سیستم‌های فروشگاه‌ساز برخی از سیستم‌های تحت وب هستند که به کاربران مختلف کمک می‌کنند تا بدون هزینه‌های سنگین به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی و آن را مدیریت کنند. در دنیای وب فارسی نیز فروشگاه‌سازهای مختلفی وجود دارند که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی‌ شده یا توسط چنین افرادی از زبان‌های مختلفی به زبان فارسی ترجمه‌ شده‌اند. این سیستم‌های مدیریت فروشگاه به شما از فرآیند درج محتوای مربوط به محصول تا مرحله تحویل کالا به مشتری قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که تمامی این فرآیندها به سادگی صورت بگیرد و نیازی به دخالت نیروی انسانی در این فرآیندها نخواهد بود؛ اما ممکن است این سوال را بپرسید که کدام سیستم فروشگاه‌ساز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است؟ در مقاله قبلی به بررسی برخی از این معیارها پرداختیم که در این مقاله این موارد را تکمیل خواهیم کرد.

طراحی استاندارد و کدنویسی بهینه فروشگاه‌سازها برای موتورهای جستجو

طراحی فروشگاه‌سازها یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب آنها است. تیم توسعه‌دهنده و طراح یک فروشگاه‌ساز اینترنتی باید تجربه کافی در جهت طراحی آن را داشته باشند! حتی اگر قرار است فروشگاه‌ساز اختصاصی برای خود طراحی کنید، آن را به دست تیمی بسپارید که تجربه موفقی در زمینه طراحی فروشگاه‌ساز داشته باشند و در انتخاب چنین تیمی سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که یک نمونه‌کار از فروشگاه موفق را در رزومه خود داشته باشند.

بهینه‌ بودن یک فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه خود را در موتور جستجو در صدر نتایج گوگل ببینید که البته موارد دیگری نیز در بدست آوردن رتبه‌های مناسب بسیار مهم هستند. اگر قرار است فروشگاه اینترنتی شما در نتایج‌ اول گوگل نمایش داده شوند و از طریق گوگل ترافیک مناسبی دریافت کنید، سعی کنید یک فروشگاه‌ساز را انتخاب کنید که کدنویسی آن به صورت سبک و استاندارد صورت گرفته باشد تا بتوانید با انجام سایر فاکتورهای گوگل که در مقالات قبلی به بررسی تمامی این فاکتورهای پرداختیم، رتبه سایت خود را افزایش دهید و به صورت کاملا رایگان از موتورهای جستجو ترافیک مناسبی دریافت کنید.

همچنین سبک بودن یک فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا در هنگام انجام عملیات مدیریتی در سایت خود در انتظار عملکرد آن سیستم نباشید و تمامی فرآیندها در کمترین زمان ممکن صورت بگیرند.

قابلیت اتصال به سایر سرویس‌ها و ابزارهای آنلاین

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای این است که قابلیت اتصال به سایر سیستم‌ها و سرویس‌دهنده‌ها نظیر گوگل را داشته باشد! استفاده از ابزارهای آنالیزی در فروشگاه‌های آنلاین بسیار مهم است و این قابلیت باید در فروشگاه‌ساز شما وجود داشته باشد. یک مثال ساده و قابل فهم برای این مورد، درگاه‌های پرداخت ایرانی هستند که تنها برخی از فروشگاه‌سازها قابلیت اتصال به درگاه‌های پرداخت را دارند و این موضوع را باید در نظر بگیرید که اگر فروشگاه‌ساز شما از درگاه پرداخت ایرانی پشتیبانی نکند، باید با استفاده از توابع آن سرویس‌دهنده پرداخت ماژول اختصاصی طراحی کنید که بازهم هزینه‌‌های سنگینی را برای شما در بر خواهد داشت.

وجود پشتیبانی مناسب برای آن سیستم فروشگاه‌ساز

پشتیبانی از پلتفرم‌های فروشگاهی یکی از مهم‌ترین مواردی است که اگر برای شما مشکلی بوجود بیاید می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. پشتیبانی سیستم‌های مختلف از طریق توسعه‌دهنده اصلی، توسعه‌دهندگان و مخاطبان آن سیستم، مارکت‌های مرتبط با آن سیستم، افراد پشتیبان، انجمن‌های گفتگو و… صورت می‌گیرد که باید یک فروشگاه‌ساز مناسب را که تمامی این موارد را شامل بشود انتخاب کنید! انتخاب فروشگاه‌سازی که پشتیبانی مناسبی نداشته باشد، قطعا توسعه‌دهندگان کمی نیز برای آن سیستم فعالیت دارند و در هنگام نیاز به پشتیبانی با مشکلاتی زیادی مواجه خواهید بود.

  • پشتیبانی از طریق انجمن‌های گفتگو: یکی از راه‌های پشتیبانی سیستم‌های مختلف استفاده از انجمن‌های گفتگوی فعال در زمینه یک فروشگاه‌ساز است! در انجمن‌‌های گفتگو مخاطبان آن فروشگاه‌ساز و توسعه‌دهندگان آشنا با آن سیستم وجود دارند که در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال می‌توانید از آنها کمک بگیرید.
  • معرفی ۱۰ افزونه وردپرس مکمل برای انجمن‌ساز BBpress
  • پشتیبانی از طریق مراجع آموزشی: وجود آموزش‌های مرتبط با یک سیستم پشتیبانی از دیگر موارد مهم در زمینه انتخاب فروشگاه‌ساز است! در مراجع آموزشی شما می‌توانید آموزش کار با آن سیستم را فرا بگیرید و همچنین چنین سایت‌هایی مشکلات رایج را بررسی می‌کنند که ممکن است در فرآیند مدیریت فروشگاه‌ با آن برخورد داشته باشید.
  • پشتیبانی از طریق وبسایت رسمی فروشگاه‌ساز: در وبسایت اصلی فروشگاه‌سازها معمولا امکاناتی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند مشکلات خود را بررسی کنند! همچنین اگر فروشگاه‌ساز شما تجاری باشد معمولا یک تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته در دسترس شما است تا بتوانید از آنها پشتیبانی بگیرید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در سایت اصلی توسعه‌دهندگان شما می‌توانید توابع اصلی مربوط به فروشگاه‌ساز خود را دریافت کنید و در صورت نیاز به طراحی یک ماژول یا قالب برای فروشگاه‌ساز خود به راحتی بتوانید از آن کمک بگیرید و سایت خود را توسعه دهید.
  • افزودن فایل توسط کاربران در انجمن‌ساز وردپرس با افزونه GD bbPress Attachments

استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بدون آنکه بخواهید در آن به صورت دستی دخالت داشته باشید، به کاربر ارائه کنید. ارائه محصول به کاربران به معنای مشاهده محصول توسط کاربر، پرداخت هزینه، دریافت اطلاعات و آدرس مشتریان، ثبت اطلاعات سفارش در بخش مدیریت و تحویل کالا به مشتریان است. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در انتخاب یک فروشگاه‌ساز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد پرداختیم و امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید بهترین سیستم فروشگاه‌ساز را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *