ویندوز به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم‌تان را تبدیل به یک نقطه‌ی اتصال بی‌سیم کنید. و همچنین اتصال سیمی یا بی‌سیم خود را با دیگر دستگاه‌های موجود به اشتراک بگذارید. اما نحوه‌ی تبدیل و اشتراک گذاری به ویندوز شما بستگی دارد. در این پست ما نحوه‌ی کار با ویندوز ۱۰ را به شما آموزش می‌دهیم.
اگر نمی‌توانید به کانال داخلی وای‌فای متصل شوید ناچارید که قابلیت هات‌استاپ استفاده کنید. این یک راه کاملا حفاظت شده انتقال وای‌فای با تنوع گزینه‌ها و یک رابط کاربری خوب است.
استفاده از اتصال هات‌اسپات واقعا فوق‌العاده است. اگر شما در یک هتل هستید و باید برای اتصال دستگاه هزینه بپردازید و یا در هواپیما هستید و می‌خواهید با لپ‌تاپ متصل شوید و یا هر موقعیت دیگری، بهترین راه برای شما ایجاد هات‌اسپات از طریق دستگاهتان است.

بهرحال در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از سیستم خود به عنوان یک نقطه‌ی اتصال وای‌فای و یا یک هموار کننده‌ی اتصال استفاده کنید. این یک قابلیت عالی و یک ابزار قدرتمند است، پس اگر به دنبال یک راه حل خوب هستید می‌توانید هات‌اسپات را رایگان امتحان کنید.

نسخه‌ی اولیه  این برنامه که در دل ویندوز جا گرفته، رایگان است اما خب مثل دیگر برنامه‌های داخلی امکانات نسبتا کمی دارد.

اشتراک‌گذاری نقطه‌ی اتصال بی‌سیم یا سیم‌کشی در ویندوز ۱۰

اگر شما ویندوز ۱۰ را با آپدیت سالیانه نصب کردید خوش‌شانس هستید. با این بروزرسانی، ویندوز اکنون یک سوئیچ واحد برای تبدیل هر کامپیوتر با Wi-Fi را به یک نقطه کانونی دارد و مهم نیست که آیا شما می‌خواهید اتصال به اینترنت را به اشتراک بگذارید یا خیر.
در اولین گام، تنظیمات را با استفاده از دکمه‌ی Windows+I روی کیبورد باز کنید و در تنظیمات اصلی روی Network & Internet”” کلیک کنید.

در صفحه شبکه و اینترنت، در سمت چپ، روی “Mobile hotspot” کلیک کنید.

در سمت راست، گزینه “اشتراک اینترنت من با سایر دستگاه ها” یعنی “Share my Internet connection with other devices” را روشن کنید. اگر می‌خواهید چیز دیگری جای اسم و رمز عبور بگذارید، روی دکمه “ویرایش” کلیک کنید.

در بخش ویرایش یا “Edit” هر اسم و رمز عبوری که مدنظر دارید را تایپ کنید و سپس روی گزینه تایید یا همان OK”” کلیک کنید.

و این تمام آن چیزی بود که باید در ویندوز ۱۰ انجام دهید. یکی از بهترین ویژگی‌های جدید در بروز رسانی سالیانه ویندوز ۱۰ است، اگرچه طرفداران کمی پیدا کرد.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *