برنامه‌ی ورد بخشی از بسته‌ی مایکروسافت آفیس است. بسته‌ای که می‌توانید آن را به صورت مجزا یا در قالب Microsoft 365 خریداری نمایید. فرمت فایل‌های ورد نیز با دیگر فایل‌های متنی متفاوت بوده و در نسخه‌های قدیمی Doc و در نسخه‌های جدید Docx است. به همین دلیل شما نمی‌توانید این فایل‌ها را با برنامه‌های دیگری باز کنید. اما آیا این گفته کاملا درست است؟

خیر، شما این امکان را دارید تا فایل‌های ورد را بدون این که روی دستگاه ورد نصب داشته باشید ببینید. در ادامه ما چند راه حل برای انجام این کار پیش پایتان می‌گذاریم:

نصب Word Mobile

Word Mobile
Word Mobile

اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، از فروشگاه مایکروسافت به رایگان برنامه‌ی Word Mobile را دانلود کنید. این برنامه در واقع نسخه موبایلی و سبک از ورد است و به شما این اجازه را می‌دهد تا به تماشای فایل و خواندنش بپردازید و نمی‌توانید آن را ویرایش کنید. اما این برنامه رایگان بوده و بدون دردسر نصب می‌شود و اگر تنها نیاز به خواندن فایل دارید، گزینه‌ای ایده‌آل و کم حجم است.

آپلود در Microsoft OneDrive

Microsoft OneDrive
Microsoft OneDrive

راهکار دیگر این است که شما فایلتان را در Microsoft OneDrive آپلود کنید. به این ترتیب وقتی با اکانت خود وارد این سرویس آنلاین می‌شوید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن تحت وب آفیس، فایل را باز کرده و آن را بخوانید و حتی به ویرایش آن بپردازید. نسخه وب این برنامه نیازی به خریداری نداشه، نصب هم نمی‌خواهد و روی مرورگر اجرا می‌شود.

استفاده از گوگل درایو

Google Drive
Google Drive

درست مثل حالتی که در قبل گفتیم، شما می‌توانید از سرویس گوگل نیز استفاده کنید. به این ترتیب که گوگل درایو را باز کرده و به برنامه‌ی گوگل داکس به خواندن و ویرایش آن بپردازید. کافی است فایل خود را از روی این سرویس به راحتی آپلود کرده تا خودکار در گوگل داکز باز شود.

نصب LibreOffice

LibreOffice
LibreOffice

اگر مشکلی با نصب یک برنامه رایگان ندارید، بهترین گزینه برای شما LibreOffice خواهد بود. این برنامه امکانات کاملی برای ویرایش فایل نیز در اختیارتان می‌گذارد و هم از فرمت Doc و هم Docx پشتیبانی می‌کند.

به طور کل روش‌های آنلاین دیگر و برنامه‌های متنوع‌تری نیز برای انجام این کار وجود دارد، اما به نظر این گزینه‌ها بهترین راه حل‌ها برای باز کردن فایل‌های ورد بدون این که مایکروسافت آفیس را نصب داشته باشید، هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *