یکی از دغدغه های هر کسب و کار آنلاینی، این است که چگونه می توانید فروش اینترنتی خود را افزایش دهد. در واقع هر کاری که کسب و کار ها انجام می دهند، برای این است که افزایش فروش اینترنتی داشته باشند. طبیعتاً هر چقدر فروش شما بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر است و راحت تر می توانید کسب و کارتان را توسعه دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های افزایش فروش اینترنتی بپردازیم تا علاوه بر افزایش درآمد، بتوانید کسب و کارتان را هم توسعه دهید. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که می خواهید فروش خود را افزایش دهید، راه کار های مختلفی وجود دارد. پس اگر کسب و کاری دارید و به دنبال افزایش مشتریان و فروش هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

افزایش فروش اینترنتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

مهم ترین فاکتوری که برای موفقیت یک کسب و کار وجود دارد، مشتریان آن هستند. اگر یک کسب و کار نتواند مشتریان خود را حفظ کند، عملاً هیچ درآمدی نخواهد داشت و نمی تواند توسعه پیدا کند. یکی از مهم ترین مواردی که برای توسعه کسب و کار وجود دارد، افزایش فروش اینترنتی است. با استفاده از افزایش فروش اینترنتی به راحتی می توانید مشتریان خود را افزایش دهید و علاوه بر آن، اعتماد مشتریان فعلی را هم بیشتر جلب کنید. افزایش درآمد و فروش اینترنتی به معنای جذب بیشتر مخاطبان هدف است!

در واقع مخاطبان هدف شما در اینترنت حضور دارند و اگر از شما خرید نکنند، از رقیب شما خرید می کنند. پس شما با جذب آن ها می توانید به افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنید و هدف ما از این مقاله، ارائه راه کار هایی برای جذب مخاطبان هدف و فروش بیشتر محصولات یا خدمات به مشتریان فعلی است.

روش های افزایش فروش اینترنتی در سال 2020 کدام هستند؟

تا این جا با اهمیت افزایش فروش اینترنتی آشنا شدید؛ اکنون زمان آن رسیده است که روش های افزایش فروش اینترنتی را بشناسید و از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید! این روش ها عبارتند از:

یک) محل نمایش خبرنامه سایت خود را تغییر دهید

اعضای خبرنامه یکی از مهم ترین کسانی هستند که به پیشنهاد های ویژه برای خرید محصولات یا خدمات شما توجه می کنند. در واقع هنگامی که شما برای اعضای سایت خود خبرنامه ارسال می کنید، این دسته از افراد به عنوان مشتری وفادار از شما خرید می کنند. از طرفی، احتمال خرید مشتریان قبلی شما بسیار بیشتر از مشتریان جدید است و به همین دلیل، باید خبرنامه را کاملاً جدی بگیرید. برخی سایت ها فرم دریافت ایمیل کاربران برای عضویت در خبرنامه را در جای مناسبی قرار نمی دهند و به همین دلیل کاربران آن را نمی بینند و در نتیجه، عضو نمی شوند.

برای آن که بتوانید اعضای خبرنامه خود را افزایش دهید، محل نمایش فرم خبرنامه سایت را تغییر دهید. مثلاً اگر قبل در سایدبار سایت قرار داده اید، اکنون آن را در صفحه مطالب و دقیقاً در زیر همان مطلب قرار دهید. اگر باز هم نتیجه نگرفتید، آن را در فوتر سایت هم قرار دهید تا اگر کسی وارد سایت شد، فرم خبرنامه را به راحتی مشاهده کند. با این کارها به راحتی می توانید تعداد اعضای خبرنامه خود را افزایش دهید. یک نکته مهم دیگر که باید در نظر بگیرید، این است که در فرم خبرنامه چیزی به کاربر بگویید که برای عضو شدن در آن ترغیب شود! مثلاً به آن ها اطمینان دهید که قرار نیست محتوای تبلیغاتی برای آن ها ارسال کنید و هر چیزی که برای آن ها می فرستید، مفید و ارزشمند است.

دو) استراتژی تبلیغات خود را تغییر دهید

اگر فکر می کنید برای تبلیغات به اندازه کافی هزینه می کنید اما بازدهی خوبی از آن نمی بینید، بهتر است استراتژی تبلیغاتی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر تنها از تبلیغات بنری استفاده می کنید، برای مدتی هم که شده انواع روشهای تبلیغاتی را با بودجه مناسب امتحان کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از راه های عالی برای افزایش فروش است؛ زیرا انواع مخاطب هدف در اینستاگرام حضور دارند و به راحتی می توانید با یک تبلیغ خلاقانه و حرفه ای، فروش خود را چند برابر کنید. رمز کار در این است که سهم خود را در سایر بازارهای مرتبط، افزایش دهید. اگر بر تولید یک محصول خاص تمرکز کنید، خطر اینکه شرکت‌های بزرگ جای شما را بگیرند، بسیار زیاد است. پس همیشه تنوع محصولات خود را گسترش دهید. برای نمونه، اگر ژامبون تولید می‌کنید، اقلام گوناگونی از مواد غذایی منجمد را نیز تولید کنید و فقط به تولید ژامبون اکتفا نکنید. اگر کارکنان میدانی (field staff، کارکنانی که خارج از ساختمان اداری شرکت یا سازمان شما کار می‌کنند) دارید و می‌خواهید بهترین استفاده را از آن‌ها ببرید، باید طیف گسترده‌ای از محصولات را برای فروش داشته باشید. اگر فقط بر یک محصول تمرکز کنید، با توجه به حقوق مناسبی که باید به کارکنان میدانی خود پرداخت کنید، سود چندانی عاید شما نخواهد شد.

روش های دیگر تبلیغات نظیر گوگل ادز یا همان تبلیغات کلیکی گوگل را هم فراموش نکنید! مخاطبی که از طریق موتور های جستجو نظیر گوگل وارد سایت شما می شود، قطعاً همان مخاطب هدف است و به راحتی می توانید محصولات یا خدمات خود را به آن ها بفروشید. گاهی اوقات استراتژی تبلیغات کسب و کار ها مناسب نیست که در این صورت فکر می کنند به صورت کلی تبلیغات نمی تواند نتیجه خوبی داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از کسب و کار تا چند صد برابر نرخ بازگشت سرمایه دارند و بخش بزرگی از بودجه خود را به تبلیغات اختصاص می دهند.

سه) محل نمایش تبلیغات محصولات خود در سایت را تغییر دهید

بسیاری از کسب و کارها برای محصولات اصلی خود یک بنر طراحی می کنند و آن را در بخشی از سایت قرار می دهند. این کار تاثیر زیادی روی فروش شما خواهد داشت اما مسئله ای که وجود دارد، این است که باید دقت کنید تبلیغات خود را در بخش مناسبی از سایت قرار دهید. اگر تبلیغات شما در سایت بازدهی خوبی ندارد، برای مدتی آن را به صورت شناور در تمام صفحات خود نمایش دهید! مطمئن باشید که اگر بنر شما جذاب باشد و در محل درستی نمایش داده شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی افزایش فروش اینترنتی شما داشته باشد.

چهار) مهم ترین مزیت محصول یا خدمات خود را در بخش عنوان قرار دهید

یکی از مسائلی که کسب و کار ها توجهی به آن ندارند، این است که تنها عنوان محصول خود را در سایت قرار می دهند اما کاربر متوجه نمی شود که این محصول چه مزیتی برای آن ها دارد! این مسئله باعث می شود تا کاربران به محصول یا خدمات شما توجهی نکنند و از کنار آن عبور کنند. حال فرض کنید در کنار عنوان محصول یا خدمات خود، مهم ترین مزیت آن را بین کنید. به دو عبارت زیر دقت کنید:

به نظر شما کاربران به کدام عنوان توجه بیشتری می کنند؟ قطعاً مورد دوم. در مورد دوم تنها نام عنوان قرار نگرفته، بلکه مهم ترین مزیت داشتن سایت که همان افزایش فروش بوده هم مطرح شده است. پس اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را (چه در سایت و چه در کمپین های تبلیغاتی خود) معرفی کنید، بهتر است مهم ترین مزیت یا تاثیری که روی کاربر دارد را هم نمایش دهید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *