اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی نکات آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

قرار دادن لینک محتوای مرتبط با ویدیوها

اگر به دنبال تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو هستید، حتماً از ویدیو استفاده کنید! معمولاً کاربران محتوای بصری و به خصوص ویدیویی را دوست دارند و دلیل آن هم این است که در زمان کمتر می‌توانید چیزهایی بیشتری را یاد بگیرند. اگر ویدیوی خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب منتشر می‌کنید، حتماً یک لینک به محتوای مرتبط در سایت خود بدهید. این کار نه تنها بر روی بهبود رتبه سئو تاثیرگذار است، بلکه باعث می‌شود تا اگر کاربری محتوایی مرتبط با ویدیوی شما می‌نویسد، به ویدیوی شما هم لینک بدهد.

بهینه‌سازی پروفایل شبکه‌های اجتماعی

به شبکه‌های اجتماعی به چشم یک ابزار کمکی برای کسب‌وکار آنلاین خود نگاه کنید! مهم نیست که در کدام شبکه‌ها فعالیت می‌کنید، اما مهم است که از آن شبکه به بهترین شکل ممکن برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. پروفایل یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین چیزی است که باید آن را بهینه‌سازی کنید؛ زیرا این بخش مستقیماً در دید کاربران است! اگر این بخش را جذاب بنویسید، می‌توانید در پایان آن از کاربران بخواهید وارد سایت شما شوند؛ حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید پس از وارد شدن به سایت، ایمیل یا شماره تماس خود را در فرم خبرنامه پر کنند. داشتن اطلاعات کاربران اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد و برای بخش بازاریابی استفاده می‌شود.

روش‌های بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام

برای بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد:

روش اول: تبدیل صفحه شخصی به یک صفحه تجاری

بیش از ۲۵ میلیون کسب‌وکار در دنیا حاضرند تا از ابزارهای مفید مرتبط با تجزیه و تحلیل و تبلیغات استفاده کنند. برخلاف حساب‌های شخصی، حساب‌های کسب‌وکار، تجزیه و تحلیل مناسب مربوط به پست‌ها و میزان رشد فالوورها را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران حساب‌های تجاری می‌توانند آدرس محل‌کار و زمان‌‌های کاری خود را در بخش جداگانه‌ای از بخش قدیمی معرفی خود قرار دهند.  ۸۰ درصد کاربران در اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را دنبال می‌کنند. اینستاگرام به حساب‌های تجاری اجازه می‌دهد تا دکمه تماس مستقیم در اینستاگرام، ایمیل، اس‌ام‌اس و تماس تلفنی را نمایش دهد. این امکانات سبب می‌شود تا پشتیبانی رسانه‌های اجتماعی راحت‌تر از قبل شود.  آخرین نکته ولی نه کم اهمیت اینکه حساب‌های تجاری می‌توانند محتوای خود را فقط با چند Tap ارتقا دهند. شما می‌توانید به سادگی و با چند Tap می‌توانید حساب کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.

روش دوم: استفاده از پروفایل‌های قابل پیگیری و ردیابی

با توجه به اینکه اینستاگرام به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد که فقط یک URL منتشر کنند. لینک موجود در پروفایل خیلی مهم است. با این حال، بسیاری از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی در استفاده از لینک­های غیرقابل ردیابی در پروفایل اینستاگرام مرتکب اشتباه می‌شوند. اگر لینک ردیابی نشود، غیرممکن است متوجه شوید که چه تعداد بازدیدکننده سایت یا مشتری از اینستاگرام ارجاع داده شده است.  استفاده از پلتفرم آنالیز اینستاگرام یا سرویس‌های سازنده لینک سفارشی مانند bitly، به بازاریابان کمک می‌کند تا کاربران اینستاگرام را که از طریق پروفایل ( Bio) اینستاگرام درگیر شده‌اند را مشاهده کنند.

روش سوم: استفاده از تصاویر چندگانه

بازاریابان اینستاگرام باید پروفایل را طوری طراحی کنند تا بیانیه را ارائه کند. هیچ راهی بهتر از استفاده از تصاویر چندگانه و قراردادن کنار هم قراردادن این عکس‌ها که سبب ایجاد تصویر قابل فهمی شود.  برخی از برندهای معتبر برای انتشار تصاویری با سایز بزرگ از این تکنیک استفاده می‌کنند. تصاویری که صحیح نیست که به صورت جداگانه در هر پست به اشتراک گذاشته شود.

روش چهارم: از ابزار تحلیل اینستاگرام (insights) استفاده کنید!

تنها راه شناخت صحیح بودن استراتژی اینستاگرام استفاده از آنالیز است که کارکرد صحیح استراتژی را اثبات کند. در حالی که اکانت تجاری اینستاگرام اطلاعات ابتدایی درباره عملکرد ارائه می‌دهد، ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام اطلاعات با ارزش دیگری را ارائه می‌دهد که بدون آن‌ها دستیابی به این آنالیزها قابل دسترسی نیست. با استفاده از محاسبه و ردیابی لینک‌ها در بیو اینستاگرام می‌توان پست‌هایی که بیش‌ترین بازدخورد بین دنبال‌کنندگان دارند را شناسایی کرد و ایده‌آل‌ترین زمان برای انتشار پست را مشخص کرد. استفاده از ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام برای بهینه کردن استراتژی و پروفایل اینستاگرام ضروری می‌باشد.

روش ششم: با تست A/B آشنا هستید؟

گاهی اوقات دشوار است تا متوجه بشوید که بیو اینستاگرام شما در راستای اهداف بازاریابی شما است یا نه. بهترین روش دانستن میزان کارآمد بودن بیو استفاده از روش تست A/B است. برای شروع ، ابتدا باید یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که قابل اندازه‌گیری است. یک متغیر وابسته محبوب ردیابی کلیک URL است.در مرحله بعد یک سری قابل توجهی از پروفایل­ های مختلف اینستاگرام را ایجاد کرده و سرانجام، به عملکرد URL نگاه کنید برای مشخص شدن اینکه کدام یک از پروفایل‌ها تاثیر بیشتری در ایجاد حاصل کردن کلیک URL دارد.

بهینه‌سازی پروفایل کاربران را تشویق می‌کند تا وارد سایت شما شوند! با ورود کاربران به سایت شما ترافیک هم افزایش پیدا می‌کند و تعداد بازدیدکنندگان یک سایت اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد. بنابراین اگر به دنبال تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو هستید، حتماً یک پروفایل جذاب، بهینه و دارای لینک سایت داشته باشید و کاربران را تشویق به کلیک کردن بر روی لینک سایت کنید. در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *