این باور که دستگاه‌های مک، در مقابل ویروس‌ و دیگر بدافزارها کاملا ایمن هستند، کلا اشتباه است. سیستم عامل مک نیز نیاز به آنتی ویروس یا دیگر برنامه‌های امنیتی دارد تا مطمئن شوید، هیچ بدافزاری از منابع مختلف، روی دستگاه شما قرار نمی‌گیرد.

آنتی ویروس‌های مختلفی به صورت رایگان و پولی برای مک عرضه شده و کیفیت آن‌ها نیز طی سال‌های فعالیتشان، متفاوت بوده است. در حال حاضر، این 5 آنتی ویروس که در مقاله‌مان به آن‌ها می‌پردازیم، بهترین‌ها به شمار می‌آیند و پیشنهاد می‌کنیم، یکی از آن‌ها را روی دستگاه خود نصب نمایید.

CleanMyMac X by MacPaw

برنامه CleanMyMac X تمامی فایل‌های بدرد‌نخور macOS را حذف می‌کند. فایل‌هایی مانند کش‌های منقضی شده، دانلود‌هایی که متوقف شده‌اند، لاگ‌های غیرضروری سیستم و یا حتی زبان‌هایی که در برنامه‌های مختلف کاربرد ندارد. شما می‌توانید به راحتی فایل‌های غیرضروری برنامه iTunes، ایمیل‌ها، تصاویر و یا بسیاری از فایل‌های حجیمی که در سیستم شما مخفی شده است را به راحتی حذف نمایید. به کمک ابزار‌های موجود در برنامه CleanMyMac X در عرض چند ثانیه فضای زیادی را به مک خود بازگردانید.

ویروس‌های مختلفی بر روی مک شماست؟ اگر از برنامه CleanMyMac X استفاده کنید می‌توانید با تمامی حملات موجود بر روی مک خود مبارزه کنید. بد‌افزار‌ها، ویروس‌ها و … را به راحتی دفع کند و یک سیستم امن را برای خود بسازید. برنامه CleanMyMac X به صورت دوره‌ای، دیتابیس تشخیص بدافزار‌های خود را بروز می‌کند تا شما نگران حمله هیچ‌گونه ویروس مخربی بر روی سیستم خود نباشید.

Intego Internet Security X9

ابزار امنیتی Intego Internet Security X9 یک نرم افزار بی نظیر برای محافظت از مکینتاش در مقابل حملات بد افزار و باج افزار است که به اندازه سایر سرویس ها شناخته شده نیست. با این حال باید گفت که این ابزار به مدت ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و تجربه زیادی پشت پرده فعالیت آن وجود دارد. با نصب آن می توانید از سیستم عامل خود در مقابل اسکریپت های مخرب و تهدیدات مخصوص Mac محافظت کنید.

محافظت از فیشینگ و ایمیل به همراه افزایش ایمنی گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به سیستم عامل iOS به عنوان برخی از مهم ترین ویژگی های Intego Internet Security X9 شناخته می شوند. رابط کاربری اندکی نامرتب بوده، اما استفاده از آن ساده است و اسکن سیستم با سرعت خوبی انجام می شود. تاثیر پذیری منابع سخت افزاری هر چند کم نیست، اما سبب کندی محسوس سیستم عامل نمی شود.

Sophos Virus Removal Tool

نرم افزارهای امنیتی عرضه شده در بازار می توانند اکثریت ویروس های موجود در کامپیوترهای شما را شناسایی و حذف نمایند. اما شما مطمئن نیستید که آیا تمامی این فایل های مخرب حذف شده اند یا نه؟ برای حل این مشکل می توانید نرم افزار Sophos Virus Removal Tool را روی سیستم های خود نصب کنید و اطمینان حاصل نمایید که همه ویروس ها، بدافزارها، کرم ها و روت کیت ها شناسایی و حذف می شوند. این برنامه یک راه سریع و آسان برای خلاص شدن از شر این مشکلات می باشد.

بعد از دانلود و اجرای این نرم افزار تنها با کلیک بر روی دکمه اسکن حافظه رم را از وجود هر گونه فایل مخرب پاک کنید. محیط انعطاف پذیر برنامه به شما این امکان را می دهد تا در کنار دیگر ویروس یاب ها و برنامه های امنیتی و بدون کاهش سرعت سیستم از این ابزار استفاده نمایید و از سرقت اطلاعات جلوگیری کنید.

F-Secure Internet Security

F-Secure Internet Security یکی از برترین ضد ویروس های آنلاین می باشد. آنتی ویروس اف سکیور یکی از محصولات شرکت فنلاندی اف سکیور است. این محصول در حوزه بین الملل افتخارات بسیار زیاد و جوایز متعددی را کسب کرده است. F-Secure یکی از اولین بازیگران صنعت امنیت سایبری می باشد و سابقه طولانی و درخشانی در تولید محصولات امنیتی و آنتی ویروس های خانگی و آنتی ویروس های تحت شبکه دارد.

اف سکیور محصولات و خدمات مختلفی از قبیل مدیریت پسورد، آنتی ویروس، امنیت نقطه پایانی، F-Secure Rapid ، Sense F-Secure و … را تولید و ارائه می کند. محصولاتی که F-Secure در بازار ایران به صورت رسمی و توسط نماینده های رسمی خود ارائه می دهد عبارتند از آنتی ویروس اف سکیور، اینترنت سکیوریتی اف سکیور، موبایل سکیوریتی اف سکیور و آنتی ویروس تحت شبکه اف سکیور. محصولات اف سکیور در 6 سال اخیر همواره به عنوان قدرتمندترین آنتی ویروس سازمانی جهان معرفی شده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *