باید زمان و دقت کافی برای نوشتن مطالب صرف کنید و آن‌ها را برای سئو بهینه کرده تا در نهایت، به دیده شدن بهتر محتوا و سایت خود خود کمک کنید. موتورهای جستجو، شاخص‌های مخصوص به خود برای رتبه‌بندی کیفیت محتوا دارند و محتوایی که شما منتشر می‌کند، باید در راستای این شاخص‌ها قرار بگیرد. در نوشته‌ای که امروز برای شما تهیه کرده‌ایم، بعضی از متد و حتی چند ابزار برای نوشتن محتوای بهینه سازی شده برای سئو را قید کرده‌ایم.

  1. مخاطب هدف خود را بشناسید

به جای این که به صورت عمومی، یک سری اطلاعات را بر روی صفحات خود منتشر کنید، حتما باید مخاطب هدف خود را بشناسید. باید بدانید که خوانندگان مطالب شما چه کسانی هستند و چه جور محتوایی را بیشتر می‌پسندند. نوشتن مطلبی که خوانندگان را جذب خود کند و آن‌ها را در سایت نگه دارد، یکی از مهم‌ترین نکات نوشتن مطلب است. نباید کار به گونه‌ای باشد که مخاطبین شما تنها یک مطلب از میان چندین و چند پستی که منشتر کرده‌اید را مطالعه کنند.

برای این کار بهتر است سوالاتی را از خود پرسیده و به آن‌ها جواب دهید:

  • کاربران هدف شما چه چه کلیدواژه‌هایی را جستجو می‌کنند؟
  • مشکلات مربوط به این کاربران چه چیزهایی هستند؟
  • آن‌ها دنبال چه راه حل‌هایی می‌گردند؟
  • آیا راه حل‌هایی برای مشکلاتشان وجود دارد و چرا این راه‌حال‌ها تا حالا جوابگو نبوده؟
  • چطور سایت من می‌تواند به آن‌ها کمک کند؟
  1. موضوع مورد بحث را بشناسید

همچون گزینه‌ی اول، درک درست محتوایی که باید بر روی سایت شما منتشر شود، یک مسئله اساسی است. این که اسم سایت شما و مشخصه‌های آن نشانگر چه چیزهایی هستند؟ برای مثال، شما می‌توانید از ابزارهایی مثل Answer the Public یا Ahrefs استفاده کنید و موضوعات و کلیدواژه‌هایی که کاربران مختلف جستجو می‌کنند را مرور کنید. از این کلیدواژه‌ها در نوشته‌ی خود استفاده کرده و سراغ نوشتن محتوایی بروید که قادر به نوشتن آن هستید. محتوایی نامربوط یا پستی که اطلاعات اشتباه به کاربر بدهد، به سرعت از طریق رفتار کاربران شناسایی شده و امتیازات پایینی را از موتورهای جستجو خواهد گرفت. اگر در مورد موضوع سایت خود، چیز زیادی نمی‌دانید، حتما یک نویسنده استخدام کنید.

  1. تمرکز خود را روی کلیدواژه‌های بگذارید

پیدا کردن کلیدواژه‌های مهم و استفاده از آن‌ها در مطالبتان، کلید رسیدن به امتیازات عالی در موتورهای جستجو است. این کلمات کلیدی، نقش بسیار بالایی در این کار دارند و باید از آن‌ها به درستی استفاده کرد. از کلیدواژه‌ها در محتوای مناسب استفاده کنید و همین‌طور نامربوط آن‌ها را در جملات پخش نکنید.

ابزارهای آنلاین زیادی برای پیدا کردن کلیدواژه‌ها وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Google Keyword Planner اشاره کرد.

  1. ساخت ساختار مناسب برای پست‌ها

مقالاتی که منشتر می‌کنید، حتما باید دارای ساختار درستی باشند. عموما ساختار مناسب برای مطالب به صورت سه پاره تعریف می‌شود: مقدمه، بدنه نوشته و نتیجه گیری که بهتر است حتما این ریتم را رعایت کنید. بهتر است بخش مقدمه چیزی حدود 200 کلمه باشد و گیرایی بالایی داشته تا کاربر را در پست نگه دارد. شما باید سوالی که در نوشته مطرح می‌کنید را در همین بخش قید کرده و بخشی از جواب را نیز به صورت کوتاه شده قید کنید. بدنه نوشته حتما باید دارای زیرتیترهای مختلف باشد که نشان‌ دهنده‌ی محتوای بخش‌های مختلف بدنه نوشته بوده و بهتر است در این تیترها، به خوبی از کلیدواژه‌ها بهره ببرید. در نهایت نوشته شما باید با یک نتیجه گیری تمام شده و فراموش نکنید که استفاده از کلیدواژه‌های مهم در این بخش، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. استفاده از ابزرهای بازبینی پست

البته اکثر این ابزارها برای مقالات انگلیسی استفاده می‌شوند اما با استفاده از آن‌ها، می‌توانید ایرادات نوشته‌های خود را پیدا کرده و آن‌ها را به شکل بهتری برای سئو بهینه سازی کنید. یکی از ابزارهای آنلاین بسیار خوب برای این کار Paraphrasing Tool است. البته افزونه‌های مختلفی برای وردپرس و دیگر سایت سازها وجود دارد که از آن‌ها نیز برای محتوای خود، می‌توانید استفاده کنید.

  1. نداشتن ایراد دستوری و غلط‌های املایی

نباید زحمات خود را با ایرادات کوچک دستوری یا غلط‌های املایی به باد بدهید. این ایرادها در سئو تاثیر گذاشته و باعث گرفتن امتیازات پایین از موتورهای جستجو شوند. بهتر است حتما نوشته را ویراستاری کرده و اگر نیاز بود، از ابزارهای آنلاین و آفلاین برای مرور نوشته استفاده کرد.

  1. خلاصه نویسی

پاراگراف‌های طولانی را با پاراگراف‌های کوتاه جایگزین کنید و از نوشتن جزییات زیاد اجتناب کنید تا خوانندگان خود را از دست ندهید. سعی کنید با تنوع دادن به نوشته‌های خود، کاربران را در صفحه نگه دارید. به طور کلی، پاراگراف‌های کوتاه بیشتر پیشنهاد می‌شود و اگر از ابزراهای مختلف سئو در سایت خود استفاده می‌کنید، خواهید دید که عموما یکی از ایرادتی که به نوشته‌ها وارد می‌شود، طولانی شدن پاراگراف است.

  1. ابزارهای مناسب برای بهینه سازی محتوای برای سئو

یک سری ابزارهای عالی برای این کار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ShortPixel برای بهینه سازی عکس‌ها اشاره کرد. سرعت بخشیدن به لود شدن صفحه در امتیاز دهی تاثیر دارد و ابزارهایی مثل ShortPixel با بهینه سازی عکس‌ها در این زمینه کمک خواهند کرد. این ابزار به صورت خودکار، حجم عکس‌ها را بدون از دست رفتن کیفیت آن‌ها، کم می‌کند. Grammar checker همانطور که از اسمش پیداست، از نظر گرامر نوشته شما را ارزیابی کرده و SEMRush نیز به نوعی، دستیار شما در نوشتن مطالب بهینه برای سئو خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *