Galaxy Note 8 به نوعی پرچم‌دار سامسونگ به حساب می‌آید و سعی دارد ساختاری جدا از سری Galaxy S داشته باشد اما در عین حال باطن این گوشی خارج از چند ویژگی خاص بسیار شبیه به Galaxy S8 است.
سال پیش Galaxy Note 7 فاجعه‌ای برای سامسونگ رقم زد و آتش‌سوزی‌های پیاپی طومار گوشی را در هم پیچید. اما این تنها مشکل گوشی نبود و انگار جز یک قلم و بزرگ‌تر شدن نمایشگرش چیزی به آن اضافه نشده بود.
حالا نگاهی بیاندازیم به چند ویژگی مهم این گوشی که آن را از Galaxy S8 جدا می‌کند؛

دوربین دوگانه

بزرگترین تغییر (به غیر از اندازه صفحه نمایش) در Galaxy S8 دوربین‌های دوگانه است که مسلما بهترین ویژگی جدید در Galaxy Note 8 خواهد بود. دوربین دوگانه در بین پرچم‌داران بسیار محبوب شده و Galaxy Note 8 اولین گوشی سامسونگ است که به این امکان مجهز شده.
دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ مجهز به یک سنسوری قدرتمند با لنز wide است که دارای فوکوس اتوماتیک دو نقطه‌ای فوق‌العاده سریع و دیافراگم f / 1.7 است. سنسور دومی مجهز به لنز تله با دیافراگم f / 2.4 است که مختص ذخیره تصاویر دور است. این لنز امکان تا زوم اپتیکال ۲x و زوم دیجیتال ۱۰ برابر را فراهم کرده.

دوربین دوگانه

ویژگی برجسته واقعی در اینجا این است که گلکسی نوت۸ اولین سیستم دوربین دوگانه با تثبیت کننده تصویر نوری در هر دو لنز است، به این معنی که تصاویر دریافتی از هر دو لنز، باید بهترین شرایط نوری را ثبت کنند.

با استفاده از ویژگی Focus Live، قادر به تنظیم عمق میدان به بهترین شکل ممکن خواهید بود تا کنترل بیشتری بر نتیجه نهایی داشته باشید.

رم اضافه

گرچه این قابلیت از لحاظ فنی برای سامسونگ تازه محسوب نمی‌شود اما برای وسیله‌ای با حجم بالا در بازار جهانی جدید است.

رم اضافه

گوشی‌های مختلفی در آسیا به فروش رفته که رم‌های اضافی را عرضه داشتند. اینها عمدتا برای به چالش کشیدن شرکت‌های چینی‌ست که‌ از رم‌های ۶ گیگابایت یا حتی ۸ گیگابایت هم در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. Galaxy Note 8 اولین گوشی سامسونگ است که به رم ۶ گیگابایت در بازار جهانی مجهز شده. سامسونگ با استفاده ازین روش بین Galaxy S و Galaxy Note وجه تمایز قائل شده. علاوه براین رم ۶ گیگابایتی به Note 8 امکان بهره‌وری بهتری نسبت به مونیتور بزرگش نیز می‌دهد.

جفت شدن برنامه

اگر یک انتقاد همیشگی در سامسونگ وجود داشته باشد در مورد برنامه‌های آن است. شاید این شرکت همیشه در صدد اضافه کردن قابلیت‌های متفاوتی باشد اما هیچ نوآوری در زمینه نرم‌افزاری ارائه نمی‌دهد. بنظر می‌رسد با قابلیت “جفت شدن برنامه” سامسونگ درصدد رسیدگی به خواسته‌های کابران آن است و این ویژگی قطعا یک راه عالی برای نشان دادن امکانات چندگانه‌ی Note 8 است.

جفت‌شدن برنامه‌ها

جفت شدن برنامه اساسا به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه را در کنار هم اجرا و از آن‌ استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید کروم و یوتیوب، Hangouts و جیمیل یا برنامه‌هایی ازین قبیل را جفت کنید.

پیام مستقیم

یکی دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید در این گوشی، قلم S Pen است، یکی از بهترین ویژگی‌های S Pen قابلیت ارسال یادداشت‌ها و پیام‌های دست‌نوشته است.

ارسال پیام مستقیم

با این حال، اغلب این موارد به طور غیرمستقیم در گوشی‌های دیگر بکار رفته بود اما این بار به صورت لایو می‌توانید با دوستان خود از طریق قلم نوت به گفتگو بپردازید.

Bluetooth 5 و Gigabit LTE

آخرین ویژگی فنی که جدید نیست و سامسونگ قبلا در سری‌های دیگر استفاده است. اگر توضیح دقیق‌تری راجب بلوتوث۵ بخواهید، باید به بالا بودن محدوده، سرعت بیشتر و ظرفیت ارسال تا ۸برابر اشاره کرد.
از سوی دیگر Gigabit LTE پشتیبانی از نسل بعدی شبکه های LTE با حداکثر سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه را داراست. سرعت سریع داده‌ها همیشه خوشایند است، اما Gigabit LTE با ارائه امکانات بیشتری از جمله پخش ویدئو ۴K، پخش محتوا در VR، برقراری تماس ویدئویی با کیفیت بالا، دسترسی سریع به محتوای ویدئویی و به حافظه، سطح دیگری از امکانات را به کاربر می‌دهد.

صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی HD

سامسونگ همیشه به داشتن بهترین نمایشگرها در تلفن هوشمند توجه داشته. نمایشگر Infinity Display Quad HD Super AMOLED در Galaxy Note 8 هیچ چیز جدیدی نیست، اما بر خلاف Note 7 تنها کمی از S بزرگ‌تر نیست، بلکه خیلی بزرگ‌تر است. رنگ های غنی دارد و نقاط سیاهش خلوص بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی HD

 

البته بزرگترین تفاوت Note 8 را با دیگر گوشی‌های هوشمند بزرگ، نسبت ابعاد ۱۸٫۵: ۹ است، به این معنی که سامسونگ توانسته صفحه نمایش بزرگ را به یک اندازه تقریبا یکسان با Galaxy Note7، با وجود داشتن یک صفحه نمایش بیش از نیم اینچ بزرگتر طراحی کند.

با صفحه نمایش Galaxy Note 8، احساس می‌کنید سامسونگ به ریشه‌های آنچه که در Galaxy Note اختصاص داده بازگشته است. بر خلاف Note 7، که دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر از Galaxy S7 Edge بود.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *