برنامه‌ی چت صوتی و متنی Discord که محبوبیت بسیار بالایی را بین گیمرها در اختیار دارد، تصمیم دارد تا گیم استور یا همان فروشگاه آنلاین بازی خودش را نیز به‌زودی منتشر کند. از این طریق مشترکان Discord Nitro می‌توانند به عنوان بخشی از اشتراک‌شان به منتخبی از بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر استیم بزرگترین مرجع برای بازی و بازی‌دوستان می‌باشد. هرچند که، در زمینه شبکه‌های اجتماعی و ارتباط بین گیمرها استیم در برابر دیسکورد شکست را پذیرفته. به همین‌خاطر هم در جولای ۲۰۱۸ استیم برنامه‌ی استیم‌چت را با طراحی جدید و برای رقابت با دیسکورد منتشر نمود و حالا دیسکورد قصد دارد تا با انتشار گیم استور مخصوص خود جواب استیم را در این رقابت بدهد.

طبق اعلام مسئولین دیسکورد، دو حالت برای ورود دسکورد به بازار بازی‌ها وجود خواهد داشت. حالت اول فروشگاه دیسکورد است، که از طریق آن می‌توانید بازی‌های متفاوتی را تهیه کنید. حالت دوم برای مشترکان Discord Nitro می‌باشد که می توانند به مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان دسترسی داشته باشند، که مسئولین دیسکورد آن را با نت‌فلیکس ولی برای دنیای بازی‌ها عنوان می‌کنند.

فروشگاه دیسکورد قصد عرضه تمامی بازی‌هایی که تا به حال منتشر شده‌اند را ندارد. درعوض دیسکورد در نظر دارد تا فروشگاهی متشکل از منتخب برترین بازی‌های منتشر شده را در اختیار مشترکان خود قرار دهد که توسط مسئولین دیسکورد انتخاب می‌شوند. البته یکی از مهم‌‌ترین بخش‌هایی که در نظر دارند تا ترتیب دهند، منتشر کردن بازی‌هایی است که ابتدا در دیسکورد منتشر می‌شوند یا برای مدت مشخصی در انحصار فروشگاه دیسکورد قرار خواهند داشت.

در حال حاضر، مشترکین discord nitro(که الان ماهانه۴٫۹۹ دلار و سالانه ۴۹٫۹۹ دلار پرداخت می‌کنند) به عنوان اشتراک‌شان می‌توانند به منتخبی از بازی‌های کلاسیک نیز دسترسی داشته باشند. برای نمونه در همین مدت این بازی‌ها شامل Super Meat Boy، Saints Row: The Third و Metro: Last Night Redux می‌باشند.

دیسکورد برای عرضه نسخه بتا از حدود پنجاه هزار کاربر کانادایی دعوت کرد تا برنامه را آزمایش کنند، هرچند که شرکت قصد دارد تا نسخه بتا را با گذشت زمان گسترش دهد و نهایتا فروشگاه دیسکورد را در اختیار تمام ۱۵۰ میلیون کاربر خود قرار دهد.

فروش بازی به ۱۵۰ میلیون گیمر فعال

درحالی‌که که ممکن است بعضی افرادی از شنیدن این خبر غافل‌گیر شده‌باشند، هرچند که همیشه هم احتمال داشت تا دیسکورد بالاخره یک روز شروع به فروش بازی کند. با داشتن نزدیک به ۱۵۰ میلیون کاربر گیمر، منطقی است که نهایتاً فروشگاهی را راه اندازی کنند که مشترکان آن برای فراهم کردن نیازشان مجبور بودند تا به سراغ جایی دیگر بروند.

در حالیکه که دیسکورد تازه‌ترین رقیب برای تلاش در سرقت جایگاه استیم می‌باشد ولی قبل از دیسکورد هم رقبایی تلاش به شکست دادن استیم داشتند. انتخاب‌های متفاوتی برای جایگزین کردن استیم در حال حاضر نیز وجود دارد ولی همچنان مرجع اصلی برای گیمرها استیم است و شاید دیسکورد بتواند به این سنت پایان دهد و راه موفقیت خود را مثل موفقیت در زمینه شبکه‌های اجتماعی تکرار کند. البته فراموش نکنید که هرچقدر این رقابت نزدیک‌تر بشود مطمئناً به سود گیمرها خواهد بود و می‌ توانند از مزیت‌های بسیاری استفاده ببرند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *