اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد ویژگی‌های یک فروشگاه‌ساز مناسب را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این یک فروشگاه‌ساز مناسب، بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید و درآمد خود را افزایش دهید.

استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چه فایده‌ای برای کسب‌وکارها دارد؟

چرا از فروشگاه‌ساز استفاده می‌کنیم؟ پاسخ به این سؤال بسیار آسان است: زیرا مزایای متعدد و متنوعی برای کسب‌وکارمان دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از فروشگاه‌ساز عبارت‌اند از:

  • با استفاده از فروشگاه‌ساز به‌راحتی و به سرعت می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را به راه بیندازید. بسیاری از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چنان ساده و سهل‌الاستفاده هستند که به کمک آن‌ها در اسرع وقت می‌توانید کار خود را شروع کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که توضیحات و مشخصات فروشگاهتان را وارد کنید، تصاویر محصولات را در قسمت تعیین شده قرار بدهید، توضیحات و قیمت را درج کنید و تنظیمات هزینه‌ها و پرداخت را انجام بدهید.
  • فروشگاهتان همیشه باز خواهد بود. یکی از عمده‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیکی و فروشگاه‌سازها این است که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که فروشگاهتان در تمام طول شبانه‌روز و در هر هفت روز هفته، آماده عرضه محصولات و خدمات مورد نظر باشد. در این حالت دیگر به خاطر موقعیت فیزیکی فروشگاه یا ساعت کاری کارکنانتان محدودیت ندارید و از آنجایی که تقریباً همه چیز به طور خودکار انجام می‌شود، لازم نیست که در همه حال فروشگاه خود را زیر نظر داشته باشید.
  • می‌توانید محصولاتتان را به هر کسی و در هر مکانی عرضه کنید. همان‌طور که فروشگاه شما در همه اوقات در دسترس است، با توجه به ماهیت اینترنت در دسترس همه مردم اقصی نقاط جهان نیز قرار دارد. در واقع، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و استفاده از یک فروشگاه‌ساز مطمئن یک بازار جهانی برای عرضه محصولاتتان خواهید داشت که هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
  • در وقت، هزینه‌ها و منابع صرفه جویی می‌کنید. با کمی دقت متوجه خواهید شد که هزینه‌های جاری، فشار و دردسرهای یک فروشگاه اینترنتی که از یک فروشگاه‌ساز کارآمد استفاده کرده باشد به مراتب از فروشگاه‌های فیزیکی یا خرده فروشی از طریق شبکه‌های اجتماعی کمتر است.
  • محدودیتی در تعداد فروش ندارید. برخلاف فروشگاه‌های سنتی که برای نمایش همه محصولات خود با محدودیت فضا مواجه هستند، فروشگاه‌های آنلاینی که از فروشگاه‌سازها و قالب‌های مناسب استفاده می‌کنند هیچ محدودیتی در تعداد محصولاتی که می‌توانند در ویترین مجازی خود قرار بدهند و بفروشند ندارند.
  • پرداخت آنلاین و ارسال آسان. پردازش و تأیید پرداخت در فروشگاه‌سازهای اینترنتی به طور خودکار انجام می‌شود. درصورتی‌که همه چیز به ‌درستی انجام شده باشد، مشتری نیز فرآیند آسان‌تر و امن‌تری را تجربه خواهد کرد. به علاوه، معمولاً با استفاده از خدمات شرکت‌های پستی می‌توان زمان تقریبی تحویل را نیز برای خریدار مشخص کرد تا نیازی به حضور دائم وی در مکان تحویل نباشد.
  • چند نکته برای جلب رضایت مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی – بخش اول

  • ابزارهای بازاریابی و سئو. اغلب فروشگاه‌سازها –یا به طور پیش فرض و یا با استفاده از افزونه‌هایی که غالباً رایگان هستند- به ابزارهای بازاریابی و مخصوصاً سئو نیز مجهز شده‌اند. از این طریق رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی طبیعی کسب می‌کنید و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد. به علاوه، ابزارهای تحلیلی (Analytics) و آماری نیز جزئی از اجزای مهم فروشگاه‌سازها هستند که با استفاده از اطلاعات آن‌ها می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری را به راه بیندازید، درباره پیشنهادهای ویژه تصمیم بگیرید و برای ترکیب محصولات یا تبلیغ برنامه‌ریزی کنید.
  • ارائه خدمات بهتر به مشتریان. نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز ابزار لازم برای فراهم آوردن بهترین تجربه خرید برای مشتریانتان را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ از راحتی در انتخاب محصولات گرفته تا سهولت انجام سفارش و پرداخت و تحویل کالا، همه چیز تا جایی که امکان دارد ساده و کارآمد است تا تجربه‌ای مطابق با انتظار مشتری یا فراتر از آن برای وی رقم زده شود.
  • روش‌های ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با کسب‌وکار آنلاین – بخش اول
  • گوگل آنالیتیکس چگونه کار می‌کند؟

مزایای استفاده از فروشگاه‌سازها محدود به موارد بالا نیست، اما آنچه که ذکر شد برای درک اهمیت و مزایای رقابتی استفاده از این ابزارها در کسب‌وکارهای آنلاین کفایت می‌کند.

نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چه ویژگی‌های برجسته‌ای دارند؟

برای اینکه یک نرم‌افزار فروشگاه‌ساز بتواند هدف از وجود خود را محقق کند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی مجهز می‌شود که همگی آن‌ها در نهایت پشتوانه‌ای برای بهبود فرآیند فروش اینترنتی خواهند بود. از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های عمده فروشگاه‌سازها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی تکنیک‌های افزایش قیمت بدون از دست رفتن مشتری ـ بخش اول
  • اتوماسیون یا خودکارسازی: بسیاری از بخش‌های فرآیند خرید و از جمله، روند محاسبه مالیات و هزینه‌های ارسال به صورت خودکار انجام می‌شود تا کارآمدی و سرعت عمل فروشگاه افزایش پیدا کند.
  • امکان راه‌اندازی وب‌سایت: اگر قبلاً وب‌سایتی نداشته‌اید، با استفاده از امکانات، قالب‌ها و افزونه‌های نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز می‌توانید از صفر تا صد وب‌سایت خود را بسازید.
  • پایگاه اطلاعاتی متمرکز: با استفاده از یک فروشگاه‌ساز، یک مکان متمرکز برای ذخیره سازی، دسترسی و دریافت اطلاعات محصولات، داده‌های مشتریان، تراکنش‌های حسابداری، فهرست کالاها، تاریخچه و آمار بازدیدها و وضعیت پرداخت و ارسال را در اختیار خواهید داشت.
  • قابلیت جستجو: جستجو یکی از قابلیت‌های مهم فروشگاه‌سازهاست که امکان جستجوی سفارشی برای پیدا کردن مناسب‌ترین محصولات یا اقلام را برای کاربر فراهم می‌کند.

چقدر باید برای استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز هزینه کنیم؟

چنانچه می‌خواهید نرم‌افزار فروشگاه‌ساز را به صورت محلی بر روی هاست خودتان نصب کنید می‌توانید از گزینه‌های معروفی که به رایگان در دسترس عموم قرار دارند استفاده کنید و فقط برای خرید قالب‌ها و افزونه‌های اضافی هزینه کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *