خوشبختانه تلگرام امکانات بسیار خوبی برای حفظ حریم شخصی و امنیت در پیام‌رسان خود قرار داده که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیال خود را راحت کنید. یکی از این ابزارها، امکان گذاشتن پسورد و همچنین قفل شدن خودکار است که باعث می‌شود کسی حتی روی دستگاه خودتان نیز به پیغام‌ها دسترسی نداشته باشد.

ما آموزش فعل سازی این گزینه را در پلتفرم‌های مختلف موبایل، مک و ویندوز به شما آموزش خواهیم داد تا روی هر دستگاهی که کار می‌کنید، مطمئن باشید پیغام‌های خصوصی‌تان به دست کسی نیفتد.

آموزش گذاشتن پسورد بر روی تلگرام در آیفون

گذاشتن پسورد روی تلگرام آیفون، می‌تواند به خوبی از پیغام‌های شما جلوی افراد کنجکاو مراقب کند، چون متدهای موجود برای باز کردن قفل شامل Face ID و Touch ID نیز می‌شود.

برای انجام این کار تلگرام را باز کرده و روی آیکون Settings که به صورت چرخ‌ دنده است لمس کنید. سپس از این جا به سراغ  Privacy and Security بروید.

در این بخش Passcode & Face ID را در مدل‌های جدید آیفون انتخاب کنید. اما اگر از مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید که Face ID ندارد، باید به Passcode & Touch ID بروید. روی Turn Passcode On لمس کنید و رمز عددی گوشی خود را وارد کنید تا به صفحه‌ی پسورد گذاری تلگرام بروید.

در این بخش شما می‌توانید با زدن روی گزینه‌ی Passcode options، حالت 6 رقمی یا 4 رقمی پسورد را تغییر دهید. در نهایت روی Auto-lock بزنید تا زمان قفل شدن خودکار را تنظیم کنید. شما می‌توانید این زمان را از یک دقیقه تا 5 ساعت تنظیم کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید Face ID یا Touch ID فعال باشد، می‌توانید سوییچ‌های آن‌ها را خاموش کنید.

آموزش گذاشتن پسورد بر روی تلگرام در اندروید

در اندروید می‌توانید هم از طریق پسوردهای عددی قفل تلگرام را باز کنید و هم از طریق اثر انگشت. مسیر گذاشتن این پسورد نیز خیلی با نسخه آیفون متفاوت نخواهد بود.

برای شروع تلگرام را باز کنید و روی آیکون منو که شبیه سه خط است لمس نمایید. سپس روی گزینه‌ی Settings در منو بزنید.

در بخش Settings به Passcode Lock‌ رفته و سوییچ آن را روشن کنید. در پنجره‌ی بعدی شما باید یک پین وارد کنید. البته شما این امکان را دارید تا در بالای همین صفحه، بین پین 4 عددی با یک پسورد عدد-حرفی، یکی را انتخاب کنید.

در پنجره‌ی بعدی، اگر می‌خواهید اثر انگشت را نیز برای باز کردن قفل فعال کنید، روی Unlock with Fingerprint بزنید. در همان صفحه گزینه‌ی Auto-lock را نیز می‌بینید که برای قفل خودکار است و شما می‌توانید از 1 دقیقه تا 5 ساعت، یک گزینه را برای این کار تنظیم کنید.

آموزش گذاشتن پسورد بر روی تلگرام در مک

در نسخه‌های دسکتاپ نیز می‌توانید با استفاده از گذاشتن پسورد، از پیغام‌های خود به خوبی محافظت کنید. انجام این کار روی نسخه‌های دسکتاپ اتفاقا راحت‌تر هم هست. برای این کار برنامه‌ی تلگرام را باز کرده و با استفاده از آیکون چرخ دنده به Settings بروید. روی Privacy and Security کلیک کرده و سپس با زدن روی Passcode، پسورد مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید با تنظیم Auto-lock در همین صفحه، قفل خودکار را نیز برای پیام‌رسان خود انتخاب نمایید.

آموزش گذاشتن پسورد بر روی تلگرام در ویندوز

مراحل گذاشتن پسورد در ویندوز کمی با نسخه مک متفاوت است. پس نسخه ویندوزی تلگرام را باز کرده و روی آیکون سه خط بزنید تا منو برای شما باز شده و سپس روی Settings کلیک کنید. از این جا می‌توانید به Privacy and Security و سپس Local Passcode بروید. حالا Turn on local passcode را انتخاب کرده، پسورد مورد نظر خود را وارد نموده و سپس Save را انتخاب کنید تا تغییراتی که دادید، ذخیره شوند. در زیر بخش Local Passcode یک گزینه‌ی Auto-lock برای قفل شدن خودکار وجود دارد که در این جا نیز می‌توانید تنظیم کنید که برنامه‌ی تلگرام از یک دقیقه تا پنج ساعت بدون استفاده، قفل شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *