می‌دهید. افرادی که علاقه‌مند به افزایش ترافیک وب‌سایت کسب‌وکار از طریق اینستاگرام هستند، باید اطمینان حاصل کنند که تمام وب‌سایت کسب‌وکار بهینه سازی شده برای موبایل‌ها است. اکثر کاربران اینستاگرام از طریق موبایل به این اپلیکیشین دسترسی دارند و ارائه نتایج ضعیف می‌تواند شانس شما برای افزایش احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار را به شدت کاهش می‌دهد.علاوه بر اینکه صفحات وب‌سایت کسب‌وکارها باید برای موبایل بهینه‌سازی شده باشد، سرعت وب‌سایت نیز در تمامی دستگاه‌ها باید سریع باشد. یک مطالعه نشان می‌دهد که سایت‌های موبایلی که بیش از سه ثانیه یا بیشتر برای بارگذاری طول می‌کشد، بیش از ۵۰ درصد بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند.

روش چهاردهم: استفاده از اموجی‌ها برای جلوگیری از خسته شدن کاربران!

اینستاگرام یک رسانه با انواع مختلف سرگرمی است. یکی از راه‌های ایجاد سرگرمی، استفاده از تصاویر ایموجی در پروفایل اینستاگرام است. مقدار کمی از ایموجی‌ها هستند که می‌توانند جایگزین برخی از کلمات شوند. در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *