مایکروسافت پاورپوینت برای خیلی‌ها، تنها جواب برای ساخت فایل‌های پرزنتیشن است. اگر چه این برنامه ابزارهای متنوعی دارد، اما شما می‌توانید جایگزین‌هایی تحت وب که عموما رایگان هستند را پیدا کنید. گزینه‌های تحت وب این امکان را به شما می‌دهند تا بر روی هر دستگاهی و هر جا به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و بتوانید بدون نیاز به نصب برنامه، آن‌ها را پخش کنید.

بیایید با هم 5 گزینه‌ی جایگزین این چنینی برای پاورپوینت را بررسی کنیم.

  1. Google Docs

البته که اولین گزینه‌ای که به ذهن ما خطور می‌کند، Google Docs است. محصول ارزشمند گوگل که چندین برنامه‌ی کاربردی همچون مایکروسافت ورد را در اختیار شما می‌گذارد که یکی از آن‌ها Slides است که اگر چه بعضی امکانات حرفه‌ای پاورپونت را ندارد، اما به خوبی می‌تواند جای آن برنامه را برای خیلی‌ها بگیرد. گوگل چندین تم رایگان در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید کار را با آن‌ها انجام دهید یا این که از پایه فایل پرزنتیشن خود را بسازید و در هر جایی که خواستید، از روی اکانت خود پخش کنید.

Google Docs

  1. SlideRocket

از طرفی، SlideRocket بیشترین امکانات را در میان گزینه‌هایی که در این لیست داریم به شما ارائه می‌کند و واقعا می‌توان آن را تا حد زیادی هم‌رده پاورپوینت به حساب می‌آرود. جدا از امکانات خیلی خوبی که برای ساخت پرزنتیشن وجود دارد، شما می‌توانید از ویژگی‌هایی همچون فروشگاه تم، امکان کار گروهی و همچنین قابلیت‌های حریم شخصی به بهترین شکل استفاده کنید. این برنامه یک نسخه رایگان دارد، اما اگر بخواهید از همه‌ی امکاناتش استفاده کنید، باید قیمت 24 دلاری در ماه آن را به جان بخرید.

SlideRocket

  1. Acrobat

Acrobat.com در واقع محصولی متعلق به شرکت  Adobeاست که از جمله دیگر گزینه‌های پولی لیست ماست. شکل کلی Acrobat کاملا متفاوت با دیگر برنا‌مه‌های پرزینتیشنی است که با آن‌ها کار کرده‌اید و خیلی بیشتر به وجه گرافیکی آن توجه شده است. همچنین با توجه به استفاده از سیستم ابری ادوبی، امکان انجام کار گروهی، اشتراک گذاری ویدیو، عکس، صوت و … و همچنین خیلی قابلیت‌ها را دارید. قیمت این سرویس 149 دلار در سال است شما شما می‌توانید مدتی آن را به صورت آزمایشی و رایگان استفاده کنید.

Acrobat

  1. Zoho Show

Zoho یک مجموعه ابزار آنلاین بسیار عالی است که خیلی شبیه به Google Docs درست شده و سعی دارد در این رقابت عملکردی مناسب از خود نشان دهد. در بعضی از موارد، ابزارهای این مجموعه عالی هستند که یکی از آن‌ها Show بوده که برای ساخت فایل‌های پرزنتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهر Show چیزی شبیه به ترکیب پاورپوینت و Slides بوده و کار کردن با آن راحت است. خوشبختانه استفاده از این ابزار کاملا رایگان است و تنها باید یک اکانت Zoho برای خود بسازید.

Zoho Show

  1. Prezi

Prezi را نمی‌توان خیلی یک جایگزین مستقیم برای پاورپوینت به حساب آورد، چون شکل کار این برنامه‌ی تحت وب و رایگان کاملا متفاوت است. با این حال شما امکان ساخت فایل‌های پرزنتیشن را نیز در میان قابلیت‌های مختلفش خواهید داشت و مطمئن باشید اگر به این روش پیش بروید، کاملا از نتیجه‌ی کار شگفت‌زده خواهید شد. Prezi از دیرباز در وب فعالیت می‌کند و یکی از ابزارهای قدرتمند گرافیکی محسوب می‌شود که شما در آن می‌توانید از گزینه‌های انیمیشن شده‌ی خیلی خوبی استفاده کنید.

Prezi
Prezi

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *