اگر چه ساعت هوشمند اپل خیلی گران است اما نباید فراموش کرد که کم‌تر ساعتی در دنیا به پای کیفیت آن می‌رسد. شاید نزدیک‌ترین رقیب آن Galaxy Watch Active 2 محصول سامسونگ باشد که توانسته با کیفیتی عالی و امکاناتی فوق‌العاده بازار را معطوف خود کند. بر همین اساس ما قصد داریم در نوشته‌ی امروز، نگاهی اجمالی به این دو محصول انداخته و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی این دو ساعت به هیچ وجه شبیه به هم نیستند و اپل هنوز از فریم‌های مربعی خود استفاده می‌کند که در حاشیه گرد هستند در صورتی که ساعت سامسونگ گرد است و بیشتر شبیه به یک ساعت کلاسیک زیبا می‌ماند. شما می‌توانید ساعت سامسونگ را در اندازه‌ی ۴۴ میلی ‌متری با صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی یا ۴۰ میلی متری  با صفحه نمایش ۱٫۲ اینچی آن را سفارش دهید. دیگر انتخابی که دارید بدنه آلومینیوم و استیل است که اولی دست بند لاستیکی و دومی دستبند چرم دارد و هر کدام از بدنه‌ها رنگ‌های متفاوت دارند.

ساعت اپل نیز در دو سایت ۴۰ و  ۴۴ میلی متری و بدنه‌های آلومینیوم و استیل عرضه می‌شود و این محصول نیز رنگ بندی‌های متفاوت دارد. هر دو بدنه‌ای مقاوم در برابر آب تا ۵۰ متر را دارند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسخه ۴۴ میلی متری در محصول سامسونگ ۳۶۰ در ۳۶۰ و در محصول اپل ۳۶۸ در ۴۴۸ است.

امکانات

هر دوی این محصولات تمامی امکانات موجود در ساعت‌های دیگر از جمله امکانات ورزشی، مونیتور کردن ضربان قلب، شمارش قدم‌ها و … را دارند. اما سامسونگ توانسته در مدل جدید ساعت خود الکتروکاردیوگرام را اضافه کند که پیش از این در ساعت اپل دیده بودیم اما در هیچ ساعت دیگری تا به حال به کار گرفته نشده است. در بخش کاربری نیز سامسونگ حسگرهایی را به اطراف مونیتور اضافه کرده که شما می‌توانید با لمس گوشه‌های ساعت، همچون یک ساعت مکانیکی، گزینه‌های ساعت و منو را انتخاب کنید.

البته از طرفی Apple Watch 4 نیز چیزی به عنوان تاج دیجیتال دارد که تقریبا همین کار را انجام می‌دهد. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار خوب هر دوی این ساعت‌ها داشتن امکان اتصال سیم کارت است که کم‌تر در ساعت‌های گران و پرچم‌دار مشاهده می‌وشد که باعث می‌شود بتوانید به راحتی گوشی خود را در خانه گذاشته و تنها با ساعت بیرون بروید.

سیستم عامل و سخت افزار

Galaxy Watch Active 2 از سیستم عامل Tizen استفاده می‌کند در صورتی که همه می‌دانیم ساعت‌های اپل از watchOS بهره می‌برند. اینجا برگ برنده‌ی ساعت سامسونگ است چون شما تنها در صورتی می‌توانید از امکانات Apple Watch استفاده کنید که آیفون داشته باشید و این ساعت با گوشی‌های اندرویدی سازگار نیست در صورتی که Tizen به Galaxy Watch Active 2 این امکان را می‌دهد تا با برنامه‌های مختلف بر روی سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS همگام شود. این دو سیستم عامل در زمینه کاربری، هوش مصنوعی و چند چیز دیگر تفاوت‌های مهمی دارند که توضیح آن‌ها باید در مقاله‌ای جداگانه در باب سیستم‌ عامل‌های ساعت‌ها باشد.

از نظر سخت افزار  Galaxy Watch Active 2 دارای پردازشگر دو هسته‌ای Exynos 9110 با ۴ گیگ فضای داخلی و ۷۶۸ مگابایت یا ۱٫۵ گیگاباید رم است. Apple Watch 4 دارای پردازشگر دو هسته‌ای Apple S4 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و رم آن در مشخصات ساعت ذکر نشده. در مورد باتری نیز سامسونگ با باتری ۲۳۰ میلی آمپر یا ۳۴۰ میلی آمپر در دو مدل مختلف می‌تواند تا دو روز شارژ برای کارکرد به شما دهد در صورتی که ساعت اپل بدون ذکر مشخصات باتری، عمر باتری هنگام استفاده از ساعت را ۱۸ ساعت ذکر کرده است.

قیمت، ارزش خرید و نکات آخر

قیمت ساعت سامسونگ از ۲۷۹٫۹۹ دلار آغاز می‌شود و قیمت ساعت اپل از ۳۹۹ دلار. اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در خرید این ساعت‌ها نقش دارد، گوشی شماست. مسلما بسیاری از دارنده‌های گوشی اپل ترجیح می‌دهند ساعت اپل داشته باشند، اما امکان خرید ساعت سامسونگ نیز برایشان مهیاست ، اما دارندگان گوشی اندرویدی نمی‌توانند از ساعت‌های اپل استفاده کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *