همه ما با درگاه پرداخت اینترنتی آشنا هستیم و می دانیم که اگر قصد خرید اینترنتی را داشته باشیم، باید برای پردخت هزینه آن از درگاه بانکی مستقیم استفاده کنیم. در دغدغه ها و نگرانی های زیادی برای خرید اینترنتی وجود داشت اما در حال حاضر، با افزایش آگاهی مردم از نحوه خرید اینترنتی این مشکلات به حداقل رسیده است. در حال حاضر کاربران زیادی به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می دهند و قطعاً برای این کار، باید به صورت اینترنتی هم پرداخت خود را انجام دهند. اگر شما هم مدیریت یک سایت را برعهده دارید که می خواهید فروش اینترنتی داشته باشید، باید از درگاه پرداخت استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل درگاه پرداخت اینترنتی، انواع آن و در نهایت، مراحل دریافت آن بپردازیم.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی، به درگاه پرداختی گفته می شود که کاربران با استفاده از آن می توانند پرداخت های مربوط به خرید محصولات یا خدمات را بپردازند. در واقع، درگاه پرداخت واسط مالی بین یک کسب و کار و کاربران است که دیگر سختی های مربوط به پرداخت هزینه با استفاده از روش های نقدی یا کارت به کارت را از بین برده است. در حال حاضر، هر سایتی که محصول یا خدماتی برای ارائه به کاربران داشته باشد، به درگاه پرداخت نیاز دارد. درگاه پرداخت به کسب و کارها کمک می کند تا هزینه مربوط به ارائه خدمات یا محصولات خود را پیش از ارائه آن، از کاربر دریافت کنند و در همان لحظه یا حداقل در مدت زمان کوتاهی، هزینه آن را در کارت بانکی خود دریافت کنند.

اگر شما هم کسب و کاری دارید یا می خواهید یک کسب و کار آنلاین برای ارائه خدمات یا محصولات راه اندازی کنید، مهم ترین مسئله پس از خدمات یا محصولات داشتن یک درگاه بانکی است. تا زمانی که نتوانید درگاه بانکی داشته باشید، نمی توانید هزینه را به سادگی از کاربران دریافت کنید و با مشکلات زیادی مواجه می شوید. اگر هنوز هم نمی دانید که استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی چه مزایایی دارد، در این مقاله همراه ما باشید.

 چرا باید از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنیم؟

با وجود آن که این روز ها تمام کسب و کارها از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت هزینه محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند، هنوز هم تعداد کمی از کسب و کار ها وجود دارند که ترجیح می دهند هزینه محصولات یا خدمات خود را به صورت کارت به کارت یا حتی نقدی دریافت کنند. این در حالی است که شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی هزینه دریافتی را در کارت بانکی خود داشته باشید و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای دریافت هزینه از مشتری نداشته باشید. در این بخش می خواهیم به بررسی 4 مورد از مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بپردازیم تا راحت تر بتوانید از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید:

درگاه پرداخت

1. دریافت سریع و آنلاین درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت

اولین و مهم ترین مسئله برای درگاه پرداخت اینترنتی، دریافت سریع و آنلاین آن است. در حال حاضر دو روش برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد؛ مستقیم و غیر مستقیم! برای دریافت درگاه مستقیم مدت زمان کوتاهی نیاز است اما اگر بخواهید از درگاه پرداخت غیر مستقیم استفاده کنید، در کمتر از یک ساعت می توانید درگاه خود را فعال کنید. هر یک از آن ها مزایای خاص خود را دارند اما هر دوی آن ها به شما کمک می کنند تا هزینه خدمات و محصولات خود را در کمترین زمان ممکن از کاربران دریافت کنید.

2. پشتیبانی کامل کاربران در صورت بروز مشکل

اگر از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می کنید، لازم است بدانید که تمام پرداخت های شما با کمک سیستم بانکی شاپرک انجام می شود. این مسئله به این معنی است که اگر این سیستم بانکی با قطعی مواجه شود، دیگر امکان پرداخت وجود ندارد. البته در صورت بروز چنین مشکلاتی، تنها در عرض کمتر از چند ساعت مشکل آن رفع می شود و مجدداً می توانید از آن استفاده کنید. البته این مشکل ممکن است سالی یک بار هم اتفاق نیفتد اما مزیت آن، این است که برای رفع مشکل نیازی نیست شما اقدامی انجام دهید. همچنین در استفاده از درگاه پرداخت غیر مستقیم هم اگر مشکلی به وجود بیاید، تیم پشتیبانی سریعاً آن را برطرف می کند و جای نگرانی نیست.

3. تسویه حساب روزانه و سریع

اگر از درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم استفاده کنید، همان لحظه که هزینه پرداخت می شود، به کارت بانکی شما منتقل می شود. از طرفی، هنگام استفاده از درگاه های بانکی غیر مستقیم و واسط، معمولاً تسویه حساب به صورت روزانه است و با کسر مبلغ اندکی کارمزد، آن را به حساب شما واریز می کنند. البته همه درگاه های غیر مستقیم تسویه حساب روزانه ندارند و بعضی از آن ها، باید به صورت دستی درخواست تسویه حساب بزنید و 1 تا 3 روز بعد مبلغ درخواستی واریز می شود. بنابراین هنگام انتخاب درگاه غیر مستقیم، به این نکته توجه کنید که درگاه واسط مورد نظر، امکان تسویه حساب خودکار و روزانه را داشته باشد.

4. وجود پلاگین ها برای انواع سیستم مدیریت محتوا

در حال حاضر تمام درگاه های پرداخت غیر مستقیم، امکان استفاده در انواع CMS ها را دارند و به راحتی می توانید از آن در سایت خود استفاده کنید. درگاه های پرداخت مستقیم هم اکثر سیستم های مدیریت محتوا را پشتیبانی می کنند اما در صورت عدم وجود آن برای CMS مورد نظر شما، به راحتی می توانید با استفاده از مستندات آن درگاه پرداخت را برای سایت خود فعال کنید. البته اگر سیستم مدیریت محتوای شما اختصاصی است، پلاگین آن وجود ندارد و باید ماژول مربوط به آن را خودتان کدنویسی کنید که با توجه به وجود مستندات، هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *