فعالیت در توییتر هم برای اشخاص حقیقی و مخصوصا برای اشخاص حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه اجتماعی که با محدودیت‌هایی در تعداد کاراکترهای هر پست به شهرت رسید و حالا یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی حتی در کسب و کارهای بزرگ است. اما برای فعالیت در این شبکه اجتماعی، در همان ابتدا باید نکاتی را رعایت کنید که ما سعی می‌کنیم در ۷ گزینه آن‌ها را برایتان بازگو کنیم.

  1. انتخاب نام کاربری درست

اولین گام برای فعالیت در توییتر، ساختن اکانت و انتخاب نام کاربری است. نباید فراموش کنید که نام کاربری شما به خاطر شکل استفاده دیگر کاربران برای گنجاندن نامتان در پست‌های خود، بسیار اهمیت داشته و در نهایت بازگو کننده‌ی کسب و کار شما خواهد بود. نام کاربری در توییتر با پیشوند @ به کار برده می‌شود و برای مثال اکانت رسمی نینتندو شعبه اروپا به این شکل ساخته شده است: @NintendoUK .

  1. برای اکانت بیویی در خور کسب و کارتان بنویسید

اگر کسی مستقیما به پروفایل شما مراجعه کند، قبل از خواندن توییت‌ها، با خواندن بیو به چگونگی کسب و کار شما خواهد اندیشید. باید همیشه این را در نظر بگیرید که قبل از خواندن بیو شما از طرف کاربران، آن‌ها هیچ پیش‌زمینه‌ای در مورد کسب و کار شما ندارند. نکته دیگر این که محدودیت ۱۶۰ کاراکتری در نوشتن بیو نیز اعمال شده است، پس مختصر اما مفید بنویسید.

  1. عکس درستی برای پروفایل خود در نظر بگیرید

هیچ وقت از اهمیت عکس پروفایل غافل نشوید و هیچ وقت بدون این که عکسی داشته باشید، توییت نزنید. برای یک کسب و کار بسیار مهم است که اکانت رسمی‌اش حتما عکس درستی داشته باشد. عموما از لوگو به این عنوان استفاده می‌شود، اما طراحی یک کار مختص به پروفایل ارزش بیشتری دارد چون گاهی لوگوها به خوبی در پروفایل دده نمی‌شوند.

 

  1. در اولین توییت‌ها خود را معرفی کنید

ممکن است بعضی با این مورد خیلی موافق نباشند، اما بسیاری بهتر می‌دانند که توییت اول یا توییت‌های اول بهتر است توضیحاتی در مورد شما باشد و در واقع در آن‌ها باید خودتان را به دنبال‌کننده‌های احتمالی معرفی کنید. اما این مهم است که در لحن این توییت‌ها، کاربران پی ببرند که یک آدم واقعی با آن‌ها در حال صحبت است و همین احساس صمیمیت در بازخورد بهتر توییت‌های شما کمک شایانی می‌کند.

  1. نفرات مناسب برای دنبال کردن پیدا کنید

کسانی که روی اکانت توییتر خود دنبال می‌کنید، نشان دهنده شیوه‌ی فعالیت شما و قدم‌های نخست برای ساختن یک شبکه از کاربران است. برای مثال یک شرکت فناوری با دنبال کردن اکانت‌های مهم خبری در این حوضه می‌تواند قدم‌های اول را بردارد و یا این که کاربرانی که به زدن توییت‌های پرطرفدار در این حوضه معروفند را دنبال کند. کارمندان شرکت که در توییتر فعالیت دارند یا مدیران نیز گزینه‌های خوبی هستند.

  1. به دیگران بگویید که روی توییتر فعالیت دارید

قبل از هر کاری باید بدانید که جذب دنبال کننده در توییتر اصلا راحت نیست و حتی به نسبت دیگر شبکه‌های اجتماعی، توییر بسیار مسیر سخت‌تری دارد. پس اولین قدم برای بیشتر کردن این کاربران چیست؟ این که آغاز فعالیت خود را به دور و بری‌های خود و شبکه‌ی دوستان اینترنتی‌تان اطلاع دهید. ارسال ایمیل به لیست دوستان یا اعلام آن در محیط‌های گفتگو محور یکی از این گزینه‌ها به شمار می‌رود.

  1. ابزارهایی که نیاز دارید را دانلود کنید

به مرور بعد از چند توییت، بهتر است برای مدیریت بهتر ابتدا برنامه توییتر را روی موبایل نصب کنید تا در سفرها و یا مدتی که دور از کامپیوتر هستید به کاربران خود دسترسی داشته باشید. قدم بعد از آن استفاده از ابزارهایی همچون Hootsuite است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، توییت‌هایی را جلوتر نوشته و یک برنامه زمانی برای انتشارشان درست کنید تا توییت‌ها به صورت خودکار در زمان مناسب ارسال شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *