چند روزی از دعوای حقوقی فورتنایت و شرکتهای بزرگ ارائه کننده سیستم عامل موبایل مثل اپل و گوگل می‌‌گذرد و این شرکت‌ها فورتنایت را از روی سرویس‌های اپ استور و گوگل پلی برداشته‌اند. اما همانطور که معلوم شد، اپیک (سازنده فورتنایت) نه تنها برای دادگاه خود را آماده کرده بود، بلکه نسخه خارج از گوگل پلی فورتنایت را نیز برای ارائه روی اندروید آماده کرده بود و حتی شما با کمی سعی می‌توانید این بازی را بدون اپ استور روی آیفون نیز بازی کنید.

خوشبختانه آزادی عمل کاربران در اندروید به بهتر شدن این کار کمک می‌کند و شما می‌توانید از سرویس‌های دیگر برای نصب برنامه روی اندروید استفاده کنید یا حتی فایل نصبی آن که به صورت APK است را روی گوشی اجرا کنید. البته دارندگان گوشی‌های سامسونگ خیلی راحت‌تر می‌توانند بازی‌ها را نصب کنند، اما ما در هر حال آموزشی ارائه می‌کنیم تا همه بتوانند بدون مشکل به بازی محبوب خود روی موبایل ادامه دهند و خیلی خود را قاطی دعواهای حقوقی شرکت‌های بزرگ نکنند.

نصب فورتنایت روی هر گوشی اندرویدی که می‌خواهید

شما می‌توانید فورتنایت را روی هر گوشی که از برنامه‌ی اپیک پشتیبانی می‌کند نصب کنید. برای این کار کافی است لانچر اپیک را نصب کرده و سپس بازی را دانلود نمایید. برای این کار به آدرس www.fortnite.com/android بروید و روی دکمه Epic کلیک کنید. برنامه‌ی Epic Games App که از این آدرس دانلود می‌کنید حجم کمی دارد و به سرعت دانلود می‌شود. بعد از این که کار دانلود به اتمام رسید، پنل نوتیفیکیشن‌ها را به پایین بکشید و روی فایل دانلودی لمس کنید یا از پوشه‌ی دانلود فایل APK  دانلود شده با نام Epic Games App را اجرا کنید.

اگر تا به حال برنامه‌های خارج از گوگل پلی را نصب نکرده باشید، مراحل بیشتری هستند که باید طی نمایید. به صورت پیش فرض اگر بخواهید برنامه‌ای خارج از گوگل پلی را نصب کنید، با ارور مواجه خواهید شد و باید دسترسی نصب برنامه خارج از آن پلتفرم را در تنظیمات بدهید. بعد از مشاهده ارور روی Settings  لمس کنید تا به تنظیمات مورد نظر شما جایی که باید دسترسی را بدهید برود. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، سوییج مربوط به Allow from this source را روشن کنید. گزینه‌های کلی با توجه به نسخه‌ی اندروید و همچنین برنامه‌ای که از آن دانلود می‌کنید، ممکن است متفاوت باشند. اما کلیت کار دقیقا به همین صورت است.

اما اگر گوشی شما اندروید 7 و قبل از آن است، شما باید در ارور داده شده روی Settings  لمس کنید که این بار به منوی Security  برده می‌شوید و گزینه‌ای که باید سوییچ آن را روشن کنید، Unknown Sources است. در واقع در اندرویدهای قدیمی‌تر، شما به طور کلی دسترسی به تمام برنامه‌ها می‌دادید که برنامه‌‌ای را نصب کنند اما در اندرویدهای جدید، هر کدام را به صورت جداگانه باید دسترسی بدهید. در نهایت پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را OK کنید.

حالا که همه‌ی کارها انجام شد، مراحل نصب آغاز می‌شود و شما می‌توانید روی Install لمس کنید. بعد از نصب برنامه اپیک، می‌توانید به سراغ فورتنایت رفته و نصب آن بازی را آغاز کنید. مراحل را در عکس‌های زیر می‌بینید و بازی نیز چیزی حدود 90 مگابایت در این مرحله دانلود خواهد داشت.

البته فکر نکنید با همین مقدار دانلود کار تمام شده، بلکه بعد از این که بازی برای اولین بار اجرا شد، مقدار زیادی اطلاعات باید دانلود کند و سپس بازی به صورت کامل اجرا می‌شود. پس مطمئن شید به اندازه کافی جای خالی روی دستگاه دارید.

نصب بازی بر روی گوشی‌های سامسونگ

با توجه به قراردادهای بین فورتنایت و سامسونگ و محتوای اختصاصی این بازی برای دارندگان گوشی‌های این برند کره‌ای، نصب بازی روی موبایل‌ها سامسونگ کمی ساده‌تر است، چون شما از گالکسی اپ استور استفاده می‌کنید. برای شروع دوباره به آدرس www.fortnite.com/android بروید و اقدام برای دانلود برنامه اپیک، این بار روی دکمه سامسونگ کلیک کنید. بعد از این کار به صفحه فورتنایت در گالکسی اپ استور رفته و از آن‌جا می‌توانید اقدام به دانلود نصاب بازی کنید.

بعد از این که نصاب دانلود شد، برنامه اجرا شده و شا روی گزینه‌ی Install لمس می‌کنید. برای نصب بازی پیغامی می‌آید که شما با زدن روی Allow نصب آن را تایید می‌کنید و مراحل به صورت خودکار انجام می‌شود.

بازی اجرا می‌شود و طبق معمول شروع به دانلود محتوای بازی خواهد کرد.

 

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *