اگر از کاربران همیشگی دیسکورد باشید، می‌دانید که در این شبکه اجتماعی، امکان ارسال فایل با حجم بالا را ندارید، مگر این که اشتراک ماهانه دیسکورد را خریداری کنید. اما نگران نباشید، راه‌های جایگزینی برای این کار وجود دارد که امروز آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

محدودیت حجمی دیسکورد چقدر است؟

محدودیت حجمی دیسکورد در نسخه رایگان، 25 مگابایت به ازای هر فایل است. یعنی شما می‌توانید چندین فایل بدون محدودیت در چت‌های خصوصی یا سرورهایی که اجازه آپلود به شما می‌دهند، ارسال نمایید اما هر کدام از این فایل‌ها باید زیر 25 مگابایت باشند.  البته آن‌هایی که اشتراک نیترو بیسیک خریداری می‌کنند، امکان ارسال فایل تا سقف 50 مگابایت را دارند و آن‌هایی که اشتراک نیترو فول را می‌خرند، می‌توانند تا 500 مگابایت به ازای هر فایل ارسال نمایند.

راه‌حل‌هایی برای دور زدن محدودیت حجمی دیسکورد

در ابتدا خیالتان را راحت کنیم، هیچ راهی یا افزونه‌ای وجود ندارد که بتوانید به صورت مستقیم این مسئله را حل کنید و باید از روش‌های جایگزین استفاده نمایید:

فشرده سازی فایل‌ها

اگر تنها حجم فایل ارسالی شما کمی زیاد بود یا این که فایلی با فرمت خاص را می‌خواهید آپلود کنید، ابتدا آن را فشرده کنید. احتمالا با فشرده سازی، تا حد زیادی حجم فایل ارسالی‌ کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید فایل خود را در حالت Zip فشرده کنید، در ویندوز 10 و 11 کافی‌ست روی آن کلیک راست کرده و از منو  Send To روی گزینه‌ی Compressed (Zipped) Folder بزنید.

اگر از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید روی فایل مورد نظر خود کلیک راست کرده و سپس روی Compress بزنید.

اما ما پیشنهاد می‌کنیم از برنامه Winrar استفاده کنید تا بتوانید فایل خود را به Rar تبدیل کرده و فشرده سازی قوی روی آن انجام دهید. برای انجام این کار، بعد از نصب برنامه Winrar، باید روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و از منوهای اضافه شده این برنامه برای فشرده سازی استفاده کنید.

برای شروع بهتر است روی Add to Archive بزنید.

در بالای پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود، می‌توانید اسم فایل مورد نظر خود را تغییر دهید و در پایین نیز، تنظیمات حرفه‌ای برای ساخت فایل zip یا rar وجود دارد. اما مهم‌ترین بخشی که باید آن را برای آپلود در دیسکورد تغییر دهید، Compression method است. این گزینه را روی Best قرار دهید تا حداکثر فشرده سازی روی فایل شما اعمال شود.

بعضی از فرمت‌ها مثل فایل‌های PSD، فایل‌های نوشتاری، فایل‌های اجرایی با پسوند exe و فایل‌های iso در بیشتر مواقع، تحت فشرده سازی تا حد زیادی از حجم آن‌ها کاسته می‌شود. برای مثال، فایل PSD 50 مگابایتی بعد از فشرده سازی حداکثری با برنامه Winrar حجمی نزدیک به 10 مگابایت پیدا خواهد کرد و بعد از آن به راحتی می‌توانید این فایل را از طریق دیسکورد ارسال نمایید.

استفاده از گوگل درایو

راه حل دیگری که دارید، استفاده از گوگل درایو یا دیگر سرویس‌های ابری است. اتفاقا این روش در دیسکورد و بین بازی‌خورها به شدت طرفدار دارد و حتی خیلی‌ها، فایل‌های ویدیویی خود را به صورت تکی یا حتی پوشه‌ای از فایل، آپلود کرده و با دیگران به اشتراک می‌گذارند. با توجه به این که گوگل درایو یک حجم رایگان با اکانت جیمیل ارائه می‌کند و شما در آن امکان آپلود فایل در حجم بالا را دارید، پیشنهاد ما استفاده از همین سرویس است.

برای شروع به گوگل درایو رفته و با اکانت گوگل وارد شوید. حالا می‌توانید در همان پوشه‌ی پیش فرض یا در پوشه‌ای جدید که می‌سازید، فایل خود را کشیده و رها کنید تا در گوگل درایو آپلود شود.

بعد از این که آپلود تمام شد، فایل در پوشه‌ی مشخص شده به نمایش در می‌آید. روی آن کلیک راست کنید و Share را انتخاب نمایید. همان طور که در عکس زیر می‌بینید، شما می‌توانید در بخش اول، افراد دیگری با اکانت گوگل را اضافه کنید تا بتوانند این فایل را مشاهده یا دانلود کنند اما برای این که آن را در دیسکورد به اشتراک بگذارید، باید ابتدا روی Copy Link بزنید و سپس Done را انتخاب کنید.

روند کار بر روی گوشی‌ها نیز تقریبا به همین صورت است. باید روی آیکون + لمس کرده، روی Upload بزنید و فایل خود رانتخاب نمایید. بعد از آپلود از بالای صفحه روی سه نقطه بزنید، Share را انتخاب کرده و فایل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. حالا در این‌جا گزینه‌ی Copy Link را می‌بینید که باید روی آن بزنید.

حالا که لینک مورد نظر در حافظه موقت قرار دارد به دیسکورد می‌روید و در هر جایی که خواستید می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. کاربران با کلیک بر روی لینک، به صفحه دانلود می‌روند و خیلی راحت می‌توانند آن را دانلود کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *