اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد ویژگی‌های یک فروشگاه‌ساز مناسب را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این یک فروشگاه‌ساز مناسب، بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید و درآمد خود را افزایش دهید.

فروشگاه‌ساز در واقع سیستمی است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود و حجم کاری شما را کاهش می‌دهد، شما را به ابزارهای بازاریابی و تحلیلی مجهز می‌کند، ابعاد مختلف اداره کسب‌وکار را بر عهده می‌گیرد و به شما این فرصت را می‌دهد تا روی موارد مهم‌تری تمرکز کنید. بنابراین اگر تاکنون در فروش اینترنتی خود از فروشگاه‌ساز استفاده نکرده‌اید، همین امروز گزینه‌های مختلفی که در بالا ذکر شد را امتحان و یکی را انتخاب کنید و مطمئن باشید که خیلی زود تحولی که در کسب‌وکارتان ایجاد می‌شود را احساس خواهید کرد.

کدام ویژگی‌های را باید برای انتخاب سیستم فروشگاه‌ساز در نظر بگیریم؟

فرض کنید می‌خواهید یک بوتیک در نقطه‌ای از شهر راه بیندازید، چه فاکتورهایی برایتان اهمیت دارد؟ قطعاً فاکتورهایی نظیر این که در بهترین نقطه شهر باشد، ظاهر زیبا و جدیدی داشته باشد، در معرض رفت و آمد مشتری باشد، از نظر امکانات کامل باشد اهمیت زیادی دارد. داشتن همۀ این فاکتورها با هم عالی است. اما، تنها در صورتی که فاکتور هزینه را کنار گذاشته باشیم! هیچ کس از داشتن چنین فروشگاهی بدش نمی‌آید؛ اما هر کسی هم بودجۀ مورد نیاز آن را ندارد. پس مجبور می‌شود، قید بعضی از این فاکتورها را بزند و به کمتر قانع شود.  این مسئله مربوط به کسب و کارهای سنتی بود. در مورد کسب و کارهای اینترنتی مانند فروشگاه آنلاین موضوع کاملا متفاوت است. چرا که شما حتی با حداقل هزینه هم می‌توانید صاحب بهترین فروشگاه، با امکانات کامل شوید.

قبل از آن که بخواهیم به سراغ معیارهای کلی که یک فروشگاه‌ساز خوب را از بد جدا می‌کنند برویم، بگذارید به یک معیار بسیار مهم دیگر بپردازیم که چیزی نیست جز نیازها و خواسته‌های شما. برای انتخاب یک سیستم مناسب، شما حتماً باید بدانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. یعنی پاسخی برای این سوالات داشته باشید:

  • چه مقدار بودجه دارید؟
  • آیا می‌توانید وقت و انرژی پای سایت خود بگذارید؟
  • آیا قصد دارید از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید؟
  • قرار است چه تعداد محصولی در فروشگاه خود داشته باشید؟
  • چه امکاناتی در فروشگاه‌ساز خود مد نظرتان است؟

در کل، اگر پاسخ این سوال‌ها را داشته باشید، قطعاً تصمیم‌گیری نهایی برای شما ساده‌تر خواهد بود و انتخاب بهتری انجام خواهید داد.

احتمالاً مدتی درگیر انتخاب یک روش برای ساخت فروشگاه بوده‌اید. تا اینکه بالاخره استفاده از فروشگاه ساز را انتخاب کردید. اتفاقا هم تصمیم خوبی گرفته‌اید؛ چون با کمک فروشگاه ساز، بسیاری از درگیری‌ها و پیچیدگی‌های طراحی سایت را نخواهید داشت. الان هم احتمالا، گیج شده‌اید، که کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنید. البته نگران نباشید، گذراندن این مرحله از قبلی، راحت‌تر است. می‌دانید چگونه باید بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنید؟ کافی‌ست ویژگی‌ها و معیارهای یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای را بدانید. آن وقت است، که راحت می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم که می‌توانید به آن، به دید یک چک لیست نگاه کنید.

بهترین فروشگاه ساز چه ویژگی‌ها و معیارهایی باید داشته باشد؟

این ده معیاری که می‌خواهیم درباره آن‌ها صحبت کنیم، را تقریبا همۀ فروشگاه‌های حرفه‌ای و شناخته شده دارند. پس اولین گام شما برای رسیدن به آن‌ها این است، که سایت فروشگاهی شما هم این ویژگی‌ها را داشته باشد. اگر دیدید یک فروشگاه‌ساز همۀ این ویژگی‌ها را دارد، شک نکنید که همان بهترین گزینه برای شماست.

آسان بودن کار با فروشگاه‌ساز

وقتی بحث بر سر آسانی استفاده باشد، من همیشه یاد ماشین‌های لباسشویی یا کنترل تلویزیون میافتم که هر سال پیچیده‌ و پیچیده‌تر می‌شوند و دکمه‌های جدیدی به آنها اضافه می‌شود. دکمه‌هایی که من اصلاً ایده‌ای ندارم به چه کارم خواهند آمد. شما باید فروشگاه‌ساز خود را به نحوی انتخاب کنید که با مشکل من روبرو نشوید. یک فروشگاه‌ساز خوب باید ساده باشد و به راحتی بتوانید کار کردن با آن را یاد بگیرید. همه‌چیز باید در دسترس شما باشد و مدیریت به راحت‌ترین شکل، ممکن باشد. اصلا چرا فروشگاه ساز را انتخاب کرده‌اید؟ غیر از این است، که می‌خواستید دغدغه‌ها و پیچیدگی‌های طراحی سایت و کار با آن را نداشته باشید؟

با اینکه ساخت و مدیریت سایت با همۀ فروشگاه سازها تقریبا راحت است؛ اما طراحی و فضای آن‌ها کمی با هم متفاوت است. همین تفاوت، کار با بعضی از آن‌ها را مثل آب خوردن که هیچ؛ حتی لذت بخش هم کرده است. این موضوع را با ورود به پنل مدیریتی سایت کاملا متوجه می‌شوید. همه چیز واضح و مشخص سرجای خود قرار گرفته است؛ ویرایش با یک کلیک انجام می‌شود، جای عکس، نوشته، قیمت و… کاملاً مشخص است. خلاصه اینکه بدون نیاز به فردی دیگر، خودتان هم به‌راحتی از پس آن بر می‌آیید. از طرف دیگر، هیچ‌کس دوست ندارد منتظر بماند. نه خریدار شما دوست دارد منتظر بارگذاری کامل فروشگاه بماند، نه خود شما دوست دارید منتظر بالا آمدن صفحه مدیریت فروشگاه خود باشید. اشکالات یک سیستم را هم که دیگر اصلاً بحثش را نکنیم. دقیقاً برای همین است که عملکرد یک سیستم فروشگاه‌ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما با وجود در نظر گرفتن تمامی امکانات برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پس از مدتی متوجه می شوید که تعدادی از امکاناتی که می تواند در کار شما بسیار مفید باشد را در فروشگاه خود ندارید و باید هرچه سریعتر اقدام به راه اندازی چنین امکاناتی کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *