شبکه‌های اجتماعی در کسب و کارهای امروز، نقشی اساسی ایفا می‌کنند و توییتر نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی، حتما باید از جاهایی باشد که شما محصولات یا خدمات خود را معرفی می‌کنید. اما برای این که بتوانید عملکرد بهتری در توییتر برای اکانت‌های کاری خود داشته باشید، بهتر است ۱۰ نکته‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم را حتما رعایت کنید.

  1. هدف‌های تجاری خود را از قبل معین کنید

از قدیم می‌گویند که وقت طلاست، پس بدون این که برنامه و هدفی داشته باشید، نپرید وسط توییتر و پست بگذارید. باید بتوانید ابتدا جواب “چرا”ی کاربران در مورد بخش‌های مختلف کسب و کار خود و همچنین چرایی فعالیت روی توییتر را جواب دهید. برای مثال هدف شما از داشتن اکانت کاری می‌تواند کشیدن کاربران به وبسایت، معرفی بهتر خدمات، پیدا کردن مشتریان وفادار و … باشد.

  1. زمان کافی برای نام کاربری و ظاهر پروفایل خود صرف کنید

اگر نام کاربری که در ذهن داشتید از قبل گرفته شده، هر چیز پیشنهادی توییتر را قبول نکنید، برای انتخاب نام کاربری مناسب که سر زبان‌ها بیفتد و راحت پیدا شود فکر کنید. همچنین ظاهر اکانت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتما باید برای عکس پروفایل و دیگر بخش‌های ظاهری اکانت، عکس‌های مناسب و کارهای گرافیکی درخور کسب و کار خود انتخاب نمایید.

  1. استاندارد بالایی برای محتوایی که روی اکانت قرار می‌دهید، در نظر بگیرید

۲۸۰ کاراکتر برای هر توییت، مطمئنا زیاد نیست و شما باید سعی کنید تا استاندارد بالایی از محتوای مفید را در این چهارچوب برای کاربران خود ارائه کنید تا بهتر بتوانید افراد را با اکانت درگیر کرده و کاری کنید همیشه به دیدن آن بیایند. حتما از هشتگ‌ها استفاده کنید اما تعداد آن‌ها را زیاد نکنید و حتی می‌توانید گاهی با تگ کردن افراد، به دیده شدن خود کمک کنید. از ریتوییت کردن یا همان بازنشر توییت‌های خوب دیگران هراسی نداشته باشید و همچنین تا جای ممکن در ریپلای‌های نیز به کاربران جواب دهید.

  1. اکانت خود را منحصر به فرد نگه دارید

سعی کنید با ارائه محتوای متفاوت، اکانتی منحصر به فرد برای کاربران خود بسازید. تا جای ممکن از ارائه‌ی محتوایی که برای دیگر شبکه‌های اجتماعی خود تدارک دیده‌اید، پرهیز کنید. هر شبکه اجتماعی محیط خود را داشته و محتوای متفاوتی را می‌طلبد و شما باید استراتژی خاص همان شبکه اجتماعی را برای ارائه مطلب داشته باشید.

  1. به صورت مرتب توییت کنید

هیچ گاه نگذارید از توییت‌هایتان زمان زیادی بگذرد و حداقل هر روز یک توییت را داشته باشید. در این بین همیشه باید زمانی را برای بازدید از اکانت‌های دیگر، جواب دادن ریپلای‌ها و دیگر موضوعات نیز بگذارید.

  1. تنها برای فروش از توییتر استفاده نکنید

همانطور که گفتیم، توییتر فضای متفاوتی نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد و عموما سیاست تنها فروش، جوابگوی شما برای رشد اکانتتان نخواهد بود. شما باید محتوای مفید منتشر کنید، با کاربران خود بده بستان داشته باشید و روابط مختلفی با آن‌ها ایجاد نمایید، زمینه سازی کنید و در این بین به ارائه محصولات و خدماتتان نیز بپردازید.

  1. از توییتر برای گوش دادن نیز استفاده کنید

توییتر تنها جایی برای حرف زدن نیست و شما می‌توانید با گوش دادن به مخاطبان خود، چیزهای زیادی یاد بگیرید. بعضی از چیزهایی که می‌توانید در این پروسه بفهمید، عبارتند از:

  • فهمیدن اوضاع رقیبان
  • دیدن بازخوردهایی که از محصولات یا خدمات شما ارائه می‌شود
  • ببینید که کاربران توییتر در مورد کسب و کارهایی که در حوضه‌ی شما هستند، چه قضاوتی دارند
  • کاربرانی که به صورت اختصاصی شما را تگ کرده‌اند را پیدا کنید و نظرات مثبت و منفی آن‌ها را جواب دهید
  • گفتگوهایی که در محور برند یا محصولات شما هستند را پیدا کرده و خود نیز نظراتتان را بگویید یا جواب کاربران را بدهید
  1. ایجاد ارتباط

موفقیت در توییتر با تعداد کاربرانی که جذب کرده‌اید، اندازه گیری نمی‌شود. شما باید یک رابطه‌ی خوب و وسیع با کاربران ایجاد کنید تا وفاداری آن‌ها به برندتان را بیشتر نمایید. کاربران مهم یا شبکه‌های مختلف را فالو کنید، در بعضی مباحثی که کلا به کسب و کار شما مرتبط نیست صحبت کنید، دیگران را لایک و ریتوییت کنید، از هشتگ‌های ترند استفاده نمایید و در مجموع فعالیتتان را همچون یک کاربر عادی ادامه دهید، نه یک ربات یا کارمند اداره.

  1. از دیگران یاد بگیرید

دیدن ایده‌های جذاب و استفاده از آن‌ها اصلا بد نیست، به شرط این که کپی صرف نباشد. ایده‌ها را دریابید و از آن‌ها برای خلق محتوای جذاب استفاده کنید.

  1. پیشرفت کنید و خود را با محیط وفق دهید

شاید راهی که امروز می‌روید، راه درستی باشد، اما همیشه اوضاع به این منوال نخواهد بود و باید در طی ماه‌ها و سال‌ها فعالیت روی توییت، همیشه خود را با شرایط وفق دهید. پس تغییرات را زیرنظر داشته، شرایط را به بهترین شکل درک کرده و محتوایی مناسب و به روز ارائه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *