به روزرسانی جدید اینستاگرام، در کنار چندین تغییر مهم برای تولید کنندگان محتوا، یک ویژگی جالب برای تمامی کاربران ارائه کرده که در آن، می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، برای ریلز و استوری‌ها، استیکر ساخت! قابلیتی که از هوش مصنوعی اختصاصی شرکت متا (Meta) استفاده می‌کند و احتمالا شروعی در به کار گیری گسترده این هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی متا باشد.

ساخت استیکر با هوش مصنوعی اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

ساخت استیکر با هوش مصنوعی قابلیت جدیدی است که برای استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام در نظر گرفته شده و همان طور که گفتیم، این قابلیت، از هوش مصنوعی شرکت متا بهره می‌برد. شما می‌توانید با استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای خود، این استیکرها را درست کنید. کافی‌ست برای این کار، عکس یا ویدیو مد نظر را از گالری انتخاب نمایید. البته یک سری استیکرهایی که کاربران می‌سازند در مخزن اینستاگرام باقی مانده و امکان استفاده از آن‌ها را هم خواهید داشت.

کاری که هوش مصنوعی مورد نظر انجام می‌دهد، بریدن بخشی از عکس یا ویدیو تنها با یک لمس ساده است شبیه به چیزی که در حال حاضر در بعضی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی مشاهده می‌کنید، با این تفاوت که در اینستاگرام، به صورت خودکار، خروجی به صورت استیکر در می‌آید. در حال حاضر اپل دقیقا چنین قابلیتی را برای iMessage در نظر گرفته است با یک سری تفاوت‌های جزیی که در نهایت، نتایجی مشابه را به همراه دارند.

وقتی شما عکسی را به اینستاگرام می‌دهید، هوش مصنوعی با آنالیز آن عکس، اشیا و افراد مختلف در آن را مشخص خواهد کرد و با شما با انتخاب سوژه مورد نظر، آن را از پس زمینه جدا می‌کنید. البته با توجه به این که امکان خطای هوش مصنوعی وجود دارد، ابزارهایی برای اصلاح این گونه اشتباهات نیز در نظر گرفته شده است. در نهایت هم، استیکر مورد نظر را می‌توانید در استوری و ریلز مورد استقاده قرار دهید.

ساخت استیکر با هوش مصنوعی اینستاگرام

برای دسترسی به این قابلیت، شما در بخش انتخاب استیکر، یک گزینه‌ی جدید به عنوان Create مشاهده می‌کنید که با زدن روی آن، به بخش ساخت استیکر خواهید رفت. وقتی برای اولین بار این گزینه را انتخاب می‌کنید، پیغامی برای شما به نمایش در می‌آید که باید روی Try it بزنید.

در این جا شما باید عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بسته به حجم فایل انتخابی، مدتی طول می‌کشد تا عکس یا ویدیو آپلود شود. سپس بعد از آنالیز هوش مصنوعی، سوژه‌ای که در صفحه شناخته شده نمایان خواهد شد. با لمس کردن آن را انتخاب کرده و اگر به درستی تمام بخشی که می‌خواهید انتخاب نشده است، آن را اصلاح نمایید.

در نهایت وقتی از نتیجه راضی بودید، روی Done می‌زنید. حالا با انتخاب Use Sticker می‌توانید از آن در استوری یا ریلز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تمامی استیکرهایی که درست می‌کنید، در اینستاگرام شما ذخیره می‌شود تا اگر دوباره خواستید از آن‌ها در استوری‌های دیگر یا ریلزهایی که می‌سازید، بهره ببرید، مجبور به ساخت دوباره آن‌ها نشوید.

یک نکته مهم دیگر که باید در نظر بگیرید این است که قابلیت جدید، با چیزی که پیش‌تر برای چت اینستاگرام به نام Emu  ارائه شده بود متفاوت است. Emu قابلیتی بود که در چت اینستاگرام، به شما امکان ساخت استیکر با هوش مصنوعی را می‌داد اما در آن قابلیت، هوش مصنوعی از متنی که برایش می‌نوشتید استفاده می‌کرد در حالی که برای استفاده از قابلیت جدید، حتما باید عکس را خود شما آپلود نمایید.

دیگر تغییرات اینستاگرام در نسخه جدید

اینستاگرام در پست بلاگ خود توضیحات مفصلی از تعداد زیادی فیلترهای رنگی که به تازگی به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده، داده است که همگی همچون دیگر امکانات اینستاگرام به صورت کاملا رایگان در دسترس افراد خواهد بود. 10 صدای جدید برای قابلیت تبدیل متن به گفتار انگلیسی، فونت‌های جدید و بعضی چیزهای ایچنیی نیز از دیگر موارد به روز رسانی جدید هستند.

همچنین، همان طور که در ابتدای نوشته گفتیم، قابلیت‌های جدیدی در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به آمار بهتر ریلزها، شیوه‌های پرداخت جدید، تخمین متفاوت درآمد تولیدکنندگان و چیزهایی از این دست اشاره کرد. با توجه به چند قابلیت جدید هوش مصنوعی که طی ماه‌های اخیر ارائه شده، مسلما در آینده از این دست امکانات را بیشتر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی شرکت متا مشاهده خواهیم کرد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *