یکی از راه‌های کسب‌ درآمد آنلاین، ایجاد سایت محتوایی و کسب‌ درآمد از بازدید و ترافیک سایت است. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های کسب‌ درآمد از سایت‌های محتوایی بپردازیم تا بتوانید با دید بازتری اقدام به ایجاد یک سایت آنلاین کنید.

درآمد به ازای هربار نمایش محتوای ویدیویی

نمایش محتوایی ویدیویی و کسب درآمد از آن یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد آنلاین است! در مقالات قبلی به بررسی برخی از مزیت‌های استفاده از یک شبکه اشتراک ویدیو به عنوان میزبان‌ ویدیوهای سایت پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه آن خواهیم پرداخت. در واقع استفاده از یوتیوب یا سایر رسانه‌هایی که برای شما درآمدی را حاصل می‌کند چندین مزیت بسیار عالی به همراه دارد که به بررسی ادامه این مزیت‌ها خواهیم پرداخت:

  • برندسازی و افزایش محبوبیت در میان نام کسب‌وکارها: یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که برای هر کسب‌وکاری (بخصوص در آغاز کسب‌وکار) مسئله برندسازی و شناخته‌شدن نام کسب‌وکار در میان کاربران است. در واقع هر کسب‌وکاری برای آن‌که بتواند موفق واقع شود، باید ابتدا نام خود را در میان کاربران شناخته‌تر کند! در ابتدای شروع هر کسب‌وکاری مسئله فروش یا ارائه خدمات کمتر از مسئله برندسازی اهمیت دارد و استفاده از ویدیو بهترین راه‌کار است! ویدیو باعث می‌شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را به بهترین شکل ممکن به کاربران ارائه کنید و تصویری از برند و مدیر کسب‌وکار در ذهن کاربران ایجاد کنید.
  • چرا برای برند تجاری خود به وبسایت نیاز داریم؟ – بخش اول

پس از تولید ویدیو مهم‌ترین مسئله نمایش ویدئو به تعداد زیادی از افراد است که شبکه‌های اشتراک ویدیو نظیر یوتیوب و آپارات یک بستر بسیار عالی هستند تا بتوانید ویدیوهای تولیدشده خود را در اختیار کاربران قرار دهید. با این‌کار به برندسازی خود کمک زیادی خواهید کرد و البته نباید تنها به تولید محتوای ویدیویی بپردازید. محتوای ویدیویی اهمیت بسیار زیادی دارد اما هنوز هم موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را برای محتوای متنی سایت‌ها بروزرسانی می‌کنند! در واقع اگر بخواهید در موتورهای جستجو حرفی برای گفتن داشته باشید، باید محتوای متنی خود را تقویت کنید تا بتوانید به رتبه‌های اول گوگل دست پیدا کنید. موتورهای جستجو نظیر گوگل و یاهو یک مورد بسیار مهم و جدانشدنی از کسب‌وکارهای آنلاین است و اگر نتوانید در این موتورهای جستجو به رتبه‌های اول برسید، ممکن است نتوانید فروش خوبی از خدمات یا محصولات خود را رقم بزنید.

کسب درآمد از طریق تبلیغات ریپورتاژ

مهم‌ترین مسئله برای کسب‌وکارها سایت آنها است؛ زیرا با استفاده از سایت آنها می‌توانند ترافیک خود را افزایش دهید، کاربران بیشتری جذب کنند، کاربران را به مشتری تبدیل کنند، خدمات یا محصولات خود را معرفی کنند و در نهایت محصولات خود را به مشتری ارائه کنند و از طریق بخش پشتیبانی به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ بدهند! بنابراین سایت یک ابزار بسیار جامع و کامل است که با استفاده از آن می‌توانید به بیشتر نیازهای خود و کاربران پاسخ بدهید!

آیا ابزار قدرتمند دیگری می‌شناسید که با آن تمامی این مراحل را انجام دهید؟ قطعا خیر! حال برای آن‌که سایت شما بتواند رتبه خوبی کسب کند، باید در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. یکی از روش‌های کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو معرفی شدن از طرف سایت‌های قدیمی‌تر و با رتبه‌های بهتر است که این مسئله سبب می‌شود تا سایت‌های جدید نیز در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. همین مسئله سبب پیدایش یک نوع تبلیغات به نام ریپورتاژ آگهی شد که با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را در سایت‌های بزرگ‌تر به همراه لینک و تصاویری از سایت خود منتشر کنید و گوگل به این مسئله اهمیت زیادی می‌دهد. یکی از روش‌های کسب‌ درآمد برای سایت‌هایی که رتبه خوبی دارند، ارائه ریپورتاژ به صورت تبلیغات است که در آن می‌توانید در ازای دریافت هزینه از کاربران، سایت آنها را به همراه چند لینک مستقیم از آن سایت با کلمه کلیدی دلخواه منتشر کنید.

ریپورتاژ آگهی سایت را با چه کلمات کلیدی بالا می‌آورد؟ شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید و جواب آن کاملا واضح است! در مطلب مربوط به ریپورتاژ تبلیغاتی، شما می‌توانید به کلمات کلیدی دلخواه خود در متن لینک بدهید و پس از مدتی در گوگل با این کلمات بالا خواهید آمد. البته مسائل بسیار زیاد دیگری در بالا آمدن سایت شما با کلمات کلیدی دلخواه اهمیت دارند اما دریافت لینک به صورت فالو از سایر سایت‌ها بسیار مهم است و ریپورتاژ تبلیغاتی کمک بسیار زیادی به سایت شما می‌کند. اگر می‌خواهید تاثیر ریپورتاژ تبلیغاتی زیاد باشد، باید محتوای مربوط به ریپورتاژ نیز جامع و کامل باشد و در اینصورت گوگل سایت شما را کمک زیادی می‌کند.

استفاده از سیستم همکاری در فروش (Affiliates Marketing)

فروشگاه‌های اینترنتی که محصولاتی برای فروش دارند، همواره به دنبال افزایش فروش محصولات خود با استفاده از راه‌کارهای متنوع هستند! در کسب‌وکارهای سنتی برای افزایش فروش محصولات باید در کنار تخفیف مناسب تبلیغات گسترده‌ای نیز انجام دهید تا بتوانید محصولات خود را کمی بیشتر بفروشید! اما در کسب‌وکارهای آنلاین حتما نباید تخفیف بدهید یا برای فروشگاه خود تبلیغات گسترده انجام دهید. هر مشتری با خرید از فروشگاه اینترنتی شما اطلاعاتش را در سایت ثبت می‌کند و همین اطلاعات برگ برنده فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های سنتی هستند!

در واقع با استفاده از روش‌های خلاقانه و حرفه‌ای شما می‌توانید بدون هزینه درآمد خود را افزایش دهید. Affiliates Marketing یکی از روش‌های بسیار عالی و حرفه‌ای از نظر بازاریابان حوزه کسب‌وکارهای‌ آنلاین است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید از کاربران خود برای افزایش فروش کمک بگیرید. در این سیستم شما یک لینک بازاریابی به مخاطبان این روش ارائه می‌کنید و آنها با درج در سایت‌های خود، صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی و… کاربران زیادی را به سایت شما منتقل می‌کنند. باتوجه به نوع کلی محصولات فروشگاه خود درصد کمیسیون و بازه زمانی برای آنها تعیین می‌کنید! به طور مثال اگر درصد کمیسیون شما، ۲۰ درصد باشد و بازه زمانی به ۲ ماه محدود باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

در اینصورت هر کاربری که با استفاده از لینک بازاریابان سایت شما وارد سایت شده باشند، تا مدت ۲ ماه هر خریدی که انجام می‌دهند بازاریاب موردنظر ۲۰ درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده است! یعنی اگر محصولی با مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان به فروش رسیده باشد، سهم بازاریاب شما ۲۰ درصد است و در پنل کاربری او اضافه می‌شود. در این روش شما هزینه تبلیغات نداده‌اید؛ تنها یک یا چند بازاریاب را در سایت خود فعال کرده‌اید که به افزایش فروش شما کمک می‌کنند. یکی از فروشگاه‌های بسیار بزرگ ایران دیجی‌کالا است که اخیرا سیستم بازاریابی و همکاری در فروش خود را فعال کرده است!

جالب است به برخی از اطلاعات که در بخش همکاری در فروش این سایت وجود دارد توجه کنید:

  • تا کنون بیش از ۲۱,۰۰۰ نفر در سیستم همکاری در فروش این فروشگاه عضو شده‌اند
  • تاکنون بیش از ۷,۰۰۰ سایت و صفحات مربوط به شبکه اجتماعی در سیستم این شرکت به ثبت رسیده است.
  • تاکنون بیش از ۲۵۰,۰۰۰ محصول از طریق بازاریابان به فروش رسیده است.

کسب درآمد از طریق ارسال ایمیل به اعضای خبرنامه

خبرنامه سایت یک بخش بسیار مهم سایت در امر ایمیل مارکتینگ به شمار می‌آید که با استفاده از آن می‌توانید به کاربران سایت خود به مناسبت‌های مختلف ایمیل ارسال کنید! به طور مثال می‌توانید آنها را از محصولات جدید یا تخفیف‌های مناسبتی خود آگاه کنید و لیست ایمیل‌هایی که با استفاده از سرویس خبرنامه از کاربران دریافت کرده‌اید بسیار ارزشمند هستند. استفاده از این لیست به عنوان تبلیغات ممکن است سبب از دست رفتن اعتماد کاربران و در نهایت لغو عضویت کاربران شود اما در هر حال یک روش تبلیغاتی به شمار می‌آید!

سایت‌های محتوایی معمولا بر روی جمع‌آوری ایمیل کاربران تمرکز بسیار زیادی دارند و با استفاده از این روش می‌توانند بازدهی سایت خود را چندین برابر کنند. شما می‌توانید به ازای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی با توجه به تعداد اعضای خبرنامه خود از افرادی که تمایل دارند، هزینه دریافت کنید و محصول، خدمات یا سایت آنها را با استفاده از ارسال ایمیل تبلیغ کنید. در این روش توجه زیادی داشته باشید که ایمیل‌های ارسالی شما سبب لغو عضویت کاربران نشود! زیرا در اینصورت رفته رفته لیست اعضای ایمیل شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و این مسئله تاثیر منفی بر روی کسب‌وکار شما خواهد داشت. بهترین کار این است که تنها جایگاه محدودی از ایمیل خود را به تبلیغات ایمیلی اختصاص دهید و آن تبلیغات هم بهتر از با کسب‌وکار شما مرتبط باشد تا بتواند برای کاربران مفید و موثر واقع شود.

کسب درآمد از طریق سایت‌های محتوایی یکی از روش‌های مرسوم است که از زمان ظهور اینترنت وجود داشته‌اند! روش‌های کسب‌ درآمد از چنین سایت‌هایی متفاوت هستند که در این مقاله به بررسی برخی از آنها پرداختیم و در مقاله بعدی نیز به تکمیل روش‌های کسب درآمد از سایت‌های محتوایی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *