سازندگان معمولا به واسطه‌ی قرارداد با سایت‌های مختلف برای مدتی محدود روی محصولات خود تخفیف می‌گذارند. اپ‌استور این تخفیف‌ها را نشان می‌دهد اما در آن راهی برای مشاهده‌ی مستقیم اپلیکیشن‌های تخفیف‌خورده وجود ندارد.

در گذشته امکان اضافه کردن اپلیکیشن‌ها به لیست‌آرزوها وجود داشت که این امکان نیز در iOS11 حذف شد و بنابراین کاربران نیازمند روش‌هایی جایگزین شدند. در این مطلب به معرفی شش روش برای آگاهی از اپلیکیشن‌های تخفیف‌خورده می‌پردازیم.

Ceceree

به وسیله‌ی این ابزار شما می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نظر خود در سیسستم عامل iOS و سیستم عامل مک را به لیست خود اضافه کرده تا از تخفیف‌های جدید آگاه شوید.

برای این کار کافیست که دکمه‌ی + را انتخاب کرده و پس از نوشتن نام اپلیکیشن، Enter را بزنید تا نتایج جستجو در اپ‌استور برای شما نشان داده‌شود.

بعد از یافتن برنامه‌ی مدنظر، گزینه‌ی Add را بزنید و پس از انتخاب تمام نرم‌افزارهای مورد نظر خود، Done را انتخاب کنید.

برای اطمینان از عدم از دست دادن اطلاعات مهم، به بخش Preferences و تب Notifications بروید تا تمامی اطلاعات مهم را انتخاب کنید.

Ceceree محدودیتی در تعداد لیست‌ها ندارد و امکان ساخت لیست‌های جداگانه برای موبایل و کامپیوتر نیز وجود دارد. برای ساخت لیست جدید New را انتخاب کنید و برای تغییر پلتفرم، Cmd + Shift + دکمه‌ی چپ یا راست را بفشارید.

از دیگر قابلیت‌های این ابزار، توانایی به اشتراک‌گذاری لیست‌ها توسط لینک مخصوص است تا دیگر افراد نیز بتوانند لیست شما را مشاهده کنند.

AppShopper

AppShopper یکی از بهترین مراجع برای نرم‌افزارهای اپل است و علاوه بر ساخت لیست، قابلیت جستجوی پیشرفته‌تر را نیز در خود جای داده‌است. یعنی برای مثال شما می‌توانید در میان اپ‌های اخیرا آپدیت شده و یا حتی بر اساس موضوع اپلیکیشن به جستجو بپردازید. پس از ساخت اکانت(به صورت رایگان) و یافتن اپلیکیشن مورد نظر، کافیست دکمه‌ی Wish را انتخاب کنید تا برنامه به لیست شما اضافه شود.

برای بررسی تنظیمات نیز روی نام خود کلیک کنید و تب Notifications را مشاهده کنید.

با کلیک بر روی هر نرم‌افزار شما به صفحه‌ی مخصوص آن که حاوی اطلاعات، تصاویر، نمره‌ها و تاریخ آپدیت‌ها است می‌روید و در این صفحه حتی امکان بررسی تخفیف‌های پیشین(به همراه تاریخشان) هم وجود دارد.

AppSliced

این ابزار نیز همانند AppShopper امکانات زیادی دارد که پیشنهاد اپلیکیشن بسته به سلیقه‌ی شما یکی از موارد آن است.

از فیلترهای قابل اعمال در صفحه‌ی جستجوی AppSliced می‌توان به پلتفرم، میزان محبوبیت، قیمت و موضوع اشاره کرد.

صفحه‌ی هر نرم‌افزار نیست همان اطلاعات AppShopper را به شما نشان می‌دهد که البته گزینه‌ی Like نیز به آن اضافه شده‌است که با انتخاب آن می‌توانید بر معرفی‌های AppSliced به شما تاثیر بگذارید. همچنین نگاه به بخش Recent Price Changes جهت اطلاع از میزان و مدت‌زمان تخفیف‌های پیشین خالی از لطف نیست.

همچنین در این سایت الگوریتمی جهت تشخیص بهترین زمان خرید گنچانده شده‌است که با توجه به تخفیف‌های پیشین به شما اعلام می‌کند که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید برنامه‌ی مدنظر است یا خیر.

در نوار جانبی نیز امکان مشاهده‌ی نرم‌افزارهای محبوب، لایک‌ها(و دیس‌لایک‌ها)، فعالیت دوستان(با امکان اضافه کردن دوستان از طریق مخاطبین گوشی) و بخش تنظیمات وجود دارد. ضمنا برای اطلاع از بهترین تخفیف‌ها به صفحه‌ی Top Alerts و Recommendations مراجعه کنید.

iOSnoops

این ابزار محصوص گوشی آیفون و آیپد ساخته شده‌است و به صورت روزانه بهترین نرم‌افزارهای موجود برای این دو پلتفرم را معرفی می‌کند.

شما می‌توانید پس از جستجو به دنبال اپلیکیشن مورد نظر، گزینه‌ی Deal Alert را انتخاب کنید تا در صورت اعمال تخفیف، ایمیلی برایتان ارسال شود. همچنین بازدید از صفحه‌ی توییتر iOSnoops و RSS آن خالی از لطف نیست.

IFTTT Applet for App Store

این قابلیت برای نرم‌افزارهای خاص و محدود بهتر عمل می‌کند و به شما قابلیت ایجاد ارتباط میان نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف را می‌دهد. پس از عضویت و ورود در سایت IFTTT، روی اسم خود کلیک کرده و New Applet‌ را انتخاب کنید. This را انتخاب کنید و سپس در بخش جستجو App Store را تایپ کنید و بعد Apple App Store را بزنید. در مرحله‌ی بعد App price dropped را وارد کرده و نهایتا نام یا آدرس اپلیکیشن را وارد کنید تا گزینه‌ی Create trigger برای شما فعال شود.

اکنون باید مشخص کنید که پس از تخفیف خوردن اپلیکیشن، IFTTT چه کاری انجام دهد. برای این کار کافیست روی That کلیک کرده و سپس روش اطلاع‌رسانی مورد نظر(مثل ایمیل یا نوتیفیکیشن) را انتخاب کنید.

حال Create action را بزنید و در آخرین مرحله اگر روش اطلاع‌رسانی دیگری را نیز در ذهن دارید به آن اضافه کنید.

ساخت لیست توییتر برای تخفیف‌ها

از نکات مثبت ساخت لیست در توییتر، عدم نیاز به فالو کردن اکانت‌های موجود در لیست و کاهش بی‌نظمی در تایم‌لاین است.

وارد توییتر شده و اکانت خود را انتخاب کنید. List را بزنید و از زیر منوی باز شده Create New List را انتخاب کنید. حال اسم لیست و توضیحات مورد نظر خود را اضافه کنید و سپس عمومی یا خصوصی بودن لیست را انتخاب کنید. نهایتا Save List را بزنید.

پس از ساخت لیست، نام اکانت را در بخش Find People پیدا و به لیست خود اضافه کنید. حال کافیست اکانت‌های زیر که به اعلام تخفیف‌ها می‌پردازند را به لیست خود اضافه کنید:

  • MDMDeals
  • AppDiscount8
  • TwoDollarTues
  • AppSanta
  • iOSnoops
  • appshopper

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *