هنگامی که خانه هوشمند در سال ۱۹۹۹ از کانال دیزنی پخش شد، رویایی بزرگ و دور از دسترس بود ، فناوری خانه‌های هوشمند راه درازی را برای رسیدن به امروز پیموده است تا بتواند فناوری‌ها و دستگاه‌های جدیدی را برای خانه‌ ها معرفی کند. امروزه مردم با توجه به فناوری که قبلاً در خانه‌ها گنجانده شده است، آنها خریداری می‌کنند. در این متن چند ترند خانه هوشمند در سال جاری را بازگو می‌کنیم.

۱.یکپارچه سازی

یکی از برترین روندهای خانه هوشمند برای سال ۲۰۲۱ این بود که فناوری خانه هوشمند کاملاً یکپارچه شده باشد. به طوری که خانه هوشمند تقریباً به جای لوکس بودن به یک انتظار تبدیل شده است. از نقطه نظر یکپارچه‌سازی خالص، دستگاه‌های خانه هوشمند بیشتری شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر می‌کنند. به عنوان مثال، چندین اتاق در خانه شما را می‌توان با بلندگوهای Google Home تجهیز کرد که به‌جای واحدهای جداگانه به صورت گروهی کار کنند. یک سیستم روشنایی Philips Hue می‌تواند چراغ‌های کل خانه شما را کنترل کند و از روال‌های خاصی پیروی کند تا شما برای روشن یا خاموش کردن چراغ‌ها در سراسر خانه بر اساس برنامه و نیازتان دچار زحمت نشوید. هنگامی که یک یخچال هوشمند تشخیص دهد که مواد غذایی شما کم است، می‌تواند آن را به لیست خرید شما اضافه کند. هنگام گسترش سیستم خانه هوشمند، اتصال کلیدی و سهولت استفاده همچنان در حال بهبود است. برای راه‌اندازی بسیاری از دستگاه‌های فناوری هوشمند، نیازی به دانش فنی ندارید. اگر تلفن هوشمند، اتصال Wi-Fi و یک پریز دارید، بخشی از این کار حل شده است.

۲. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

به لطف دستیارهای صوتی مانند آمازون الکسا و سیری، اکثر مردم حداقل با برخی از جنبه‌های عملکرد هوش مصنوعی آشنا هستند. هوش مصنوعی به بهبود ادامه می‌دهد، دستورات را بهتر درک می‌کند و به روش‌های مرتبط‌تری پاسخ می‌دهد. هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند به ساکنان کمک می‌کند تا موسیقی پخش کنند، فهرست کارهای خود را به‌روزرسانی و چراغ‌ها را خاموش و روشن کنند. البته که اینترنت اشیا هنوز فرآیند پیچیده‌تری برای درک کردن است. اما پیشرفت در دنیای خانه هوشمند در رابطه با اینترنت اشیاء پیامدهای زیادی برای ساختن زندگی خواهد داشت. راحت‌تر، به ویژه در آشپزخانه هوشمند و فضای حمام هوشمند.

۳. فناوری بدون لمس

این روند قبلاً شروع به نفوذ در عرصه خانه‌های هوشمند کرده بود و همه‌گیری کووید-۱۹ آن را در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تسریع کرد. احتمالاً دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست بدون لمس را در محیط‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها دیده‌اید. به عنوان مثال، زنگ‌های بدون لمس درب نوآوری جدیدی برای مهمانان است تا ورود خود را بدون دست زدن به یک سطح مشترک که به طور بالقوه می‌تواند میکروب‌ها را پخش کند، اعلام کنند. بسیاری دیگر از دستگاه‌های خانگی از طریق برنامه‌های تلفن همراه کنترل می‌شوند. بنابراین هر فردی که کنترل را در دست دارد، کافی است که تلفن خود را لمس کند تا به مقصود خود برسد.

۴. ترموستات هوشمند

تا به امروز به دنبال بلندگوهای هوشمند، ترموستات‌های هوشمند یکی دیگراز پرکاربردترین دستگاه‌های فناوری خانه هوشمند بوده‌اند. نصب آنها به طور کلی آسان است و می‌توان آنها را کاملاً با دمای دلخواه شما و همچنین روال معمول خود تنظیم کرد و تنظیم محیط خانه را از هر کجا آسان می‌کند. ترموستات‌های هوشمند با محیط ‌زیست سازگار هستند و می‌توانید به راحتی گرمایش و سرمایش را هنگامی که از خانه دور هستید خاموش و روشن کنید. به همین دلیل آنها مقرون به صرفه هستند و استفاده از آن می‌تواند قبض‌های آب و برق شما را کاهش دهد.

۵. فناوری سلامت

روند دیگری که با همه‌گیری ویروس کووید شتاب گرفت، این بود که فناوری خانه‌های هوشمند شروع به تمرکز بر مزایای سلامتی برای سال ۲۰۲۱ کردند. همانطور که گفته شد، ترموستات‌های هوشمند برای مدتی یکی از محبوب‌ترین دستگاه های فناوری هوشمند بوده‌اند اما اکنون برخی از آنها ویژگی‌هایی مانند سنسورهای رطوبت را برای کمک به کیفیت هوا اضافه کرده‌اند. دستگاه‌های تصفیه هوا و تهویه مطبوع هوشمند نیز برای کمک به بالا بردن و حفظ کیفیت هوا در طول این بحران جهانی بهداشتی در حال افزایش هستند. برخی از زنگ‌های درهای هوشمند قابلیت اندازه‌گیری دما را ادغام می‌کنند تا افراد بتوانند قبل از ورود مهمانان خود به یکی از ابتدایی‌ترین شاخص‌های کووید-۱۹، آن‌ها را بررسی کنند.

در فناوری خانه‌های هوشمند، سیستم‌های هوشمند تصفیه آب هم به سلامت کلی کمک می‌کنند. همچنین فراتر از توالت معمولی شما، توالت‌های هوشمند پیشرفته را هم خواهید داشت که از حسگرهایی برای تجزیه و تحلیل ضایعات و پوست استفاده می‌کنند تا بینشی در مورد سلامت کاربر ارائه دهند و در مورد هر گونه مشکلی که ممکن است پیش بیاید به آن‌ها هشدار دهند.

۶. ورزش در خانه

یک روند مرتبط با سلامتی که در طول همه‌گیری کووید نیز بیشتر تحریک شد، به دلیل بسته شدن سالن‌های بدنسازی و استودیوهای تناسب اندام و افزایش زمان صرف شده در خانه، ورزش در خانه مبتنی بر فناوری در سال ۲۰۲۱ به رشد خود ادامه داد.

۷. دفتر خانه

با چرخش گسترده کار از خانه، نوآوری‌های خانه هوشمند، به‌ویژه برای دفاتر خانگی، سال گذشته توجه را به خود جلب کرد و همچنان که شرکت‌ها تعطیلی دفاتر خود را گسترش می‌دهند و حتی به سیاست‌های کاری هیبریدی یا دائمی از خانه تغییر می‌دهند، به تکامل خود ادامه می‌دهند. فناوری از پنجره‌های حذف‌کننده صدای همسایه در حال چمن‌زنی تا فیلترهای هوش مصنوعی برای مخفی کردن اتاق نشیمن نامرتب هنگام تماس ویدیویی با رییستان، تنها آغاز پتانسیل رشد در این فضا است.

۸. اتصال با سرعت بالا

یکی از مقدمات خانه‌های هوشمند آینده، اتصال به اینترنت پرسرعت از طریق مش وای فای است. اتصالات آهسته و مناطق مرده که هنگام دور شدن از روتر رخ می‌دهند، مشکلی از گذشته خواهند بود. زمانی که وای فای مش روتر اصلی شما را مستقیماً به آن متصل می‌کند. کل خانه دارای اتصال پرسرعت برای بقیه دستگاه‌های خانه هوشمندی است که نصب می‌کنید.

۹. امنیت با تکنولوژی بالا

برای اطمینان از ایمنی تمام فناوری خانه‌های هوشمند در داخل، سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند برای محافظت از بیرون در حال توسعه هستند. این دستگاه‌ها به هم متصل‌ می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که خانه‌تان را از هر کجا بررسی کنید و از دور به کنترل‌ها دسترسی داشته باشید.

۱۰. ویژگی‌های حریم خصوصی

فناوری خانه‌های هوشمند با مشکلاتی در مورد نقض داده‌ها و هک‌های امنیتی مواجه است. برای حفظ ارتباط با مصرف‌کنندگان باهوش امروز، شرکت‌ها در حال توسعه ویژگی‌هایی هستند تا به کاربران اطمینان دهند که اطلاعات و زندگی خصوصی آنها در خانه‌هایشان ایمن است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *