تلگرام یکی از شبکه‌های ارتباطی بسیار حرفه‌ای و گسترش یافته در میان کاربران جهان است . این شبکه اجتماعی در حال حاضر حدود ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه در حدود ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پیام در میان کاربران رد و بدل می‌شود. این شبکه اجتماعی در گوگل‌پلی  قابل دسترسی است و در چند ماه اخیر تلگرام اقدام به ارائه نسخه Telegram X نموده است که با ایجاد تغییرات در ساختار و رابط کاربری اپلیکیشن توانسته است محبوبیت بیشتری را در میان کاربران نصیب خود کند. وجود تعداد بالای کاربران این شبکه اجتماعی سبب شده است تا افراد فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به روش‌های مختلفی از این شبکه ارتباطی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی چندین روش بسیار موثر در زمینه تبلیغات تلگرام بپردازیم تا اگر قصد دارید در کانال‌های این شبکه تبلیغات خود را نمایش دهید، مناسب‌ترین و پربازده‌ترین راه‌حل را برای خود انتخاب کنید.

مشکلات فرهنگی در گذشته‌ی شبکه‌های اجتماعی

عمر شبکه‌های اجتماعی در ایران به بیش از یک دهه نمی‌رسد و در ابتدای ظهور این شبکه‌ها مشکلاتی در میان مردم و به خصوص قشر جوان جامعه ایران بوجود آمد. اولین چیزی که ذهن هر مخاطب ایرانی را درباره شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌کرد، بازماندن جوانان و نوابغ ایرانی از کارهای تحصیلی و پژوهشی بود که در ابتدا بسیاری از خانواده‌ها با رواج این شبکه‌ها مشکلات زیادی داشتند. از طرفی بسیاری از افراد جامعه معتقد بودند که این شبکه‌های اجتماعی به ارتباط اجتماعی افراد و ارتباط رو در روی آنها آسیب می‌زند اما با گذشت زمان و جا افتادن فرهنگ استفاده از این شبکه‌های اجتماعی، این مشکلات به مرور زمان کمتر و جنبه‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی در میان افراد نمایان شد. یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب رشد بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی در میان مردم شد، ظهور مفاهیم تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بود که سبب شد تا شبکه‌های اجتماعی هویت بصری ویژه‌ای در میان کاربران پیدا کنند. یکی از اولین‌ شبکه‌هایی که مخاطبان بسیار زیادی داشت و امروزه در زمینه تبلیغات و تجارت فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشت، شبکه اجتماعی فیسبوک است که از اولین شبکه‌های ظهور یافته در فضای گسترده اینترنت بود.

مزیت‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات آنلاین

یکی از مسائلی که برای کاربران زیادی سوال شده است، این است که با وجود سایت‌های پربازدید چرا باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات داد؟ این مسئله را می‌توان از دو دیدگاه اساسی مورد بررسی قرار داد!

اولین دیدگاه این است که بدلیل راحتی شبکه‌های اجتماعی و وجود اپلیکیشن‌های اختصاصی برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی، مردم روزانه چندین ساعت از وقت خود را در این شبکه‌ می‌گذرانند و فضای بسیار مناسبی برای ارائه یک تبلیغات اینترنتی و آنلاین را فراهم کرده‌اند. در این شبکه‌ها مردم به راحتی به دنبال علایق خود می‌روند . در شبکه‌ای مانند اینستاگرام مردم صفحات مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند! حال اگر تبلیغات شما متناسب با موضوع آن صفحه باشد و محوریت فعالیت شما با آن صفحات یکی باشند، کاربران آن صفحه نیز به احتمال بسیار زیاد شما را دنبال می‌کنند و این موضوع سبب افزایش سودآوری و بازدهی تبلیغات ارائه‌شده از جانب شما می‌شود.

دومین دیدگاه این است که در شبکه‌های اجتماعی معمولا کاربران به صورت هدفمند مشخص می‌شوند و با ابزارهای جدید و در دسترس می‌توانید کاربران را بر اساس شهر، گروه‌های سنی، مشاغل و… دسته‌بندی کرد و با اینکار به راحتی تبلیغات خود را در صفحه موردنظر خود درج کنید. با شناسایی گروه‌های کاربری به راحتی می‌توانید به هدفمندی تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی کمک کنید و از این طریق به کسب‌وکار آنلاین خود رونق ویژه‌ای ببخشید. در ادامه به بررسی چند روش بسیار موثر در زمینه تبلیغات تلگرام که ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیو کاربران ایرانی دارد خواهیم پرداخت تا بتوانید برای کسب‌وکار خود از این نوع تبلیغات استفاده کنید.

افزایش اعضای کانال تلگرام با خرید عضو

یکی از رایج‌ترین روش‌های افزایش تعداد کاربران و اعضای یک کانال خرید ممبرهایی است که به دو صورت واقعی و غیرواقعی (فیک) ارائه می‌شوند. این روش را شاید نتواند در زیرمجموعه روش‌های تبلیغات تلگرام قرار داد اما باتوجه به اینکه محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی دارد، معرفی آن خالی از لطف نیست! در این روش کاربران با پرداخت هزینه اقدام به افزایش تعداد اعضای کانال خود می‌کنند. حال اگر این کاربران غیرواقعی باشند، تنها عدد مربوط به تعداد اعضای کانال شما تغییر می‌کند و حتی این کاربران نمی‌توانند از مطالب شما بازدید کنند! اما اگر از کاربران واقعی استفاده کنید، تعداد بازدیدهای مطالب شما نیز افزایش می‌یابد اما این افزایش تعداد به معنای خوانده شدن محتوای شما و در نتیجه افزایش فروش شما نیست. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش و پیشرفت کسب‌وکار آنلاین خود هستید، این روش برای کسب‌وکار شما مناسب نیست و پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های دیگری که معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی مفاهیم تبلیغات در تلگرام و همچنین معرفی روش‌های تبلیغات رایج در ایران برای تبلیغات تلگرام پرداختیم که اگر به دنبال رشد و پیشرفت کسب‌وکار آنلاین خود هستید، با شناخت صحیح از روش‌های تبلیغاتی بتوانید کسب‌وکار خود را هدفمند رشد دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در مقالات بعدی نیز به بررسی سایر روش‌های تبلیغات تلگرام خواهیم پرداخت که امیدواریم در استفاده شما از روش‌های تبلیغات تلگرام مفید و موثر واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *