آیا پیش آمده که بخواهید اطلاعات کاربران در وردپرس را خارج و به صورت فایل CSV ذخیره کنید؟ ممکن است گاهی بخواهید از اطلاعات کاربران در یک وبسایت و یا بازاریابی جدید استفاده کنید. ابزارهای پیش‌فرض وردپرس به شما امکاناتی برای خارج کردن این اطلاعات ارائه نمی‌دهند اما ما در این مقاله به شما شیوه خارج کردن اطلاعات کاربران را به صورت یک فایل CSV نشان می‌دهیم.

چه زمان و به چه دلیلی به خارج کردن اطلاعات کاربران وردپرس به صورت فایل CSV نیاز است؟

ابزاری که وردپرس برای بیرون کشیدن اطلاعات از وب‌سایت ارائه می‌دهد شامل اطلاعات کاربران نمی‌شود. تنها به شما امکان ساختن حساب‌های کاربری را در طول بارگذاری می‌دهد، به استثنای کاربرانی که چیزی ثبت نکردند مثل مشترکین یا مشتریان یک فروشگاه الترونیکی.

حال اگر در حال جا به جایی به یک وب‌سایت جدید وردپرس هستید، از قبل پشتیبان اطلاعات شما در دیتابیس وردپرس موجود خواهد بود. اما اگر تنها بخواهید اطلاعات کاربران و نه کل وب‌سایت را منتقل کنید چه تدبیری پیش می‌گیرید؟
ممکن است بسیاری از تجار و صاحبان سایت‌ها مایل به استفاده از داده‌های کاربر در سیستم‌عامل CRM خود، فهرست ایمیل‌ یا سایر انجمن‌های بازاریابی باشند. اینجاست که نیاز به ابزاری دارید که به تواند راحت به خارج کردن اطلاعات به صورت یک فایل CSV کمک کند. در حقیقت این‌ها فایل‌های ساده متنی هستند که اطلاعات آنها با استفاده از کاما از هم جدا شده است. فایل‌های CSV در نرم‌افزار صفحه گسترده مثل Google Sheets، Microsoft Excel و غیره باز می‌شود.

بیایید نگاهی به نحوه خروج اطلاعات کاربران به صورت یک فایل CSV در وردپرس بیاندازیم.

ذخیره اطلاعات کاربران در وردپرس به صورت فایل CSV

در اولین قدم باید افزونه Export Users to CSV را دانلود کرده و نصب و فعال‌سازی کنید.
بعد از نصب باید به صفحه Users » Export Users to CSV رفته و تنظیمات افزونه وردپرس را تصحیح کنید.

نوع کاربری را برای خارج کردن اطلاعات روی Every role تنظیم کنید. همچنین افزونه به شما امکان آن را می‌دهد که با تنظیم یک بازه زمانی تنها اطلاعات افرادی خارج شود که در همان محدوده زمانی محلق شده‌اند.

بعد از اتمام کار، برای ادامه روی دکمه export کلیک کنید. این افزونه اطلاعات کاربران را به صورت یک فایل CSV برای دانلود به شما می‌فرستد. بعد از دانلود می‌توانید فایل را در یک نرم‌افزار صفحه گسترده و یا برنامه دیگر باز کنید. تمام کاری که باید انجام می‌دادید همین بود و ما امیدواریم با این روش بسیار ساده به شما در انجام خارج کردن اصلاعات کاربران در وردپرس کمک کرده باشیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *