بر اساس رزولوشنی که مونیتور برایتان به همراه خواهد داشت، ممکن است این احساس را داشته باشید که استارت منو کوچک یا زیادی بزرگ است. اگر این احساس را دارید، باید بدانید که ویندوز ۱۰ این امکان را به شما می‌دهد تا اندازه‌ی استارت منو را در حدی که دوست دارید تغییر دهید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، آموزش ما را در این پست دنبال کنید.

ابتدا با زدن روی آیکون استارت منو در نوار ابزار یا فشردن کلید ویندوز روی کیبورد، استارت منو را اجرا کنید.

همانطور که استارت منو در حال اجراست، موس خود را به گوشه‌ی بالای آن برده تا حالت موس تغییر کردن. وقتی حالت موس تغییر کرد شما می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید.

روی این بخش کلیک کرده و نگه دارید، حالا با کشیدن موس می‌توانید سایت آن را در حالت عمودی تغییر دهید.

بعد از این که اندازه‌ی دلخواه خود را پیدا کردید، می‌توانید موس را رها کنید تا در اندازه‌ی مورد نظرتان باقی بماند.

همچنین می‌توانید با بردن موس به گوشه‌ی سمت راست استارت منو، کلیک و نگه داشتن آن، اندازه استارت منو را در حالت افقی نیز تغییر دهید تا به اندازه مورد نظرتان برسد.

یا این که از ابتدا موس را به گوشه‌ی سمت راست استارت منو ببرید و این پنجره را توامان در حالت افقی و عمودی حرکت دهید و وقتی به اندازه‌ی دلخواه خود رسیدید، آن را رها کنید.

اگر نیاز به فضایی باز دارید تا تمامی آیکون‌ها و پوشه‌های خود را در استارت منو بگنجانید، می‌توانید آن را تا اندازه‌ی تمام صفحه بکشید. البته این گزینه کمی به شلوغ شدن محیط کار شما می‌انجامد.

اگر هم خیلی اهل استارت منوی جدید نیستید و نمی‌خواهید وقتی روی آن کلیک می‌کنید، فضای زیادی در صفحه را اشغال کند، بهتر است اندازه آن را تا حدی که در عکس زیر می‌بینید، کوچک کنید.

شما در هر زمان از کار با ویندوز ۱۰ می توانید اندازه استارت منو را تغییر دهید.

البته شخصی سازی استارت منو تنها در اندازه‌های آن خلاصه نمی‌شود. شما امکان تغییر در اندازه‌ی هر کدام از آیکون، پوشه بندی آیکون‌ها، تغییر در نحوه چینش، اضافه و کم کردن آیکون، پوشه و خیلی چیزهای دیگر را دارید. استارت منوی ویندوز ۱۰ به گونه‌ای طراحی شده تا دقیقا آن را به سلیقه خود در آورده و محیطی کاملا مناسب با سلیقه خود داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *