فیسبوک به طور متوسط ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال دارد و می‌توان گفت این شبکه اجتماعی بزرگ‌ترین سرویس همه‌گیر در سراسر دنیا است. در مطالب قبلی آموزش دادیم که چگونه تبلیغات خاص را در فیسبوک غیر فعال کنیم و اینکه چگونه از هک شدن اکانت فیسبوک خود مطلع شویم . در این مقاله قصد داریم نحوه حذف یا غیرفعال کردن حساب فیس‌بوک از طریق پشتیبان‌گیری اطلاعات، چک کردن رویدادها، قطع کردن حساب از دیگر سرویس‌ها، غیرفعال کردن موقت حساب و ادامه به استفاده از پیام‌رسان آن و در نهایت حذف کامل حساب کاربری بپردازیم.

دستورالعمل زیر را باید در نسخه دسکتاپ مرورگر خود انجام دهید.

پشتیبان‌گیری از همه چیز

احتمالا شما مقدار زیادی اطلاعات از جمله عکس، مقاله و نوشته‌های روزانه داشته باشید که بخواهید بعد از حذف حساب کاربری و در زمان آفلاین از آن‌ها یک رونوشت داشته باشید. فیس‌بوک یک روش بسیار راحت برای دانلود پست‌ها و اطلاعات شخصی در نظر گرفته. به صفحه تنظیمات شخصی بروید یا از طریق منوی کشویی سمت راست بالای صفحه اقدام کنید. زیر گزینه General Account Settings لینکی برای دانلود تمام اطلاعات فیس‌بوک شما قرار گرفته است.

روی Start My Archive کلیک کنید، باید در تایید کپی گرفتن از اطلاعات، رمز عبور خود را وارد کنید. بسته به اطاعات موجود در حساب ممکن است زمان زیادی برای دانلود صرف شود، سپس وقتی دانلود آماده شد ایمیلی به آدرس پستی مربوط به حساب کاربری ارسال می‌شود. طی تستی که انجام دادیم برای فایل ۹۰ مگابایتی ما حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف شد. پس از دریافت ایمیل، روی لینک موجود کلیک کنید سپس روی گزینه Download Your Archive کلیک کرده و رمز عبورتان را وارد کنید و منتظر بمانید تا فایل زیپ دانلود شود. فایل کپی شما شامل تمام پست‌ها همراه اطلاعات آن‌هاست که روی حساب خود ذخیره بودید اما شامل عکس‌های بقیه که در آن‌ها تگ شده بودید نمی‌شود.

جداسازی دستگاه‌ها و سرویس‌ها

اگر تصادفا و سهوا در زمان غیرفعال کردن یا حذف حساب وارد آن شوید به کل مراحل طی شده و مهلت پیش‌رو تا حذف کامل، کنسل می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق تمام دستگاه‌ها را از حساب خود حذف کنید، به Security and login settings بروید و گزینه See more را از Where you’re logged in section انتخاب کنید و بعد روی گزینه Log out of all sessions کلیک کنید. در این بخش تمام مرورگرها و برنامه‌های موبایل را خواهید دید. برای اینکه خاطر جمع باشید بهتر است تمام برنامه‌های فیس‌بوک را از گوشی هوشمند خود پاک کنید. فیس‌بوک به طور گسترده‌ای برای ورود به سرویس‌ها و برنامه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین ورود به یکی از آن‌ها می‌تواند یک حساب غیرفعال شده‌ را دوباره فعال کند و همچنین ممکن است بعد از حذف حساب کاربری‌تان از ورود به سیستم‌هایی که با فیس‌بوک در آن‌ها فعالیت داشتید جلوگیری به عمل بیایید. برای دیدن سرویس‌هایی که به حساب شما متصل است به صفحه برنامه‌ها در صفحه تنظیمات فیس‌بوک بروید. و تمام برنامه‌های که با حساب فیس‌بوک وارد شده‌اید را با زدن علامت X حذف کنید.

اگر هنوز اطمینان حاصل نکردید یا روش دیگر برای سرویس‌ها در نظر گرفته شده، مستقیما به سایت اصلی یا برنامه سرویس بروید و در بخش تنطیمات حساب کاربری از نام کاربری و رمز عبور خود اطمینان حاصل کنید.

انتقال مالکیت گروه‌ها، صفحات و برنامه‌ها

اگر مدیر گروه، صفحه و یا برنامه‌ای هستید که به فیس‌بوک شما وابسته است، احتمالا کاربران شما ترجیح می‌دهند آن‌ها را حذف کنید به جای اینکه بعد از حذف حساب کاربری بلا استفاده رهایشان کنید. اگر صاحب برنامه حساب خود را حذف کند برنامه هم خودکار حذف خواهد اما در مورد صفحات و گروه‌ها اینطور نیست.

در مورد صفحات بهترین کار اینست که به هر صفحه‌ای که در آن مدیر هستید بروید و از تنظیمات سمت راست صفحه در بالا، گزینه Page roles را از نوار سمت چپ صفحه انتخاب و یک مدیر جایگزین خود کنید.

حالا به لیست اصلی گروه‌هایی که مدیر هستید بروید و از گروهی که تنها مدیرش خودتان هستید بازدید کرده و گزینه سمت چپ کاربرانی را که به آن‌ها اعتماد دارید به عنوان مدیر انتخاب کنید.

اگر هر برنامه‌ایی دارید که بر روی فیس‌بوک توسعه داده‌اید، به حساب توسعه‌دهنده فیس‌بوک‌تان رفته و برنامه را انتخاب کنید. سپس به  Roles and Add Administrator بروید و به یک دوست مورد اعتماد دسترسی بدهید.

در نهایت اگر با حساب شخصی تبلیغی روی فیس‌بوک دارید باید مدیریت و پرداخت مبلغ تبلیغ را به شخصی واگذار کنید.

حساب کاربری فیس‌بوک خود را غیرفعال کنید

غیرفعال‌سازی تنها پروفایل را غیرفعال می‌کند ولی همچنان اطلاعات شما را ذخیره نگه می‌دارد و به شما امکان استفاده از دیگر سرویس‌های فیس‌بوک را می‌دهد. اگر می‌خواهید از دیگر بخش‌ها نظیر پیام‌رسان استفاده کنید این تنها گزینه پیش روی شماست. برای این کار به صفحه تنطیمات رفته و گزینه Manage account را از بخش اصلی انتخاب کرده و روی Deactivate your account کلیک کنید.

حذف دائمی حساب کاربری فیس‌بوک

اگر می‌خواهید حساب خود را کاملا حذف کنید، اینجا را کلیک کنید و بعد گزینه Delete my account را انتخاب کنید. در این روش هم حساب کاربری هم پیام‌رسان فیس‌بوک شما حذف می‌شود.

حذف حساب ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد. در این مدت از لیست دوستان خود حذف خواهید شد اما اگر به هر ترتیبی وارد حساب خود شوید روند حذف کنسل خواهد شد. البته قابل تضمین نیست که مجددا پشیمان نشوید و بخواهید به حساب خود بازگردید از همین‌رو فیس‌بوک در پیامی به شما اعلام می‌دارد از این پس قادر به فعال‌سازی و یا بازیابی اطلاعات خود نخواهید بود، پس قبل از هر اقدامی از تصمیم خود مطمئن شوید.

Join the Conversation

26 Comments

    1. سلام، خواهش میکنم جواب بدین،
      فیس بوک قدیمی ام رو میخوام حذف کنم، هیچ اطلاعاتی ازش ندارم و یادم نیست،
      نه ایمیل نه شماره هیچی، چیکار کنم؟؟😥😥😥😥

      1. سلام
        متاسفانه باید حتما یه اطلاعاتی برای ورود داشته باشید
        در غیر این صورت نمی تونید اکانت رو پاک کنید. اگر ایمیلی که باهاش ثبت کردید رو پیدا کنید، از همون طریق می شه این کار رو انجام داد

  1. دیشب برای ذخیره کردن بازی فیس بوک ریختم اما فردا فیس بوک‌ اکانت من را desable کرد..لطفا کمک کنید تا اکانت من بازگردد

  2. دیشب برای ذخیره کردن بازی فیس بوک ریختم اما فردا فیس بوک‌ اکانت من را desable کرد..لطفا کمک کنید تا اکانت من بازگردد

  3. میخوام حسابم از اینستاگرام خارج شه چکار کنم از داخل اینستا هم نمیتونم چون پیجم مسدود شده و وقتی پیج دیگمو میخوام به فیسبوک وصل کنم میگه قبلا برای یک پیج دیگه استفاده شده چطور از داخل خود فیس بود اتصال با اینستارو قطع کنم

  4. میخوام حسابم از اینستاگرام خارج شه چکار کنم از داخل اینستا هم نمیتونم چون پیجم مسدود شده و وقتی پیج دیگمو میخوام به فیسبوک وصل کنم میگه قبلا برای یک پیج دیگه استفاده شده چطور از داخل خود فیس بود اتصال با اینستارو قطع کنم

  5. سلام من جیمیل بازیم هک شده الان هکر رو فیس بوک ذخیره کرده همش وارد میشه باید چکار کنم

  6. سلام من جیمیل بازیم هک شده الان هکر رو فیس بوک ذخیره کرده همش وارد میشه باید چکار کنم

    1. سلام از طریق شماره تلفن جیمیل رو بازآوری کنید و بعد اطلاعات رو تغییر بدید

  7. سلام در قسمت هویت گیر کردم و توی دو قسمت بازم گیر کردم گزینه اول میگه تایید ورود به سیستم در رایانه دیگری گزینه دوم آپلود کارت شناسایی هردو میزنم بازم وارد صفحه اصلی فیس بوک نمیشم این مشکل هویت برای همه هست یا نه چون قبل این اتفاق فقط کد برای خطم میومد و میزدم وارد صفحه اصلی میشدم اما الان نه لطفا کمکم کنید

  8. میشه یکی بگه وقتی که فیس بوک رو پاک کردم ایا اطلاعتمم پاک شده یا نه؟
    کسی میدونه بگه

  9. سلام لطفا اینو جواب بدین من میخواستم اکانتمو دلیت اکانت کنم بعد دیدم که یدفه ای نوشته اکانت شما از انجمن ما پیروی نمیکند غیر فعال شد اینو کاری ندارم میخواستم شماره و جمیلی که باهاش وارد شدمو حذف کنم که تو اکانت فیسبوک جدیدم ازش استفاده کنم ولی نمیتونم وارد اکانتم شم یکی بگه چیکار کنم فقط یدونه شماره دارم با یه جمیل که اونم تو اکانت فیسبوک غیر فعالمه لطفا جواب بدین

  10. سلام چرا من بازی فوتبالم از فیسبوک جدا کردم و باز میریم تو بازی میگه اتصال به فیسبوک بزن و بازی هم رفت از اول ؟؟؟

    1. بعضی از بازی ها حتما نیاز دارن که به سرویسی مثل فیسبوک وصل شن، اگر شما دسترسی رو قطع کنید مسلما سیو گیم شما پاک می شه و دوباره نمی تونید بهش دسترسی داشته بشاید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *