کروم در هر پلت‌فرمی بازار مرورگرهای اینترنتی را از آن خود کرده و با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، این موضوع کاملا قابل درک است. کروم به سبک راحت و سریع اجرا شدن شهرت دارد و خیلی‌ها اعتقاد دارند که از فایرفاکس و سافاری بهتر است. با این وجود شاید این اوضاع در مک متفاوت باشد، به همین خاطر مقایسه‌ای داریم بین کروم و مرورگر پیش فرض مک تا به نتیجه‌ی درست برسیم.

کروم باتری مک بوک شما را خالی می‌کند

باتری مک بوک‌های اپل، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این لپتاپ‌ها هستند که با وجود سیستم عامل مک، عمر آن‌ها بسیار بهتر از رقبایشان است. با این حال وقتی شما از مرورگر کروم به جای سافاری استفاده می‌کنید، خواهید دید که استفاده از این باتری به اندازه‌ی زیادی افزایش پیدا کرده و این مشکلی بزرگ برای مرورگر مورد استفاده شما خواهد بود.

کروم مسیر خودش را ادامه می‌دهد

بر خلاف مرورگر سافاری، قابلیت‌های کروم بر اساس راهبرد خود برنامه و یا سیستم عامل ChromeOS در نظر گرفته شده به جای اینکه در مک در راستای macOS باشد. این به یک پارچگی برنامه‌های در مک آسیب می‌زند و مشکلاتی را در استفاده به وجود می‌آورد.

افزونه‌های کروم بهایی برای شما خواهند داشت

 

در زمینه افزونه‌ها، کروم هیچ رقیبی ندارد و با داشتن یک مجموعه‌ی بسیار بزرگ از افزونه‌های مختلف، سرآمد تمام مرورگرهاست. اما این افزونه‌ها به شدت بر روی استفاده از CPU تاثیر دارد و منابع دستگاه از جمله باتری را بیشتر به تاراج می‌برند. به این ترتیب است که باید گفت افزونه‌های کروم بهای نسبتا بالایی برای استفاده دارند، هر چند همه به رایگان عرضه می‌شوند.

گوگل مراقب شما هست!

اگر چه در بسیاری از موارد گوگل و اپل کارهایی همسان انجام می‌دهند، اما در زمینه تبلیغات، گوگل خود یک کمپانی بزرگ است. پس می‌توان اینطور در نظر گرفته که از نظر گوگل شما یک مشتری نیستید، بلکه خود کالایی هستید که می‌تواند برای گوگل سودمند باشد. به همین خاطر برای نمایش تبلیغات به صورت هدفمند، فعالیت‌های شما در هنگام مرور بر روی اینترنت رصد می‌شود.

اپل کم‌تر مراقب شماست!

اپل بیشتر علاقه دارد تا کالاهایش را به شما بفروشد و اگر برنامه‌ای رایگان دارد، در راستای فروش سخت افزارش ساخته شده است. همین مدل متفاوت داد و ستد باعث می‌شود تا بحث امنیت و حریم خصوصی در محصولات اپل بیشتر جدی گرفته می‌شود.

سافاری مرورگری بسیار خوب است

اگر چه برای مدت‌ها این مسئله که مرورگر سافاری به اندازه کروم خوب است، صادف نبود، اما امروزه و در نسخه‌های جدید سافاری، این مرورگر به خوبی رشد کرده و جایگاهی عالی برای خود دست و پا کرده است. حتی کاربران سیستم عامل ویندوز نیز بد نیست که فرصتی به این مرورگر دهند و از قابلیت‌های جذابش بهره ببرند. کاربران مک نیز با توجه به هم راستا بودن این برنامه با سیستم عامل اختصاصی اپل، حتما برای مدتی از آن استفاده کنند و اگر هنوز راضی به ادامه‌ی کار نبودند، به سراغ کروم بروند.

حالت خواندن بسیار عالی سافاری

اگر هنگام خواندن مطالب از فونت‌های متفاوت و سخت، تبلیغ‌های مزاحم و چیزهایی از این دست ناراحتید، باید گفت که سافاری تمام آن‌ها را از سر راحتان بر می‌دارد تا در حالت خواندن، تمام حواس شما به مطلبی که می‌خوانید جمع شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *