سیستم عامل ویندوز به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل بتوانید صفحه نمایش‌تان را ۹۰ درجه بچرخانید. اما چرا باید بخواهید این کار را بکنید؟ با این که بسیاری از مردم حتی درباره این ویژگی نمی‌دانند و یا نادیده‌اش می‌گیرند، اما می‌تواند در انجام امور، بسیار مفید و کارا واقع شود و راهی باشد برای به دست آوردن فضای بهتر در برنامه‌هایی که کارهای گرافیکی و ویرایشی انجام می‌دهند. به هر حال این ویژگی بسیار مفید خواهد بود اگر تنها به واسطه چرخش فیزیکی می‌توانید صفحه نمایش‌تان را ۹۰ درجه کنید. بنابراین اگر شما لپ‌تاپ با قابلیت چرخش صفحه دارید و یا صفحه نمایشی خارجی بر روی پایه دارید که قابلیت چرخش را برای شما فراهم می‌کند، این ویژگی می‌توانند باعث شگفتی شما شود. مخصوصا زمانی که از مانیتورهای چندگانه استفاده می‌کنید این قابلیت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

چگونه صفحه نمایش را در ویندوز بچرخانیم؟

فرقی نمی‌کند که از صفحه نمایش‌های چندگانه در ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید یا خیر. زیرا این قابلیت در تمام سیستم‌عامل‌های ویندوز با هر شرایطی گنجانده شده است. بنابراین اگر مایل هستید به هر دلیلی صفحه نمایش‌تان را بچرخانید از این روش استفاده کنید:

۱- اگر می‌خواهید جهت صفحه نمایش‌تان را تغییر دهید باید بر روی هر قسمت از صفحه نمایش که شد کلیک راست کرده و گزینه Display Settings را انتخاب کنید.

۲- در پنجره تنظیماتی که برایتان باز می‌شود، بررسی کنید که صفحه نمایش درست انتخاب شده باشد. شما می‌توانید این کار را با انتخاب صفحه نمایش شماره‌گذاری شده‌ای که می‌خواهید تغییر دهید و کلیک کردن بر روی دکمه Identify انجام دهید. بنابراین اگر تنها یک مانتیور در حال استفاده دارید لازم نیست اصلا در مورد این مرحله نگران باشید.

۳- بعد از این که مطمئن شدید صفحه نمایش درست را انتخاب کرده‌اید، به سمت پایین صفحه پیمایش کنید تا به گزینه Scale and layout برسید، سپس باید در زیر مجموعه گزینه Orientation، تنظیمات Portrait را از منوی کشویی انتخاب کنید.

۴- حالا با این تنظیماتی که تا اینجا انجام دادید باید صفحه نمایش شما به صورت عمودی به نمایش در بیاید. برای این که بتوانید همین تنیمات را نگه دارید باید بر روی گزینه Keep changes کلیک کنید تا حالت عمودی حفظ شود.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی که صفحه نمایش را به حالت عمودی می‌چرخانیم؟

ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید از دو یا چند صفحه نمایش خارجی برای نمایش تصویرتان استفاده کنید و برنامه‌ای هم داشته باشید که تصویر را در مانیتورهای جداگانه به صورت یک صفحه متصل به هم به نمایش در بیاورد، در این صورت چه کار خواهید کرد؟ بیایید به زمان‌هایی که ممکن است این ویژگی به کارتان بیاید نگاهی بیاندازیم.

  •  مثلا هنگام استفاده از برنامه اوت‌لوک و یا وقتی که می‌خواهید ایمیل مشتری‌های دیگر را بررسی کنید چرخش حالت نمایش به عمودی، به شما کمک می‌کند تا موارد بیشتری را در صندوق ورودی خود به صورت عمودی در دسترس داشته باشید.
  •  اگر یک طراح و ایده‌پرداز و یا اینفوگرافیک هستید که در ایلوستریتور و یا فتوشاپ صفحه‌‌های بزرگ ایجاد می‌کنید، چرخش نمایش صفحه به ۹۰ درجه باعث می‌شود تا بتوانید کل طرح را یک جا در اختیار داشته باشید. در این حالت می‌توانید متریال رفرنس را در صفحه نمایش دیگر نگه دارید.

Join the Conversation

27 Comments

  1. سلام
    بااستفاده از alt+ctrl و کلید های جهت کیبرد هم میشه این کارو انجام داد

  2. درود بر شما
    من سیستمم رو که به تلوزیون و مانیتور همزمان وصل میکنم تصویر در تلوزیون با چرخش 90 درجه ای پخش میشه البته در حالت dublicate

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *