راه‌های زیادی برای به اشتراک گذاری لینک از طریق نسخه اندروید مرورگر گوگل کروم وجود دارد. اما ساخت  QR Code می‌تواند در بسیاری از موارد کمک حال شما باشد. هم از این طریق می‌توانید کارهای شخصی خود را انجام دهید و هم این که در صورت نیاز، برای سایت یا فروشگاه خود، کد QR Code بسازید.

QR Code در واقع نوعی بارکد است که در آن‌ها می‌توان اطلاعات مختلفی از جمله لینک قرار داد تا با اسکن آن، فرد مورد نظر مستقیما به لینکی که در آن قرار داده شده منتقل شود.

بر روی ویندوز یا مک، روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما می‌توانید این کد‌ها را بسازید، اما بگذارید با استفاده از نسخه اندروید مرورگر کروم به شما یاد بدهیم که چطور این کار را انجام دهید. چون گوشی شما همیشه دم دستتان است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

قبل از شروع کار، باید چند قابلیت Flag یا همان پرچم را فعال کنیم. این را مد نظر داشته باشید که فعال کردن پرچم‌ها به هیچ وجه مشکلی برای مرورگر شما ایجاد نمی‌کند، اما این قابلیت‌ها آزمایشی هستند و به هر دلیلی ممکن است بعدا از مرورگر حذف شوند.

حالا مرورگر کروم را باز کنید و در آدرس بار، عبارت  chrome://flags را تایپ کرده و وارد آدرسی که در زیر نشان می‌دهیم، شوید.

سپس در بخش جستجو در برگه Chrome Flags ، گزینه‌ی Sharing Hub را وارد کرده و منوی کرکره‌ای زیر این گزینه را از Default به Enabled تغییر دهید.

قبل از این که مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید، این بار در بخش جستجو عبارت QR Code را وارد کرده و منو کرکره‌ای آن را نیز روی Enabled قرار دهید.

حالا روی Relaunch لمس کرده تا مرورگر بسته و دوباره باز شود و تغییراتی که انجام داده‌اید، روی آن اعمال گردد.

بعد از این که مرورگر بالا آمد، به آدرسی که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید رفته و با لمس آدرس بار، روی آیکون اشتراک گذاری که در زیر به شما نشان داده‌ایم لمس کنید.

همانطور که می‌بینید، شما به روش‌های مختلف می‌توانید این آدرس را به اشتراک بگذارید، اما برای کاری که مد نظر داریم باید گزینه‌ی QR Code را که به تازگی به این بخش اضافه کرده‌ایم، انتخاب نمایید.

بعد از لمس QR Code، کد مد نظر برایتان ساخته و روی صفحه به نمایش در می‌آید. حالا شما می‌توانید همین صفحه را دانلود کنید و برای دیگران بفرستید تا آن‌ها این کد را اسکن کرده و به لینکی که می‌خواهید، فرستاده شوند.

نکته جالب این که در همین صفحه شما یک گزینه‌ی اسکن هم در بالا می‌بینید. در مواقع لزوم می‌توانید از این مسیر بروید تا اسکنر داخلی کروم را باز کنید و از آن برای اسکن QR Code استفاده کنید.

این مسیر، ساده‌ترین روش برای ساخت QR Code در کروم است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *