اگر شما یک کاربر معمولی OneNote هستید، احتمالا با این ویژگی مزاحم مواجه شده‌اید که وقتی یک متنی را از وب‌سایت پیست می‌کنید OneNote به طور خودکار پیوند متن را نیز کپی می‌کند. البته این ویژگی دارای کاربردهایی برای کاربران نیز هست. برای نمونه وقتی یک تحقیقی انجام می‌دهید و می‌خواهید مطمئن شوید که تمام منابع ذکر شده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد.

با این حال اگر به درج خودکار لینک‌ها نیازی ندارید، خبر خوب این که غیرفعال کردن آن آسان است.

نحوه غیر فعال کردن OneNote از درج لینک‌های منبع

اگر از آخرین نسخه OneNote استفاده می‌کنید که برای ویندوز ۱۰ عرضه شده است، این ویژگی را نمی‌توان غیرفعال کرد. این تنظیمات فقط برای کاربران OneNote 2016 در دسترس است. نگران نباشید، شما همیشه می‌توانید OneNote 2016 را به صورت رایگان دانلود کنید. شما یک پیام مبنی بر اینکه قبلا OneNote روی دستگاه نصب کرده‌اید دریافت خواهید کرد. آن را نادیده گرفته و روی Other Download Options کلیک کنید. یک لینک دانلود رایگان به شما داده خواهد شد وقتی روی آن کلیک می‌کنید کادری باز می‌شود که شما باید انتخاب کنید فایل را ذخیره کند یا به صورت خودکار بسته به تنظیمات دانلود مرورگرتان، شروع به دانلود کند.

اکنون که شما از OneNote 2016 استفاده می‌کنید، می‌توانید هر بار لینک کردن سایت را وقتی متنی را کپی می‌کنید غیرفعال کنید. از مسیر زیر اقدام کنید:
* به File > Options > Advanced بروید.
* در برگه Editing، تیکه گزینه Include link to source when pasting from web را بردارید.
* روی OK کلیک کنید. حالا دیگر لینک‌های منبع نباید در اسناد OneNote شما گنجانده شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *