به نظر می‌رسد، این روزها همه چیز با اکانت‌های ماهانه فعال است. مهم نیست بحث فیلم و سریال باشد یا بخواهید موسیقی گوش کنید یا حتی بازی نمایید. Google Play Pass نیز سرویسی دیگر است که به این جمع بزرگ و متعدد اضافه شده و قرار است با یک هزینه‌ی ماهانه دسترسی شما را به چندین اپلیکیشن و بازی را مجاز خواهد کرد و دیگر نیاز نیست که برای هر کدام از آن‌ها، پولی جداگانه پرداخت نمایید. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به Google Play Pass بندازیم.

Google Play Pass چطور کار می‌کند؟

درست مثل دیگر سرویس‌های اینچنینی که قبلا دیده‌اید. Google Play Pass نیز به سادگی یک اشتراک ماهانه است و به محض این که این اشتراک را برای اکانت گوگل خود فعال کنید، دسترسی شما به برنامه‌ها و بازی‌های مختلف باز خواهد شد. یک جورهایی شبیه به نتفیلیکس برای بازی و برنامه یا سیستم جدید اپل برای بازی‌ها که البته گویا تعداد بیشتری بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید این اکانت را به صورت ماهانه یا سالانه خریداری نمایید.

البته Google Play Pass یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن این است که تنها لیستی از بازی‌ها و برنامه‌ها را شامل نشده و در بعضی موارد خریدهای درون برنامه‌ای را برای شما باز می‌کند، گاهی تبلیغات درون بعضی برنامه‌ها و بازی‌ها را بر می‌دارد و البته بعضی مواقع نیز مثل دیگر سرویس‌ها، عناوین پولی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیارتان می‌گذارد.

چند برنامه و بازی درون Google Play Pass گنجانده شده است؟

با این که از شروع به کار Google Play Pass خیلی نمی‌گذارد، اما لیست برنامه‌ها و بازی‌های این سرویس به سرعت در حال رشد بوده و صدها عنوان در آن وجود دارد که بیشتران بازی‌هایی هستند که بدون پرداخت پول می‌توانید آن‌ها را بازی کنید و همچنین از محتوایی که با خرید درون برنامه‌ای تنها برایتان باز می‌شد نیز می‌توانید استفاده کنید.

شما حتی بدون خریدن Google Play Pass نیز می‌توانید لیست بازی‌ها و برنامه‌ها را در این سرویس مشاهده کنید. کافی است به پلی استور بروید و در بخش Play Pass روی Explore بزنید تا به صفحه‌ی Google Play Pass بروید.

اگر سرویس Google Play Pass را کنسل کنید، چه خواهد شد؟

با توجه به این که Google Play Pass یک سرویس اشتراکی است به محض این که آن را کنسل کنید یا دیگر تمدیدش نکنید، دسترسی شما به تمامی بازی‌ها و برنامه‌هایی که از این طریق نصب کرده بودید، بسته خواهد شد.

اشتراک Google Play Pass چقدر قیمت دارد؟

گوگل دو حالت برای خرید Play Pass در نظر گرفته است که یکی به صورت ماهیانه و با قیمت 4.99 دلار بوده و دیگری به صورت سالیانه و با قیمت 29.99 دلار است. همچنین آن‌هایی که اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند و یا از قبل وارد کرده باشند، می‌توانند از یک ماه اکانت رایگانی که گوگل در اختیارشان می‌گذارد، بهره ببرند.

چطور در Google Play Pass‌ ثبت نام کنید؟

ابتدا در اندروید با اکانتی که مد نظر دارید ورود کنید و سپس به پلی استور بروید. بعد از این که برنامه برایتان باز شد از سمت راست بالای صفحه روی آواتار خود لمس کنید.

حالا روی Play Pass لمس نمایید.

حالا روی دکمه سبز رنگ Get Started بزنید تا اکانت ماهانه بخرید. اگر می‌خواهید اشتراک سالانه را بخرید باید روی نوشته سبز رنگ در زیر آن لمس کنید.

اگر این اولین ماه شما باشد، گوگل به شما یک اکانت یک ماهه رایگان خواهد داد. اگر نه که شیوه‌ی پرداخت خود را معین کنید و Subscribe را انتخاب کنید تا در نهایت به صفحه پرداخت بروید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *