گسترش تجارت شما در سطح بین‌المللی یک راه عالی برای رشد و توسعه شرکت شما است. با این حال، تصمیم گیری برای ورود به بازارهای خارجی مستلزم اتخاذ چندین تصمیم و انجام اقداماتی است که حضور ارگانیک شما را تثبیت می‌کند. این مقاله شما را از طریق ۱۵ مرحله سئو راهنمایی می‌کند که بازارهای جدید را با موفقیت فتح کنید.

تصمیم به بین المللی شدن

این روزها سئو هر کسب و کاری را برای گسترش حضور خود در سطح بین‌المللی آسان کرده است. اگر یک فرصت عالی یا میزان ترافیک نسبتاً مناسبی از یک کشور خاص به سایت خود پیدا کردید، می‌تواند ارزشمند باشد که این بازار را با دقت بیشتری هدف قرار دهید. با این وجود، ورود به یک بازار جدید بدون تحقیقات اولیه محکم می‌تواند منجر به هدر رفتن زمان و منابع شود. برای جلوگیری از ورود کورکورانه به یک بازار، می‌توان از تحقیقات عمیق کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا برای کمک به روشن شدن پتانسیل بازار استفاده کرد.

۱. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلیدواژه محلی به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های مربوط به حجم جستجو و پتانسیل ترافیک عبارات جستجوی مرتبط با محصول یا خدمت خود را به زبان محلی بازارهای جدید جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال  Moz Keyword Explorer یک ابزار عالی برای این منظور است. به غیر از حجم جستجو، میزان سختی یک معیار کلیدی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا مشخص می‌کند که کلمات کلیدی شما در زبان‌ها و بازارهای مختلف چقدر رقابتی هستند.

توجه: به این واقعیت توجه داشته باشید که ترجمه یک به یک کلمات کلیدی همیشه کار نمی‌کند. کلمات می‌توانند معانی مختلفی در زبان‌های مختلف داشته باشند و در برخی بازارها، کلمات و عبارات متعدد را می‌توان به عنوان مترادف برای یک محصول یا خدمات استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از گوگل ترندز Google Trends برای مطالعه روندهای کلیدواژه محلی می تواند راهی عالی برای برجسته کردن مناطقی باشد که بیشترین علاقه را به محصول یا خدمات شما دارند. تجزیه و تحلیل سود در طول زمان و علاقه بر اساس منطقه یک راه سریع و خوب برای شناسایی روندها و پتانسیل در یک بازار است.

۲. تجزیه و تحلیل رقبا

بر اساس کلمات کلیدی مرتبط و پرس و جوهای برجسته شده در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید رقبای ارگانیک را در بازارهای جدید خود تعریف کنید. رقبای ارگانیک رقبای در رتبه‌بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای عبارات جستجوی هدف شما هستند. برخی از ابزارهای کلیدی بررسی SEO، مانند  Moz، یک نمای کلی از SERP های محلی برای درخواست‌های شما ارائه می‌دهند. بر اساس کلمات کلیدی مرتبط و پرس و جوهای برجسته شده در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید رقبای ارگانیک را در هر بازار تعریف کنید.

رقبای ارگانیک ممکن است در سطح بین‌المللی همپوشانی داشته باشند، اما ممکن است به طور قابل توجهی از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشند. این مورد ارزش بررسی این را دارد که رقبای اصلی ارگانیک شما در کدام کشورها حضور دارند، وب سایت آنها به کدام زبان در دسترس هستند و محتوای آنها چقدر با کیفیت است. زیرا به شما کمک می‌کند تعیین کنید کدام بازارها ارزش گسترش کسب وکار شما را دارند.

۳. پیکربندی وب سایت

برای بین المللی شدن مستلزم انطباق محتوای سایت با یک کشور است:

  • وب سایت چند منطقه ای، وب سایتی است که چندین کشور را هدف قرار می‌دهد.
  • یک وب سایت چند زبانه وب سایتی است که چندین زبان را هدف قرار می‌دهد.
  • وب سایت جهانی وب سایتی است که مخاطبان بین المللی را هدف قرار می‌دهد.

تعداد نسخه‌های مختلف وب سایت بستگی به مخاطبی دارد که می‌خواهید هدف قرار دهید. هدف‌گذاری کشور به این معنی است که شما می‌خواهید یک یا چند کشور خاص را هدف قرار دهید. در این مورد، یک نسخه وب سایت برای هر کشور مورد نیاز است. در حالی که هدف‌گذاری زبان به این معنی است که شما مخاطبانی را هدف قرار می‌دهید که به همان زبان صحبت می‌کنند. از این نظر، یک نسخه وب سایت به این زبان خاص مورد نیاز است.

۴. نام تجاری در مقابل نام محلی

نام دامنه شما می‌تواند نامی مرتبط با نام تجاری و شرکت شما یا نام محلی متناسب با بازار محلی باشد. برخی از شرکت‌ها انتخاب می‌کنند که نام دامنه خود را بومی‌سازی کنند. زیرا این کار به آنها اجازه می‌دهد که کلمات کلیدی مرتبط با بازار هدف را درج کنند.

۵. اولویت ساختار  URL

هدف‌گذاری جغرافیایی به معنای ارائه نسخه صحیح وب سایت شما به کاربران با توجه به موقعیت مکانی آنها است. در این زمینه، انتخاب ساختار URL بسیار مهم است، زیرا نشانه‌ای برای موتورهای جستجو و کاربران خواهد بود. در واقع هیچ تنظیم درست یا غلطی برای این ساختار وجود ندارد، زیرا هر یک از این ساختارهای URL دارای مزایا و معایب خود هستند. انتخاب ساختار باید با در نظر گرفتن بازارهایی که تصمیم دارید در آن نفوذ کنید، جایگاهی که در آن فعالیت می‌کنید و منابع موجود شما انجام شود.

۶. هدف‌گذاری بین المللی با کنسول جستجوی گوگل

برای ساختارهای URL با استفاده از gTLD، می‌توانید از گزارش هدف‌گیری بین‌المللی کنسول جستجو استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که وب ‌سایت شما بازدیدکنندگانی از یک کشور خاص را هدف قرار می‌دهد. این ویژگی سپس به عنوان یک اشاره محلی توسط گوگل استفاده خواهد شد. می‌توانید این گزارش را در بخش «ابزارها و گزارش‌های قدیمی» در Google Search Console پیدا کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، دامنه‌هایی که از ccTLD استفاده می‌کنند به طور پیش‌فرض دارای هدف جغرافیایی هستند.

به همین منظور در ادامه با بخش دوم این مقاله به مراحل دیگر سئو برای توسعه موفقیت‌آمیز آشنا خواهیم شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *